Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår vil i skifte hjelm til ny
  • #1   2. mar 2016 Personligt ville jeg nok udskifte min hjelm når den enten har fået en skade eller indmaden er blevet for slidt. Jeg kører 5000-8000 om året i alt slags vejr. Jeg tror at 5 år er et rimeligt godt bud. Det passer vel også med at indmaden i hjelmen er blevet lidt træt efter 40000km smiley

• #2   2. mar 2016 tja når den mærkes eller ser slidt ud
    men de 40000km er nok ikke helt ved siden af

• #3   2. mar 2016 Kører til den er tabt eller jeg finder en federe model eller bedre komfort i hjelmen. Købte ny i sommers pga den larmede mindre

• #4   2. mar 2016 Som de andre også siger. Når der er skadet, eller når indmaden er så træt at den ikke længere giver den optimale beskyttelse og komfort. 40-50.000 kilometer passer meget godt, afhængig af kvalitet osv.

Alternativt når man finder en mere lækker hjelm og har nogle penge til overs smiley

• #5   2. mar 2016 har kørt 12000 -13000 km med den

• #7   2. mar 2016 #6 hold nu om du så putter 5kg ind og lægger den med det i den natten over bliver den ikke deform eller beskadiget på anden vis

• #8   2. mar 2016 hvis hjelmen er slidt op eller skadet, og nej en hjelm er i min optik ikke til udsmid efter at have hængt på et styr smiley
    Der er jo ingen grund til at skifte bare for at gøre det. Slet ikke hvis man er glad ved sin hjelm.

• #9   2. mar 2016 Jeg skifter hjelm hvert 5. år. Grunden til at man siger at hjelmen helst ikke skal bruges ud over 5 år, er at den hårde foring i hjelmen helt ude ved selve hjelm skallen, begynder at gå i opløsning. Det sker selvfølgelig ikke over en nat, men det er ved det 5. år at hjelmen ikke længere er forsvarlig at køre med, da dens beskydtende evne er forringet. Det har intet at gøre med hvor mange km man har kørt, eller hvor mange gange man har brugt den, for det handler om kemi og at materialet som inder skallen er lavet af simpelthen går i opløsning.

• #10   2. mar 2016 så en hjelm der har lagt i 5 år er ubrugelig?

• #11   2. mar 2016 Hvad med forhandlere som har hjelmen liggende i 2 år og ikke solgt den. Brugeren køber den, så holder den kun 3år?

• #12   2. mar 2016 En hjelm har en "hylde tid" på et år eller 2 uden der sker noget.

Det der sker når du begynder at bruge den, er at EPS liner(foam) bliver forringet efter et par år af alt det sved,varme,hår produkter,syre fra huden osv.

Det nedbryder EPS´en og der er lavet test med brugt hjelme hvori om de kan opnå de samme resultater som fra ny eller efter ECE.22.05 normen. og det kan de ikke.

Derudover er det ikke skummen der redder liv men EPS lineren som absorbere dit hoved ved styrt. Det kan den kun gøre én gang da den bliver slået ind, bliver deformet og ikke går tilbage til sin oprindelig position. Bruger du den igen bliver du udsat for større G krafter og dermed risikere at dø da dens "crumple zone" er brugt.

Taber du din hjelm fra lav højde og den er af høj glasfiber kvalitet burde den ikke tage skade da EDS liner ikke bliver påvirket pga. der ikke er et hoved i den. Der skal dog tages forbehold for "svage" glasfiber hjelme som kan bøje ind lidt i skallen og derved deformere EPS´en ude fra.

Arai fx. har en super stærk skal og de skriver faktisk på deres hjemme side netop dette.

Polycarbonat hjelme må ikke tabes da de er for bløde + der kan ske micro revner i skallen som med tiden kan blive større(primært pga thermal expansion) og derefter gøre at hjelmen revner ved styrt.

• #13   2. mar 2016 Fed læsning kram smiley

• #14   2. mar 2016 Jeg ville skifte til ny hjelm, hvis jeg havde fået havregryn med mælk på til morgenmad, og kommet til at nyse med visiret slået ned..

• #16   8. mar 2016 Jeg har selv prøvet at tage en 10 år gammel hjelm hvor man kan trykke EPS lineren ind med fingeren uden nogen problemer, det kan man ikke med en ny ved mindre man bruger nogle krafter.

Anyway, hjelme i dag fra Kina koster ned til 300 kr. og de kan opnå ECE22.05... hvorfor køre rundt med et 5-8 år gammel låg?

Kommentér på:
hvornår vil i skifte hjelm til ny

Annonce