{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremflyttersæt sportster
  • jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 147
    #1   28. mar 2016 Jeg mangler det samme kunne godt leve med det ikke er tuv godkendt.

• #2   28. mar 2016 ham her burde ku hjælpe

http://www.tekcoach.dk/ame/

• #3   28. mar 2016 Det er korrekt at du skal bruge TÜV godkendelse, da et fremflyttersæt er en konstruktiv ændring.
    Det du skal bruge er et dokument der hedder et Teilegutachten (typegodkendelse) og på det skal der være påført et KBA-P nummer (registreringsnummer fa den tyske trafikstyrelse). Enhver seriøs forhandler sørger for at det følger med når du køber sættet.
    Så smider du det bare på og kører til syn sammen med dokumentet. Sørg for at synsmanden skriver det ind i systemet. Det er dit ansvar det det bliver gjort.
    Ham som Jona S har linket til har fuldstændig styr på det med TÜV hvis du forsat er i tvivl (Det er ham der er chef for The Freedom To Build).

God fornøjelse smiley

• #4   28. mar 2016 For en go ordens skyld : Tuv skal ikke være godkendt ved skat !! Der er i synshallen du skal bruge det. Skat skal kun afgøre om de ændringer man foretager sig skal afgiftes.

• #5   28. mar 2016 Super, tak for jeres svar. Har sendt tekcoach en mail om forspørgsel.

Hvordan afgøre SKAT om det skal afgiftes ? Retter man selv henvendelse itl SKAT efter montering og syn eller hvordan ?

• #6   28. mar 2016 Hov forresten. Er den registreret som veteran? For så falder afgifthammeren så snart der sidder en custom del på den!

• #7   28. mar 2016 Jeg ville nok " glemme " at kontakte skat ang. en udskiftet del...
    Men mener man selv har ansvar for at melde det !!

• #8   28. mar 2016 Jep. Man er lige præcis selv ansvarlig for det. Ombygger man og ikke oplyser det, så anses det i øvrigt som at man er "i ond tro" - hvilket i SKAT's øjne = skyldig, uanset hvad man har gjort. Hvis det er en enkelt del er det normalt ikke så stort et problem, da det ikke vil udløse ny afgift. Er den registreret som veteran... så er sagen en helt anden hvis de opdager det.

• #9   28. mar 2016 Den er veteran registeret og forsikret, samt med sort plade. Den er 44 år og står temmelig flot og forholdsvis original. Der er ændring af styr, sæder, lak og hard bags. Men som jeg har læst ved SKAD, så anses disse ikke som konstruktive ændringer. Ellers alm. vedligeholdelse og udskift af gamle dele til originale (generator, karburator til S&S mv.).

profilbillede
  • #10   28. mar 2016 Ser da fin ud skal den ikke oprettes med flere bill. ?

• #11   28. mar 2016 Lækker cykel smiley

Hvis jeg var dig, så ville jeg holde mig fra et fremrykkersæt. Det kan blive voldsomt dyrt hvis du ikke registrere det og hvis du gør, så mister den sin status som veteran. Desværre er det sådan at det ikke kun er konstruktive ændringer der kan fjerne den status. Det kan alle dele der ikke sad på den da den trillede ud af fabrikken - med mindre at det er fordi at de ikke kan skaffes mere. Specielt sådan noget som at skifte tanken kan hurtigt få deres opmærksomhed (det bliver anset som at ændre cyklens udsende meget)

Edit: Prøv evt. at høre Thomas når han svarer dig smiley

• #13   28. mar 2016 Flex: Tak for det og tak for info. Det var jeg faktisk ikke klar over. Men tænker ikke, at de ændringe jeg har gjort har ændret cyklens udseende meget, og vil gå ud over veteranstatus. Den står jo temmelig original. Dog er sidetaskerne hjemmelavet samt sædebeslaget.

Tekcoach har svaret i mail, at et sådan fremrykkersæt til min model findes ikke smiley

Michael R: Jo opretter den i galleriet snarest. Skulle lige have lavet den færdig smiley Når vejret bliver godt igen skyder jeg lidt billeder af den og så bliver den oprettet. Dog er vindskærmen pillet af igen. Kan ikke rigtig finde ud af om jeg vil have dem på, ha ha smiley

profilbillede
Kommentér på:
Fremflyttersæt sportster

Annonce