{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

CBR900 og CBR900RR {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg står og overvejer at hente en Honda FireBlade fra tyskland, og jeg har været inde på skat.dk for at se hvor meget den danske statskasse vil stjæle fra mig. Men nu er jeg kommet i tvivl om hvilket afgift jeg skal kigge efter. I annoncen står der at det er en CBR900, men hvad er forskellen på en CBR900 og en CBR900RR fra ’98 ??

-Kristian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR900 og CBR900RR
  • #1   17. dec 2006 Intet smiley

• #2   17. dec 2006 Og overskriften skulle selvfølgelig være CBR900 og CBR900RR smiley

Men det vil sige at ifølge skat.dk er en CBR900 som har 1. reg. dato 3 måneder senere end 27/02-1998 koster 11K mere i Reg. Afgift? Kan det virkelig passe?

• #3   17. dec 2006 Hent én og find ud af det... smiley
    Der er jo stadig de +/- 5% for god eller dårlig stand... men hva... who cares... man vil vel helst have en cykel der står i god stand...

Held og lykke....

mvh Offslow

• #4   17. dec 2006 Det er formentlig vurderinger fra før 1. april (?) 2006, hvor afgiftsproceduren var en smule anderledes end idag. Da skulle cyklerne vurderes individuelt, og der blev taget hensyn til stand osv. Efter denne dato blev der indført et system hvor afgiften er fast, dvs. der er ét bestemt afgiftsbeløb til en Blade fra '98. Hvis man så selv synes at ens MC har en stand der er under middel KAN man køre til vurdering med den og få nedsat afgiften med 5%.

Jeg har ikke selv været møllen igennem, så hvis der er andre med mere erfaring der læser med vil jeg da sætte pris på at blive korrigeret smiley

• #5   17. dec 2006 Men vil det så sige at hvis den cykel jeg henter i tyskland som har 1. Reg. Dato d. 02/1998, at den vil blive vurderet efter cykler som har 1 Reg. Dato 27/02-1998 på skats hjemmeside?

(Kender intet til dette emne)

• #6   17. dec 2006 Heller ikke mig, så jeg bakker ud her.

Du har iøvrigt fået en hilsen på din profil smiley

• #8   17. dec 2006 Synes bare at hver gang man læser nogle indlæg om folk der har ringet til skat at de bare er kommet derfra med et halvt svar og har snakket med nogen som i bund og grund ikke gad og snakke med dem smiley

• #9   17. dec 2006 Hvis jeg kan få en Blade til 25000 og kan nøjes med at betale 59056 i afgift, så har jeg en Blade fra ’98, som har kørt 28000 Km, til 84056 + transport. Det synes jeg ikke jeg har set nogen steder.

• #10   17. dec 2006 Jeg har ikke styr på noget som helst, det er jo derfor jeg skriver her smiley

• #11   18. dec 2006 Told&skats regler er vist lidt svingende så de heller ikke selv kan finde ud af det...... Hvis du tager gennemsnittet af de fireblades der er blevet betalt afgift på som er fra første halvår 98 skulle du kunne ramme en rimeligt nøjagtigt pris. Der kommer så de 5% justering enten den ene eller anden vej.De fleste vurderinger på skats side er som regel det der hedder middel stand altså en almindelig brugt mc.

/Thomas

• #13   18. dec 2006 Kristian N

Jeg kender ikke forskellen på de to cykler, men der er et punkt, hvor jeg kan forestille mig, at forskellen er voldsom - nemlig forsikring!

De fleste forsikringsselskaber går bananas prismæssigt, når de et eller flere ser "R" efter typebetegnelse. Det kan handle om rigtig mange penge, så spørg dig lige for hos et par af dem.

• #14   18. dec 2006 Forskellen ligger blot i hvor grundig sælger har været da han tastede navnet på cyklen ind i annoncen - jeg tror de fleste forsikringsselskaber udmærket godt ved hvad det skal koste at forsikre et Fejeblad, uanset om man oplyser navnet med 1 eller 3 R'er smiley

• #15   18. dec 2006 Er det ikke noget med at der kommer nye afgiftregler i 2007??

Kommentér på:
CBR900 og CBR900RR

Annonce