1.359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

sv1000n??? sv1000n???

Nogen der kan fortælle mig forskellen på sv1000(S)kåbe.. Men hvad betyder N?? mulighed for billigere forsikring pga af N´et?

Vil så ekstremt gerne købe mig en sv1000 fremfor sv650. Men forsikringen klodser mine bremser:)

Er det okay at købe en sv årgang 05 som har kørt 5-10 tusind km. Så er den vel kørt til og der er en del penge at spare??

God weekend og 1 dec.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sv1000n???
  • #1   1. dec 2006 Altså hvad N betyder... Forskellen ml. Sv1000 og Sv1000N..

Går N under noget touring evt..

Takker

• #2   1. dec 2006 sv1000s er med kåbe, sv1000n er uden kåbe

• #4   1. dec 2006 okay..

Troede at sv1000 var uden kåbe og S med kåbe.. Derfor undrede jeg mig over N´et.
    Og som jeg har læst skulle det kunne påvirke forsikringen..
    Men jeg ringer naturligvis til alle selskaber og forhører mig..
    Livsglæde kan sjældent måles i penge. sv1000:)

Chris: Det var den røde jeg har kigget på;)

• #5   1. dec 2006 n=naked

• #6   1. dec 2006 ang udseendet på en sv1000 uden kåbe havde jeg tænkt mig på et tidspunkt at køre til Tyskland og købe halv og hel kåbe..

Der er en hel del at spare på sådanne ting i Tyskland.

• #7   1. dec 2006 du køber ikke bare kåbedelene til den og så får en s model ud af det på den måde smiley .
    der er en del mere der skal skiftes . gaffelbro /clipon-greb. urene er heller ikke ens ,osv osv . det kan vist dårligt svare sig at gøre det sådan

• #8   1. dec 2006 altså sv1000 og sv1000n r den samme, kommer bare anpå hvordan folk skriver d..

• #9   1. dec 2006 på min forsikring er der 8000kr forskel i forsikring på n og s

• #10   1. dec 2006 øv.. havde regnet med at det var let at få den til at blive en S...
    Derfor er det godt at jeg har jer.. Så laver jeg ikke disse fejl:) Tak

Mads C?? Hvilken forsikring har du? Har førsøgt mig ved Tryg.. Der tog de S og N til samme "dyre" pris..

Er selv 25 og har ingen ancinnitet!!

• #11   1. dec 2006 N-modellen har også lidt stejlere kronrørsvinkel en s-modellen

• #12   1. dec 2006 hej fynne
    jeg var 29 da jeg fik min sv 1000 .da jeg hørte på forsikringer var der meget forskel
    sv1000N 6800kr med kasko
    sv1000S at betale 12400kr for næsten samme cykel
    snakket med suzukis impotør om at lave en N til en S modell..men så sagde han det var konstruktive ændringer pga der skulle svejses et beslag til kåben
    mvh bo

• #13   2. dec 2006 Grunden til forskellen i prisen er faktisk nogenlunde lige til..

Statistisk set så kører (ofte unge) folk med kåbe cykler hurtigere og vildere, hvorimod mere fornuftige (touring/søndags trilleturs) cykler som er nøgne har en meget højere overlevelses statestik..

Du skal huske på at på motorcykler gælder det i endnu højere grad at man skal have routine, så for nybegyndere er forsikringer altid dyre.. Men efter bare et par år falder de ofte ret hurtigt fra hvad jeg har kunne kompilere samt spørge mig til...

Jeg blev i første omgang tilbudt at få kasko på min cykel for 52000 om året...

• #14   2. dec 2006 Til Hayabusa, de har begge en kronrørsvinkel på 65.5 grader ifølge bikez.dk.. Men Fynne... der er hjælp at hente.. det vil ikke blive en super billig konversion.. og du skal huske at hvis uheldet er ude så dækker forsikringen kun et meget lavt beløb af ekstra udstyr..
    MEN.. ebay.de/co.uk/ie er dine venner... hav lidt tålmodighed, da sv1000 er en meget populær maskine er der mange som ombygger og hvis du leder længe nok, burde du kunne finde alle de dele du skal bruge...

Men.. da suzuki lever på simpel masseproduktion, laver de ikke nye stel bare for at lave en nøgen model.. så jeg vil væde en øl i lufthavnen på at grundstellene på begge cykler er 1000 procent ens.. og at det blot kræver nogle specielle bolte til at fastgøre en kåbe til cyklen... kig evt. på bikebandits.com da det har skemaer over bolte og kan give dig navn på dem du leder efter..

håber det hjælper lidt..

• #15   2. dec 2006 Og lige en sidste ting inden jeg går i seng smiley

Har du prøvet en sv 1000? Hvis ikke ville jeg storme ud og prøve en ved nærmeste zuki forhandler der vil lade dig prøve.. for det er ikke sikkert at du sidder lige så behageligt på den.. husk på at udseendet på cyklen kun er halvdelen af det.. det er også om cyklen og dig passer sammen godt rent anatomisk... Og husk at prøve andre cykler for at få en samlignings grundlag.. da det nu er en v2 cykel du kigger på, prøv en ducati eller aprilia i samme klasse (ducati 900/1000 ss kan anbefales) og se om du evt sidder/kører bedre på dem.. hvis du er grundig i dine afprøvning og afprøver alt hvad du kan komme i nærheden af, så vil du også stå meget mere sikker i din egen overbevisning om at du har købt den rigtige.. og kigger måske ikke helt så meget på græsset på den anden side...

• #16   2. dec 2006 ---> Fynne

Jeg har selv en SV1000 "N" (den hedder altså ikke N men blot SV1000) og da jeg købte den var jeg 25 og havde 3 års ancennitet og startede ud med 5280,- for kasko. Nu er prisen så indexreguleret til 5440,- men det er stadig billigt.

Grunden til at jeg valgte ikke-S modellen var primært de 25k for kåben men jeg fik også at vide at S modellen pga højere nypris kostede ca 9200,- for kasko, dvs ca 4000,- om året ekstra i forsikring. Dette fik jeg at vide af min assurandør.

Jeg har hele tiden haft Tryg. TopDk skulle have over det dobbelte selv med de 20% rabat jeg får gennem MCTC.

• #17   2. dec 2006 og lige det sidste...

Hvis jeg var dig så ville jeg gøre som Tore siger: Storm ud og fedt dig til en prøvetur. Jeg var ikke i tvivl efter min prøvetur...

• #18   2. dec 2006 Molex

Fra SPH til et åbenthus, hvor jeg stod og snakkede med een af sælgerne om den billige kampagnemodel, som de havde stående en masse af. (dngang sph var sph og ikke overtaget af Masi)

• #19   2. dec 2006 tak for de mange svar..

Jeg har været ude og prøve en sv1000s model og wow hvor var det fedt.. Der var monteret ekstra larmende udstødninger og syntes faktisk det var lidt i overkanten.
    Der kom meget store prutter hver gang jeg ikke gav gas:)
    Men har ikke prøvet sv1000n hvor sidde stillingen er en smule mere oprejst.
    Jeg kunne også starte med en naked og så se om jeg rent faktisk behøver kåbe osv.
    Sidst jeg talte med Tryg ville de forsikre sv650 til 7000 med kasko og 0,- i selvrisiko. Sv1000 hørte til sports afdelingen til 16000 med 3000,- i selvrisiko. Rimelig høj dif synes jeg desværre.
    Skal jeg være ligeglad med pengene og blive dobbelt så glad for sv1000:)

• #20   2. dec 2006 ikke at forglemme at der er enorm forskel for lygterne på sv1000 og sv1000s .. bryder mig ikke særlig meget om den runde store forlygte op sv1000

• #21   2. dec 2006 ->Fynne F
    Ud fra de tests jeg har læst bl.a. i Touring nyt, så skulle 650'eren rent faktisk være bedre og sjovere at køre på, især på de små biveje - den er lettere og nemmere at kaste rundt med og derfor reelt hurtigere end 1000'eren til bivejsrace. Det er kun ligeud at 1000'eren trækker fra lillebror. Men selvfølgelig - den vokser jo 10 cm, når der står 1000 på siden...

• #22   3. dec 2006 ang sv650 har I nok ret.. Det er rigeligt til mig og passer også perfekt til pengepungen incl forsikringen..

Hvad nu hvis jeg senere ville have en sv1000.

Vil ikke tabe for mange penge ved salget af den sv650.

De ligner jo meget hinanden.. Blot står der 1000 og så er der den ekstra udstødning. Er dækkene ens??

• #23   3. dec 2006 Dæk og affjedring er langt fra ens på de 2 cykler. Der er noget lidt bedre på 1000'eren, men det er nok for at kompensere for den øgede vægt.

Jeg tror du vil få lettere ved at komme af med en 650'er istedet for en 1000'er, så det med pengetab, tror jeg ikke du skal bekymre dig for meget om. 650'eren er meget populær blandt nyudklækkede mc-ister smiley
    Bl.a. som der er blevet nævnt, forsikring og så at den faktisk er næsten lige så sjov. Jeg har prøvet en SV650S og N og en SV1000S.
    Jeg syntes slet ikke 1000'eren imponerede i forhold til 650'eren. Bevares. Den kørte da noget hurtigerer, men så meget mere brutal føltes den ikke. Derfor vil jeg til hver en tid vælge 650'eren, da den er, efter min mening, mindst lige så sjov på de små veje.

- Henrik

• #24   3. dec 2006 sikke et dejligt svar Henrik.

Jeg har ikke selv prøvet 650, men det må jeg nok hellere..
    Føler mig faktisk overtalt til 650, men det kan skifte fra sekund til sekund..
    Tror bare det snart skal blive marts, så jeg kan få en.

I forhold til køb i Januar?? Er det okay hvis cyklen står ude, men i tørvejr?? Dvs ikke opvarmet? Har ikke rigtig noget sted at opbevare cyklen, men tror på et godt køb i Januar inden sæsonen rigtig går i gang!!

Og ang kåbe eller uden?? for og imod. Udseende naturligvis.. Er de 10kg ekstra givet godt ud??

Kommentér på:
sv1000n???

Annonce