1.530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Forsikring: Mondux vs. Tryg Forsikring: Mondux vs. Tryg

Efter at jeg havde solgt min sidste mc har jeg købt en ny.

Til en kasko forsiking har jeg to tilbud på stort set det samme præmie fra Mondux og Tryg. Dog er selvrisikoen 1.000,- mindre ved Mondux. Umiddelbart kunne man vælge Mondux alene på baggrund af det.

Men hvilke erfaringer har I med Mondux? I de 10 år jeg har kørt mc har jeg (heldigvis) kun haft brug for forsikringen én gang, og der oplevede jeg en god service ved Tryg.

Hvilke ville I vælge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring: Mondux vs. Tryg
  • #1   3. feb 2016 Har du købt ved forhandler eller privat smiley ?
    For da jeg købte min r1 skulle jeg gi 12000 ved det billigste sted
    men fandt ud af forhandleren hvade en aftale med codan så jeg kun skulle gi 6200 for fuld kasko og må køre året rundt smiley

• #2   3. feb 2016 Jeg ville gå med mine gode erfaringer og tage Tryg !!

• #3   3. feb 2016 Mondux=Lort

• #4   3. feb 2016 #3 why?

Jeg har haft Mondux (MC) og de har dækket uden problemer.
    Min familie har også brugt Mondux og var total problemfrit med oversvømmet kælder og uheld i bil.

• #5   3. feb 2016 Nåh? Jeg har virkelig ikke hørt andet end dårlig rygter om dem.

Men det kan jo være de er blevet bedre med tiden. Det er jo ikke så gammelt selskab.

• #6   3. feb 2016 De blev opkøbt for nyligt af Gjensidige. Jeg blev påkørt af en bil efterfølgende, hvor de tog sig problemfrit af sagen.

Min familie havde problemer inden de blev opkøbt og havde heller ikke problemer.

- Tror meget af deres dårlige omtale kommer fra mobil og it forsikringer, som bliver tegnet når folk køber forlænget garanti på deres produkter i butikken.

--- Hvis trådstarter selv føler sig sikre ved Tryg. Så går den vej.
    - For mig har Mondux som nævnt været problemfrit.

• #8   3. feb 2016 Jeg har Mondux og har kun gode oplevelser med dem - også fra da de hed Alpha insurance.
    Da jeg væltede og totalskadede min MC var der ingen problemer og der blev ikke stillet spørgsmål. Jeg ventede dog noget tid inden erstatningen kom, men det viste sig at være Politiet, der havde glemt at meddele Mondux (og mig) om at det var i deres system.
    Da det var på plads, var pengene på kontoen inden for få dage.

Jeg skiftede fra Tryg, da de gav mig et lidt flabet tilbud (12.000kr i kasko for en Z750 fra 06 og jeg var 28), selv efter jeg havde været kunde ved dem i al min "voksne" tid. Det var godt nok tilbage i 2013, så det kan have ændret sig.

• #9   4. feb 2016 Mondeux er fine, men deres vejhjælp er til at lukke op og skide i. Så jeg er skiftet til et af de mere etableret selskaber. Men udover det havde jeg ingen problemer med dem, i den tid jeg havde dem.

• #10   4. feb 2016 Leder også selv lidt efter forsikring - og prismæssigt så er der ingen der kan sammenlignes med Mondux (for mig).
    Har lige snakket med Tryg, han kom med en pris på 16.000 for min Z750 08 (giver lige nu 6300 gennem Alka.... Med Mondux kommer jeg ned på 3200,- -- alle selvrisikoer på omkring 10.000

Jacob W - hvad er der galt i deres vejhjælp? Overvejer nemlig om jeg skal vælge det med eller ej

• Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #12   4. feb 2016 Hos Topdanmark skal jeg give 3400 årligt med fuld kasko for min CBR600RR,
    Jeg er 22år. Så topdanmark begynder også at komme med skarpe forsikrings priser.

• #13   4. feb 2016 Prøv at ringe til alka, de er billige synes jeg.

Kommentér på:
Forsikring: Mondux vs. Tryg

Annonce