{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.157 visninger | Oprettet:

Birk W
Birk W
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Trilobite kevlar Jeans? {{forumTopicSubject}}

Hey peeps. Jeg er ved at skulle erhverve mig et par kevlar jeans og er faldet over mærket Trilobite, nærmere de to modeller "parado" og "Agnox".
Er der nogle der har erfaringer med mærket, set i forhold til kvalitet osv.
På forhånd tak.
//Birk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trilobite kevlar Jeans?
  • #1   10. mar 2016 Kender ikke mærket eller kvaliteten men da jeg søgte på navnet dukkede denne jakke op

http://bike-netshoppen.dk/product/john-doe-lumberjack-kevlar-shirt-red-17475/

og nu bliver jeg nok nød til at bruge penge igen
    Tak for det smiley

• #2   10. mar 2016 Nu vi er ved det..
    Må jeg så spørge om et tillægsspørgsmål, er der forskel på f.eks en læderjakke kontra en Kevlar hoodie?
    De skriver mere eller mindre det samme, om div beskyttelser..

Nogle råd?

• #3   10. mar 2016 Skulle mene beskyttelsen er fin nok men kevler er nok et onetime hvor læder nogle gange kan klare et par ture i jorden afhængig af kvalitet.

• #4   10. mar 2016 Jeg ville alligevel ikk køre med en jakke som havde skrammer smiley

Mange har bare sagt at sådan en Kevlar hoodie, ikke er noget værd.
    Altså alt kevlar tøj, ku ikke sammenlignes med tekstil eller læderjakke

• #5   10. mar 2016 fuck den lumberjack jakke er fed !

• #6   10. mar 2016 Kevler tøjet er jo beregne tiæ kørte ture ned på café eller stranden
    Skal der ud og køres tur så anbefaler man vel goetex eller læder. vært fald hvad min kørelærer sagde for år tilbage.

Og ja den lumperjack er mega blæret.

• #7   10. mar 2016 Til sammeligningen af beskyttelse, så tror jeg ikke der mangler noget mht slidstyrke og modstandsdygtighed overfor rivning når det kommer til keval. Jeg er mere skeptisk overfor om det bliver siddende de rigtige steder...det er feks. ikke særligt nemt at smøge ærmet op på læderjakken, men hoodie'n?

• #8   10. mar 2016 Kevlar er meget større slidstyrke end læder har. Når det er sagt, så skal man også være opmærksom på at det ikke har den samme absortionsevne, hvilket vil sige at selve slaget vil føles hårdere. Hertil kommer at det meste kevlar tøj sidder løst på kroppen. Dette kan medføre at det glider af hvis man vælter = ingen beskyttelse der hvor det glider af. Personligt kører jeg kun i kevlar, men jeg kører ofte heller ikke særlig hurtigt og hader tøj der sidder tæt. Man skal bare være opmærksom på de problemer der kan være.

De professionelle bruger kevlarforstærket læder når de kører bane. Det bedste fra begge verdener.

Når det hele er sagt, så vil jeg anbefale at man køber produkter med Dupont kevlar. Der er man sikker på at man får kvalitet. Ofte har de billig mærker intet med rigtig kevlar at gøre - og så ryger ideen i det.

• #9   10. mar 2016 Sorry for off topic, men Lumberjack smiley
    https://youtu.be/_n7y_j_nbBg

• Birk W
    Birk W Tilmeldt:
    mar 2016

#10   12. mar 2016 Så i og med at det er "Dupont kevlar" som Trilobite bruger i deres produkter, kan man være rimelig sikker på at kvaliteten er i orden?!
    Om det sidder tæt eller løst er vel en smagssag, så længe man sørger for at de ikke er så løse, at de rent faktisk glider af, hvis man skulle vælte...

• #11   12. mar 2016 Birk, Forestil dig en trøje og at du kurer hen ad asfalten med benene først. Så ender trøjen med al logik mere eller mindre oppe et sted på brystkassen. Derfor folk køber heldragter, eller alternativt med lynlås i de 2delte.

• #12   12. mar 2016 Jeps. Dupont kevlar er den ægte vare. Det var dem der opfandt det.
    Problemet er at nogle andre firmaer kalder deres eget stof for kevlar... når det i virkeligheden bare er lidt tykkere denim. Dupont er (så vidt jeg ved) de eneste der laver den 100% ægte vare. Der findes nok nogle derude der laver noget lige så godt. Kender bare ikke deres navne, så kan ikke anbefale nogle. Jeg håber at der kommer en bedre form for sikkerhedsgodkendelse i fremtiden så markedet ikke er så uigennemskueligt.

• Birk W
    Birk W Tilmeldt:
    mar 2016

#13   13. mar 2016 Hey Jonas F.
    Jeg snakker ikke om nogle trøje, men derimod bukser, og det skal gå rimelig galt, hvis de skal ende oppe på brystkassen.... Men tak for input, hehe smiley
    smiley

• #14   13. mar 2016 Jeg kører med støvler der går op over anklen. På den måde er jeg stadig ret godt beskyttet selv hvis bukserne skulle finde på at "kravle". Jeg tvivler dog på at det sker, da selve denim'en også er kraftigere end i almindelige jeans. Øverst kører jeg med kevlar hoodie og så en ganske almindelig læderjakke ud over for at tage vinden. Det tvivler jeg også på forsvinder under et evt. fald.

Kommentér på:
Trilobite kevlar Jeans?

Annonce