3.900 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Svømmer/karburator Svømmer/karburator

Hej

Jeg kommer lige fra værkstedet, hvor karburatoren og diverse dele derfra, har lagt i benzin natten over. Får så det hele blæst rent og tørt og samlet, og skal til at tjekke om svømmeren slutter tæt, da det var grunden til det blev skilt ad.

MEN her kommer problemet, når man holder svømmeren helt op. Så render der stadig meget lidt benzin forbi, skal det ikke lukke 100% TÆT?

Og kan det have indflydelse på, at maskinen "nærmest" drukner sig selv når jeg køre?

VH Marcus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svømmer/karburator
  • #2   21. jan 2016 Ved du hvor man kan købe en ny, til en Yamaha Yz 125?
    Det er problemet på hvorfor det løber ud af overløbsstudsen.

Men det er vel os det der kan, påvirke at den drukner?

• #5   21. jan 2016 Yep og tjek også om modparten til nåleventilen , nogle er af messing og er monteret i karburatoren med en lille o-ring som kan mørne af alder og så kan den være utæt ved siden af ventilen

• #6   21. jan 2016 Du var hurtig Henrik smiley

• #8   21. jan 2016 Tænkte mere på om i kender nogle sider i danmark, hvor de har det på deres hjemme siden.
    Havde også tænkt at skifte begge dele, for at være sikker..

Men er/kan det os være, der der påvirker motoren/forbrændingen under kørsel?

• #10   21. jan 2016 Hvordan vil du lettest tjekke det?
    Har tjekket i manualen, og det skal stå imellem 9,5-10,5 mm

• #12   21. jan 2016 Svømmerstanden ændre sig ikke bare lige , så har andre ejere før dig pillet i den , så der er det sidste jeg vil gøre noget ved , hvis den bliver ved med at fylde svømmerhuset så skal overskud benzinen et eller anden sted hen og det kan være ud af overløbet men det kan også sagtens påvirke motorgangen med en for fed blanding

• #13   21. jan 2016 Har lige været ude og kigge på det igen, og er nået frem til. At selve nåleventilen lukker tæt, men det er oringen på messingebøsningen der er slidt, så det render udenom.
    Det ville også undre mig hvis, afstanden var blevet en anden.

problemet med en for "fed" blanding, er lige kommet, hvor den normalt køre fantastisk.

Men det undre mig, at der kommer rimelig meget benzin ud af overløbsstudsen i bunden af karburatoren. for syndes ik det er fordi der kommer en masse benzin ud, når svømmer er lukket?

Og til sidst da den kørte, kunne den godt have svært ved at starte, fordi den druknede sig selv inden den kommer igang. Og når den starte sodder den til, selvom den køre med 2% Olie, så det må os være på grund af det??

• #14   21. jan 2016 Yep ny o-ring så er jeg sikker på at går som ny smiley

• #15   21. jan 2016 Har oplevet med små motor uden vakuum benzinhane at de godt kan lide at man lukker for benzinen 10 sek for man slukker for motoren derved er der ikke overskud af benzin som , hvis nålen ikke er 100 % står og drukner motoren

• #16   21. jan 2016 kender du nogle steder hvor man kan, købe en i løssalg? =) eller skal der alligevel et nyt repsæt til =)

• #17   21. jan 2016 en o-ring ? tag den gamle med så har de fleste små auto værksted dem i sortiment æsker ellers på t-hansens webshop kan du sikker finde en der passer

• #18   21. jan 2016 en femmer så køre du

• #19   21. jan 2016 kunne sagtens sende en til dig men portoen er dyre end hvis du finder en ved mekanikeren

• #20   21. jan 2016 Ja det er sku nok et standart mål, så skulle jeg også meget gerne selv have det samlet igen i morgen =)

• #21   21. jan 2016 Så håber jeg at det virker =)

Men i skal ihvertfald alle sammen, have tak for hjælpen =)

• #22   11. mar 2016 Virker det så Marcus smiley

Kommentér på:
Svømmer/karburator

Annonce