1.759 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

vinteropbevaring i garagen vinteropbevaring i garagen

Hejsa. Jeg har en garage med et lukket isoleret rum/værksted bagerst. Og der bliver min mc opbevaret. Men det er et helvede at få mc'en ind ad døren og ind i det rum.

Nu er det sådan, at jeg får monteret en ny elektrisk garageport, og så overvejede jeg at fjerne væggen til det bagerste rum, for at skabe et stort rum, som jo så også ville være isoleret i kraft af den nye isolerede garageport.

Men vores dreng sover i barnevogn i garagen her om vinteren, med åben port. Og sådan vil vi også gerne gøre hvis vi får en lille ny.

Mit spørgsmål er så, om selve vinteropbevarings idéen i garagen ryger i skraldespanden, når døren dagligt er åben 3 timer ad gangen, når den lille sover, uanset vind og vejr, eller om den godt kan klare det uden at begynde at ruste? Resten af døgnet vil der være lukket!!

Hvad siger i?

Mvh
Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vinteropbevaring i garagen
  • #1   7. feb 2016 En motorcykel ruster ikke blot fordi den er i kontakt med luft. Ellers stod det møj skidt til.

• #2   7. feb 2016 Som jeg har forstået, er det bedre at den får lidt luft - end at stå i et helt isoleret rum.. Mest pga fugt dannelse. Ret mig hvis jeg tager fejl.

• #4   7. feb 2016 Det er første år jeg selv opbevarer den, så aner ikke en skid om det. Har bare hørt at at et isoleret rum er fint at opbevare i ?

• #5   7. feb 2016 sæt en dobbeltdør i væggen så er problemet løst smiley

• #6   7. feb 2016 Der er også kun mig der kommer i garagen, så det er ren mande område ?? Men det er sgu praktisk at den bette kan sove i frisk luft med porten åben, selv når det sner og regner smiley
    Ellers skal jeg lave en dobbelt dør til værkstedet, i stedet for at tage væggen ned, det er måske en mulighed, men ved ikke hvor bøvlet det er, er ikke tømrer smiley Det er ihvertfald træls at få mc'en ind ad den bette dør der er der nu ??

• #7   7. feb 2016 Michael B . Du var hurtigere smiley

• #8   7. feb 2016 Med mindre der bliver fugtigt i garagen efter porten har stået åben, sker der ikke noget. Du har vel ikke varme på i garagen?
    Min mc står i en åben p-kælder i et delvis aflukket hjørne med en hullet ståldør ind til, der er samme temperatur som udendørs, men fordi der er luft omkring er der tørt.

• #10   7. feb 2016 Som Steen siger, så er det ikke så meget luftfugtigheden, da denne ikke i så høj grad "binder" sig til metallet. Det er når temperaturen falder at problemet opstår.

Forestil jer en kold øl. Det vand der kommer udenpå, det kommer også selvom man drikker den på et varmt og tørt værksted. Det opstår fordi der er en stor temperaturforskel på emnet, og den omkringliggende luft.

Så det bedste er at holde en konstant temperatur omkring motorcyklen, det er egentlig ligemeget om der er -20grader eller stuetemperatur. Derfor er isolerede rum bedst, da de ikke bliver særlig meget koldere om natten. Dog har varme rum den fordel at ting tørre hurtigere, i tilfælde af at der skulle komme lidt kondens på.

Så hvis garagen ikke er opvarmet, og i kun åbner døren om dagen, burde det være fint nok.

• #11   7. feb 2016 uanset hvad , skal man kunne lukke døren til sit fristed ! hvad er væggen lavet af ?

• #12   7. feb 2016 Måske du skulle tænke på en skydedør ? sådan en er nemmere at montere end en alm dør og kan laves i den bredde du finder passende

• #13   9. feb 2016 Det var sgu da egentligt en god idé med den skydedør ?? Kanon input smiley

Kommentér på:
vinteropbevaring i garagen

Annonce