{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Nystart = Ingen kasko {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal til at have en MC, det bliver nok en gsx 600 f.
MEEN da jeg er nystartet og 22 år, er det jo ikke ligefrem billigt at få sådan en forsikret.
Topdanmark vil have 24.000
Aros, vil ikke have mig....

Ville det være for risikabelt at droppe kaskoen??

Og nej, jeg vil ikke have en mindre mc. :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nystart = Ingen kasko
  • #2   11. feb 2005 Hvad skal den koste??

• #3   11. feb 2005 Det er jo et spørgsmål om nerver.. stik pengene til side.. så kan du købe en sprit ny om 4 år!! jeg mener det er for galt med de priser.. Min gode gamle BSA har jeg aldrig har kasko på, men den kostede mig også kun 20000 fra "ny"..
    Knus Matilde

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #4   11. feb 2005 Efter jeg "flyttede på landet" opsagde jeg kasko på min R6'er (og det var selvom jeg havde den forsikret for ca. 8000,- om året) fordi:
    -Den eneste gang jeg ville bruge den var hvis den blev stjålet, og nu står den i aflåst garage.
    -Hvis jeg skulle vælte på den, kan jeg købe en "ny" i Tyskland for 30 - 40k - og det er jo hurtigt det forsikringen stiger med - og det er jo kun 3 - 4 års premie + selvrisiko.
    -Og nej Matilde - det er ikke et spørgsmål om nerver ... det er et spørgsmål om selvtillid smiley
    Hvis du køber cykel for under 100kkr og der ikke er stor sandsynlighed for at den bliver stjået, ville jeg droppe kasko-forsikringen.
    CB

• #5   11. feb 2005 Att matilde: Jeg kan ikke vente 4 år *gg*
    Tror jeg lader være med at kaskoforsikre den.
    Fik et "tilbud" mere det var på 48.000 hos trekroner forsikring... de må jo være syge i hovederne! men de anbefalede jeg ringede til fair og runa, så det er jo god service, at de anbefaler en konkurent :o)

• #6   11. feb 2005 Jeg er kunde ved GF der betaler jeg 2000kr for ansvar.... Jeg har en Yamaha SZR 660 fra 99.... Dette er min første mc.... Så det er ikke meget jeg har kørt mc.. Jeg fik først kortet i Juli 2004...

mvh
    Lasse

• #7   11. feb 2005 Lasse S:

Der er også forskel på ansvar og kasko.

• #8   11. feb 2005 Købte min for knap halvfjerds tusind, men har ingen kasko på den, Men det kan kun lade sig gøre hvis du ikke har lån på den, ellers forlanger banken det. Det er også min første mc. GF vil heller ikke give kasko under 30 år...

• #10   11. feb 2005 Jesper L:

Ja det ved jeg!
    Men han spørger jo om det ville være for risikabelt at droppe kaskoen....
    Der er jo en risiko, men det må man jo gøre op med sig selv om hvad man vil....

I mit tilfælde måtte jeg låne de sidste penge til min cykel... Men Banken ville ikke have kasko, bare jeg havde en livsforsikring....

• #11   11. feb 2005 Hvad med at registrere den i din far/mor´s navn det gjorde jeg de første mange år... eller et andet familie medlem.

• #12   11. feb 2005 Min er forsikret i fair fosikring. Den er ansvar og tyveriforsikret og det koster 4000 årligt, og jeg er kun 23 (dog med 5 års ancenitet). 24000 er en fuldstændig latterlig høj pris, det er jo ikke engang sikkert at du vil skade den for så meget selv om du skulle lægge den ned.

• #13   11. feb 2005 ville abslut nøjes med ansvar på sådan en cykel.... men husk hovedet når du kører så..

• #14   11. feb 2005 Til Tonny L
    Dårlig idé at registrere den i andet familiemedlems navn. For det første er det ulovligt (måske mindre detalje) og for for det andet, og mere væsentligt, kan selskabet, såfremt de mener og kan godtgøre, at det er dig der har været primær bruger, kræve regres for evt. udbetalt forsikringssum hos dig! Man kan altså risikere, at man betaler til en forsikring man reelt ikke har.

• #15   11. feb 2005 Andreas H -> syntes nu altid at det er en god ide at huske hovedet.. ligemeget hvor meget forsikring man har.. smiley

Men jeg ville også opgive at få kasko på, når man er under 30 - 35år ..

- Jan

• #16   11. feb 2005 som skrevet før. kasko er kun i tilfælde af tyveri. så har du en god aflåst garage, og banken ikke har pant, så nøjes med ansvar. næsten alle kåber kan købes til en brøkdel uorginale, og som også nævnt kan hele cykler købes temmeligt billigt i udlandet, hvis man får brug for ekstra dele.
    personligt mener jeg at kasko, specielt for folk under 50 med en cykel fra efter 70, og en god garage, er spild af penge.

• #17   12. feb 2005 Det er utroligt så meget respons man får her inde... DEJLIGT, det skal I have tak for. Jeg er blevet meget klogere (tror jeg) :o)

Jeg kan forstå at jeg skal nøjes med en ansvar, selv om jeg nok bliver nød til at låne omkr. 20.000 i banken

Kommentér på:
Nystart = Ingen kasko

Annonce