977 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Reklamer kommer om vi vil det eller ej Reklamer kommer om vi vil det eller ej

Jyllandsposten har i dag fjernet adblock. Det samme har Politiken og flere andre. Vi kommer nok til at vænne os til det med mindre vi helt opgiver den digitale verden.
http://jyllands-posten.dk/livsstil/digitalt/ECE8431786/slut-med-adblockere-derfor-skal-du-se-jyllandspostens-reklamer/
http://finans.dk/protected/finans/erhverv/ECE8362050/danske-medier-forbereder-krig-med-annoncetyve/?ctxref=ext

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reklamer kommer om vi vil det eller ej
  • #1   10. feb 2016 Jeg er mere afhængig af min adblocker end nogen hjemmeside eller "nyhed" som ikke kan findes andre steder..
    Så luk endelig alle de hjemmesider ned de vil pga. adblocker. De rykker bare "kunderne" videre til næste hjemmeside.

Efter 123mc lavede deres 15 eller 30 sekunders "adblocker timeout" har jeg helt droppet den side.

• #2   10. feb 2016 må bare give nick ret . Bruger aldrig 123mc mere , før brugte jeg den rimelig tit

• #4   10. feb 2016 Så bliver jyllandsposten eller deslige bare sider jeg ikke bruger mere. Er også så evigt træt af de der 2 lorte 30 sekunders reklame man SKAL se på extrabladet for overhovedet at kunne se nogen som helst video klip

• #5   10. feb 2016 Ja og når alle vigtige sider har fjernelse af adblock så stopper i bare med at bruge nettet for alvor. Mon dog smiley

• #6   10. feb 2016 Nåh - jamen, så ryger de jo bare på den on-going liste over sider, man ikke besøger. Én mindre til ikke at se deres rekvalmer.

• #7   10. feb 2016 Netop Søren. Og de er garanteret pisse ligeglade for vi ser jo ikke reklamerne så vi er ikke noget tab. I deres øjne er vi kun snyltere der bruger af deres båndbredde.
    Og tro mig jeg hader også reklamer men tror ikke jeg vil undvære JP.

• #8   10. feb 2016 Dalende besøgstal er vel aldrig godt for et site, når det handler om at forhandle reklamekroner hjem. Selvom det sikkert mere afgøres af antal klik - og dér har du ret: de er ligeglade med mig, da jeg hverken klikker med eller uden addblocker. Nu besøger jeg bare ikke deres side mere.

• #9   10. feb 2016 #5
    "når alle vigtige sider har fjernelse af adblock så stopper i bare med at bruge nettet for alvor. Mon dog"

Der er ikke en eneste _vigtig_ nyhedsside her i DK! Det er alt sammen copy+paste eller irrelevant reklame shit bare klattet ned i tekst i stedet for et banner..

De sider som for alvor har besøgstal ville aldrig være så dumme at sætte en "ban adblocker" op.. De bruger bunker af produkt placement.. Hvilket de danske tosse sider allerede bruger rigeligt af i forvejen også.

80% af de her sider er jo i forvejen rene banners og produkt placement.. De er bare grådige over de ikke lige kan få den sidste reklame med fra deres banners.
    -
    Der er endnu ikke en side jeg er tilnærmelsesvis glad for. Som endnu har været i nærheden af adblocker. Så tror mit internet forbrug fortsætter 100% uberørt

• #10   10. feb 2016 #5
    Som eksempel på reklamer som man ikke kan slippe for:
    Så har jeg de sidste 10 år snart været total foruden kabel tv.. Blev simpelthen så træt af mine reklamer engang imellem blev afbrudt af genudsendelser.

Så har brugt internettet til at stream alle former for tv eller nyheder og har kunne se præcis hvad der passer mig for en slik af hvad det koster at have den stor TV reklame pakke her i DK.

• #11   10. feb 2016 Nick, jeg cutter også selv kablet så snart at yousee tillader mig at have mit internet uden TV

• #12   10. feb 2016 Skift udbyder! Kan du ikke få andet end yousee på din adresse så slå Telia's mobile bredbånd op og køb en pakke med 100 til 500mb pr. måned.

• #13   10. feb 2016 Nick, Telia vil ikke give min 100 Mbps internet uden det er mobil bredbånd og det gider jeg ikke. Det skal være kablet ind i min lejlighed.

• #14   10. feb 2016 Ja? Det er da stadig markant billigere end hvad du betaler nu med en TV pakke.

Har du prøvet det nye 4g netværk? Hvis du har det på din mobil. Så ind på speedtest og se hvad din forbindelse er.

Jeg sidder på deres 500gb lige nu. Det var lort i starten pga. den router de giver dig er lige til at lukke op og skide i til at fordele det trådløst videre til huset. Så smed min egen router op ved siden af deres modtager og et kabel imellem.
    Nu kører det fejlfrit.

(Haft det i et år)

• #15   10. feb 2016 Jammen så kom der lige et par sider mere til min no-go liste. De skal jo nok finde ud af det før eller siden når besøgstallene begynder at falde. Heldigvis er der jo masser af alternativer derude.

• #17   10. feb 2016 Jeg kan ikke læse artiklen pga min addblocker smiley

edit: Det var smart Daniel A! Der lærte jeg noget nyt

• #18   10. feb 2016 Daniel A: Nu sidder jeg med min mobil, men er der samme system som på 123mc? For så kommer det nemlig bare igen når du opdaterer siden eller hopper til en anden artikel.

Der er metoder til at få det til at forsvinde på de fleste sider, men de ønsker jo tydeligvis ikke at folk benytter deres site uden reklamer, så så finder jeg hellere et andet sted at få mine nyheder smiley

• #19   11. feb 2016 Jeg bruger Firefox, og har installeret Noscript add-on, og hvis jeg lader være med at tillade javascript på jp.dk, så kommer den der meddelelse om adblocker ikke smiley

• #21   11. feb 2016 Daniel A: Ja lige præcis. Man ændrer jo kun den side der er hentet. Jeg kender godt metoden smiley

• #22   15. feb 2016 Nick, jeg har min mobil telefoni ved Telia og jeg er ikke imponeret. Og Mobilbredbånd er bare ikke godt nok efter min mening til gaming osv. Og vil jeg have en fast forbindelse så kan Telia ikke komme længere op end 20/ et eller andet. Og så kan det være nok så billigt når det i mine øjne slet ikke er interessant.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #23   11. jun 2016 Jeg vil gerne slå et stort slag for at abonnere på Henrik Schacks filterliste, der er tilpasset danske forhold.
    Fjern fluebenet ved de andre filterabonnementer og tilføj https://adblock.dk/block.csv

Hjemmeside https://henrik.schack.dk/adblock/

Det virker også på 123mc.dk og Magacin.dk !

• #24   11. jun 2016 Årh..pis..!
    Vil det så sige jeg er nødt til at køre en tur på MC'en for at slippe for reklamer..!!
    smiley

smiley

Kommentér på:
Reklamer kommer om vi vil det eller ej

Annonce