{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.102 visninger | Oprettet:

Hvilke kørekurser 2016? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har ingen erfaring på bane, men ca 8 års erfaring på vej på en TL1000R. Jeg ville gerne tilmelde mig et kørekursus i 2016. Det skal ikke være noget vildt baneræs, jeg vil egentlig bare gerne blive en bedre/mere sikker motorcyklist, og også lære at få knæet i jorden samt at bremse optimalt.

Hvilke gode og dårlige erfaringer har I med kørekurser i DK og Sverige?

På forhånd tak
Skakse

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke kørekurser 2016?
  • #1   11. jan 2016 Racing4fun grøn klasse.
    De har også en klasse der hedder grøn basic. Her er der både manøvrekørsel samt svingtræning på bane.

• #2   11. jan 2016 jeg var på Jyllandsringen med FDM kørekursus sidste år på a niveau og skal igen i år på b niveau

• #3   11. jan 2016 Jeg ville klart anbefale mestersvinger på Knutten.. Der får du lidt mere køretid uden at skulle ligge og køre kegler som på fdm.

Er selvfølgelig en smagssag.. Jeg har været på dem begge flere gange.. Men bliver nok fremover mestersvinger.

• #4   11. jan 2016 Øh godmorgen Nick smiley
    Er sikker på du ikke har været på FDM for deres 5 pas på banen om dagen er friskere end Mesteren og det er uden kegler.
    På FDM kører man hele dagen uden pauser som på Mesteren smiley

• #5   11. jan 2016 Øh godmorgen Martin;-)
    de 2 gange jeg har været på FDM havde vi pauser.
    Men et kanont kursus har også været på ring Djursland og det syntes jeg er en helt kanon bane.

http://tradium.dk/uddannelser/voksen-+og+efteruddannelse/tradium+ring+djursland/køretekniske+kurser/køreteknik+mc

• #6   11. jan 2016 Hvad snakker du om Martin? Selvfølgelig har jeg været på FDM når jeg siger det.. Flere gange på Jyllandsringen.. Ved så ikke om du taler om deres solo kursus alene med instruktør.. Der er vi jo også også over i en helt anden prisklasse..
    Men du kommer ud og får kørt betydelig flere kilometer på banen med mestersvinger.
    - Hvor mange af de 5 pas har du en instruktør nær dig? eller for den sags skyld ikke skal ligge og øve dig i at skifte gear eller lign.? I stedet for svingkurver som på mestersvinger.
    Som sagt kommer det an på hvad man er til..
    Jeg er mest til det mere bane-præget kursus hos mestersvinger.
    Hvor FDM er mere for det rustne eller få kilometers erfaring...
    (Det er min mening) Efter 3½ tur til mestersvinger og 7 dage på Jyllandsringen med FDM foruden 2 på Sjællandsringen..

• #7   11. jan 2016 Til læring synes jeg høere mest positiv om FDM kurserne på bane men da jeg ikke selv er den mest kursuserfarne er det kun fra andres mund.

• #8   11. jan 2016 Kommer an på hvad du vil smiley
    Teknik til vej = FDM
    Bane / vej = Mestersvinger / Padborg
    Bane =Raceing4fun

• #9   11. jan 2016 Hmmm da jeg prøvede var der ingen kegler på FDM bane og mener kun vi fik 15 min pause hver time. På mesteren stod vi og glanede op mod en time mellem turene si vidt jeg husker.

• #10   11. jan 2016 Skal på Mestersvinger for 4 gang her til Maj smiley kan varmt anbefale det...
    Alt efter hvilken gruppe du kører i, skal du nok få plejet din indre drengerøv.
    Til info, kører du 20 min, 20 min debreifing og 20 min pause.. I starten vil man godt køre lidt mere, men syntes nu nok man er godt brugt når dagen er omme smiley Ventetiden går stærkt, specielt hvis man er et par venner afsted..
    God fornøjelse med hvad end du vælger smiley

• #11   11. jan 2016 Har prøvet FDM på Jyllandsringen, mest for meget rustne og uerfarne kørere.
    Følte det delvist som spild af tid og penge, da et tidligere kursus samme sted, arrangeret af en kørelærer, gav samme indhold og køretid på blot en dag, selvfølgelig også til halv pris. Har fået Racing4fun grøn klasse anbefalet af flere.

• #12   12. jan 2016 Her kan du selv sammenligne alle dine muligheder på trackdayguiden som er fedt og smart http://trackdayguiden.dk/udbydere.html

• #13   12. jan 2016 TUSIND mange tak skal I have. Fanme fedt med så mange brugbare input.

Det lyder som om, at FDM og/eller racing4fun (grøn eller grøn basic) er mest interessant for mig.

• #15   12. jan 2016 #14??

• #16   12. jan 2016 Ved I, hvor krakilske de forskellige arrangører er i forhold til potter? Jeg har selv yoshimura RS3 titanium slip on og min kammerat, der skal med kører gsxr1000 2002 med fuld akraprovic system.

• #17   12. jan 2016 Der _SKAL_ som minimum sidde en DP-killer i systemet.. De ser på din MC inden kurset starter... FDM tager i gashåndtaget og ser om det går fejlfrit tilbage, derefter dæk og så din potte (Du får ikke lov at køre hvis de ting ikke er i orden)

- Jeg har aldrig haft problemer med nogen af mine systemer så længe der er en DP-killer i.

• #19   13. jan 2016 Ok...tak
    Jeg jeg har de originale potter til min liggende, så det er ikke et problem, men min kammerat skal have købt en db-killer, kan jeg så forstå. Tak for info:)

• #20   13. jan 2016 Der er jo også DMCs kørekurser, jeg har ikke selv prøvet dem, men de er noget billigere end FDM's kurser http://www.dmc-kursus.dk/?page=2.4

Er der nogen som har erfaring med dem og kan sige om det er skidt eller kanel?

• #21   13. jan 2016 #20 som jeg læser det er bronze kurset kun er manøvre og med kun 37tilmeldte og 4 kurser

fdm har 3hold(15eller20mcister) per kursus og i feb olejer det meste at være udsolgt på de første 4-6 kurser

• #22   13. jan 2016 FDM og Mestersvinger/Racing4fun grøn klasse supplerer hinanden godt. FDM er uden tvivl det meste komplette kursus, hvor man lærer alle aspekter i god og sikker kørsel med en kombination af teori, kravlegård og banekørsel. Mestersvinger/Racing4fun grøn er regulere svingkurser, hvor man har fokus på optimal kørsel i sving - læsning af sving, gasgivning osv.. Der er minimal teori og ingen kravlegårdsøvelser (R4F grøn basic kompenserer dog for dette).
    Jeg har været på alle de tre kurser flere gange og nyder dem alle, men det er FDM's kurser, der har givet mig flest værktøjer til at blive en god motorcyklist. DeDet har sine udfordringer med at der er relativ stor forskel på kursisternes hastighed rundt på banen og det rammer naturligvis de dygtigste kørere.
    Mestersvinger/Racing4fun grøn har ikke særligt meget fokus på undervisning (jeg har dog kun erfaring fra mellem og hurtig gruppe), men man får her mulighed for konstant at køre i en hastighed, der passer til ens evner.
    Jeg anbefaler, at man først tager FDM A (og smiley og derefter Mestersvinger/Racing4fun grøn. Jeg deltager selv hvert år på FDM i foråret og Mestersvinger/R4F i sensommeren.

• #23   13. jan 2016 Jeppe deltager du også den 20-21 april i år?

• #24   13. jan 2016 Ja, jeg er tilmeldt den 20.-21./4. smiley

• #25   13. jan 2016 nå men så ses vi jo igen der smiley
    (så må vi se om jeg kan følge med :P)

• #26   13. jan 2016 Mon ikke du kan - jeg er jo bare en gammel mand på en lille knallert. smiley

• #28   14. jan 2016 Hej Erik
    Efter et enkelt års pause er jeg igen med på Magacin rejsen. Ærgerligt at du ikke fik plads i år, men der var også udsolgt på få dage.

• #29   17. jan 2016 zenergy racing har grøn klasse på Knutstorp
    se mere på zenergyracing.dk

• #30   17. jan 2016 Zenergy kører også grøn på padborg... Zenergy er bare mere hyggeligt !! UANEDE mængder hjælp i hoved og røv smiley Og ingen stressede selvfede instruktører. men masterkører der har hele dagen kun til dig hvis du mener du har brug for det...

Altid min 2 dage, og du behøver ikke at være bange for at Campe alene, vi vil rigtig gerne være sammen med dem der ønsker det smiley

Kommentér på:
Hvilke kørekurser 2016?

Annonce