719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Gpz 500 s hakker ved 5000 omdr når den sejetrækker Gpz 500 s hakker ved 5000 omdr når den sejetrækker

Har en Kawasaki GPZ 500 s fra 1995.

Har lagt mærke til at når jeg fx bare køre normal landevejskørsel ved ca 90-100 km/t også vil trække fra 6 gear omkring 5500 omdr, så mister den kræfter og kan ikke trække sig selv over de omdr, gear jeg så ned så den kommer over 8000 omdr så kan den sagtens trække.
Men lige mellem 5500 til 8000 omdr hakker den i det.

Der er ingen problem når jeg accelerer normal fra 0 km/t, men når jeg skal trække fra 90 km/t ved fx overhaling så hakker/sprutter den i det.
Skal siges jeg ved ikke hvor gamle tændrør er, men tænker de ikke har noget med det at gøre.

Der sidder et andet fuld udstødningssystem på, så det er intet original i udstødningen, og tidligere ejer har ikke fået den omdyset efter dette, kan det være det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gpz 500 s hakker ved 5000 omdr når den sejetrækker
  • #1   23. mar 2016 Det kan sagtens være pga. Din udstødning typisk er der mere hul igennem og den skal have noget mere at leve af, så få den dyset ind. så den passer til din udstødning

• #2   23. mar 2016 tænker også det kunne være det, det er bare lidt mærkelig, det er ikke som om den gør det hele tiden. Men tror sku den kommer forbi en der kan køre den ind

• #3   23. mar 2016 Det er helt sikkert pga. manglende indstilling.
    En Gpz har fra fabrik af et dårlig mellemområde og det er helt sikkert ikke blevet med den anden udstødning.

På et amerikansk forum ligger en beskrivelse af hvordan man kan forbedre mellemområdet.
    Kort sagt, så skal man bore et hul på 25 mm i luftfilterkassen og så skrue blandingsskruen to omgange for en federe blanding.

Jeg lavede indgrebet på min Gpz i sin tid og det hjalp meget, den fik betydeligt mere kraft i mellemrådet fra 3500-7000 omdr.

Forklaringen skulle være at luftfilteret kan danne et vaccum og det forhindre det ekstra hul.
    Hullet skal selvføgelig sidde på den rigtige side af filterelementet, jeg kan evt. se om jeg kan finde guiden igen hvis det har interesse?

• #4   23. mar 2016 Det må du gerne. Hvis det kan få den til at køre bedre så siger jeg ikke nej smiley

• #5   23. mar 2016 Det er forklaret her:
    http://www.ex-500.com/wiki/index.php?title=FOG%27s_Airbox_Mod

Kommentér på:
Gpz 500 s hakker ved 5000 omdr når den sejetrækker

Annonce