1.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Købt honda cbr 400 rr hvor batteriet går hurtig dødt Købt honda cbr 400 rr hvor batteriet går hurtig dødt

Hej alle
Købte mig en honda cbr 400 rr i eftermiddags og er ret sikker på der sidder et 12 volts batteri i. Den har problemer med at tænde hvis den står stille i lidt tid (1-5 timer) - men hvis man lader batteriet op kan den sagtens starte - ville det være bedst at udskifte selve batteriet eller skal jeg købe en oplader der kan lade det op - det skal lige siges at cyklen har holdt meget stille de sidste 6 år og kan være årsagen til batteriets død? Kan det være jeg bare skal ud og køre og på den måde få ladt batteriet op eller skal jeg anskaffe mig et nyt?
Hvis jeg skal anskaffe mig en oplader, er der nogen der kan give mig et link til en der passer til den type batteri? smiley
Mvh Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købt honda cbr 400 rr hvor batteriet går hurtig dødt
  • #2   7. feb 2016 Hej
    Alt det her motorcykelhalløj er helt nyt for mig - så hvordan tjekker jeg det? smiley

• Mikael C
    Mikael C Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #3   7. feb 2016 Sætter en batteritester på + & - der bør være 12,noget. Start din motor, og den skulle gerne stige til 13,noget. Ihvertfald bør den stige markandt. Men hvis cyklen har stået stille så længe, er der stor sandsynlighed for at dit batteri er dødt, man siger at alt over 4 år er god levetid for sådan et.

• Mikael C
    Mikael C Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #4   7. feb 2016 Batteritester kan erhverves hos div. Lavprisforhandlere som thansen biltema osv. For under en hund

• #5   7. feb 2016 Tusind tak for hjælpen - Det tyder dog på at batteriet er dødt?

• #6   7. feb 2016 Eller att den ikke lader. Honda er kendt for at brænde ensrettere af. Mål først og køb bagefter.

• #7   8. feb 2016 Så jeg smider bare en voltmåler på batteriet og ser om det står over 12 volt og ser om den stiger hvis jeg hiver lidt i gassen?

• #8   8. feb 2016 Jeps.. Op på ca 4500 o/min..

• #9   8. feb 2016 tak for hjælpen

• #11   8. feb 2016 Jeg har en cbr400rr.. og min ensretter var defekt, så batteriet ikke blev ordentlig ladt op.

inden jeg fandt ud af at det var ensretteren så købte jeg et nyt batteri, og det blev også hurtigt aflast, men du skal nok skifte batteri under alle omstændigheder når det er så gammelt, ensretteren koster 3-400kr.

• #12   8. feb 2016 Hvis den har stået stille i de sidste 6 år skal du altså ikke bare køre afsted på den. Der er alle mulige ting der skal kontrolleres og den skal have et stort fyldestgørende service for din egen sikkerheds skyld.

Kommentér på:
Købt honda cbr 400 rr hvor batteriet går hurtig dødt

Annonce