891 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Montere tyndere bremseskive end originalt? Montere tyndere bremseskive end originalt?
Hej.
Har kig efter ny bagbremse skive til min GS500, og tænkte jeg også kunne tage forskiven med også.
Har fundet et sæt på Ebay, som jeg ser flere af gs500'erne herinde på galleriet også er monteret med.
De er specifikt til den model, men problemet (hvis det er et problem?) bagskiven er kun 4mm tyk, den originale jeg har på nu, er minimums mål 5.5mm.
Så er spørgsmålet, er det tilladt at smide en bremseskive som ikke er lige så tyk som originalen på?
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 63
Min GSX1100 har også 5,5 mm som min. tykkelse på en std. skive bagest, men en GS500 (som jeg i øvrigt selv har haft) kører jo knap så stærkt og vejer knap så meget som en GSX1100 fra 87. Så mit bud er, at den er stærk nok.
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 394
Så jeg ville ikke sætte tyndere skiver på.
Tror nok de skal holde, til din cykel, men kan godt forestille mig, at de giver bøvl ved syn
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Hvad siger data?
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Dog skal du være opmærksomme på, at bremseskiver skal være TÜV godkendt til den enkelte model . Er den det, så ville jeg ikke have betænkeligheder ved at købe dem. Dog holder den nok ikke så længe, da den jo i forvejen er ret tynd.
Montere tyndere bremseskive end originalt?