712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dæk tryk Dæk tryk

Hey alle sammen:D

sad og læste i nogle forskelige forums,
og faldt over et hvor der stod man skulle pumpe sine dæk lidt ekstra hårdt når den skulle stå til vinter opbevaring, ellers kunne man komme ud for at dækket blev skævt, men jeg brugte den guide der fra (link fjernet)

Og der stod det modsatte hehe, så mit spørgsmål er:

har jeg skæve dæk nu når jeg starter dyret op efter vinteren? Eller skulle jeg gå ud og pumpe det op og over det normale tryk??

Dannie Weeeeeeekeeeeend fra imorgen DEJLIGT smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk tryk
  • #1   14. dec 2006 du kunne også bare sætte din mc op på et par mc-løftere?

eller som jeg gør, hænge den op i loftet

• #2   14. dec 2006 Jeg har hverken mc løfter elelr mulighed for at hænge den op smiley

Den står bar på center støttebenet..

• #3   14. dec 2006 jeg putter bar det normale dæktryk i... har ikke haft bøvl endnu... kan dog også sige at mit forhjul langsomt taber luft.. og det er ikke skævt.. drag selv en konklusion

• #5   14. dec 2006 Mikkel---

NEj den når ikke højt nok op så kun bag dækket der er løftet og skal jeg løfte den på blokken skal jeg have skjoldene af... Hmm ved at biler også kan få skæve dæk men de skal står meget længe og så er der jo også en del mere vægt på dem, så tror jeg smutter ud og pumper dem op igen og håber på det beste hehe.... Takker for svarne:D

• #7   14. dec 2006 Ikke noget problem!

Skulle du få et "ottekantet" dæk til foråret, så luke det halve af luften ud, kør forsigtigt 8-10 km, og pump det så op igen - færdigt arbejde!

• #9   14. dec 2006 Det er faktisk omvendt Knud - Jeg har oplevet fænomenet på biler, men aldrig på en motorcykel.. Men på en bil bil skal man pumpe trykket højt op, og køre et godt stykke med høj hastighed, også pumpe det ned på det normale, også er de lige igen..
    Jeg tror dog ikke at en motorcykel vejer nok til at der bliver et fladt punkt.

• #10   14. dec 2006 Allan>

Det er muligt at det også virker med øget tryk - det fungerer i hvert fald med ænket, for dækkene bliver varme og dermed ens bløde. Når de så pumpes op, og man kører videre, slynges de i facon.

Du har ret for så vidt, at jeg heller aldrig har set det ske med motorcykler, men for nogle år siden, da mange japanerbiler blev leveret med nylondæk, opstod problemet ofte efter bare to tre ugers henstand

• #11   15. dec 2006 Hej
    Har haft mc i 10 år og har aldrig oplevet problemer med skæve dæk, jeg flytter lidt på den i løbet af vinteren og ellers ikke noget, og mcer der står opbevaret hos forhandlere får da heller ikke det problem.

• #12   15. dec 2006 hvis man sænker dæktrykket og kører skal man lige være opmærksom på at den overstyrer så pas på med det...

• #13   15. dec 2006 Hehe jamen så er det jo besvaret smiley

Takker bukker og nejer for svarende:D God weekend

Dannie

Kommentér på:
Dæk tryk

Annonce