6.109 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Hjelme med intercom / lydsystem.. Hjelme med intercom / lydsystem..
Overvejer lidt en hjelm med noget intercom lignede til næste sæson - både hvor jeg kan lytte til musik og hvor jeg kan snakke med andre.
Ved der er forskellige ting på markedet, så vil bare høre, om nogle kan anbefale nogle bestemte.
Har en Scorpion EXO 1000 Air lige nu, hvis noget fungere lige så godt, som kan smides på den, er det også en overvejelse.
Og sidst - er det muligt, at stemmestyre den, så skal man kan sige et navn som den ringer til?
0 synes godt om
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 114 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 443
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
Jeg kender ikke navne osv, men der findes læssevis af generiske systemer derude.
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 45
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 162 MC-er: 1 Emner: 230 Svar: 1.299
(Sena'en så jeg først, da jeg prøvede af finde nogle som havde testet de to andre, og fandt denne side http://www.stromtrooper.com/techy-world-gps-electronics-etc/89482-scalarider-g9-vs-interphone-f5-vs-sena-smh10.html )
Og der vinder Sena'en klart - men er der ingen forhandlere af dem i Danmark, google giver kun tyske/engelske sider.
Carsten P - Lytter skam også til min mc, men når man har en tur fra Lolland til Kbh - så kan man godt bruge enten lidt musik eller bare snakke med nogle - også dejligt at folk kan ringe til mig, hvis der skulle være noget,
Jeg kan ikke koncentrere mig med musik i ørerne, så det sker heller aldrig.
Ørepropper i, og så kører jeg aldrig så meget som en eneste km motorvej.
apr 2011
Og så koncentrere jeg mig bedst med musik, ikke så højt at jeg får tinnitus, men bare stille og roligt. Tar jeg svingture, tænder jeg den nok ikke engang, kun hvis ham forrest / bagerst har det, skulle der ske noget.
Men nok om det, tror mest jeg hælder til Sena's, men "Voice Prompt" har googlet lidt, translate osv, men kan ikke sige med sikkerhed, at "Voice Prompt" betyder stemmestyret - til opkald osv. http://www.fc-moto.de/Sena-SMH10-Bluetooth-Single-Headset-Intercom/en
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.543
nov 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
MEN BEMÆRK, at alle headset som bliver solgt, er TALE-headset. Dvs de har mere diskant end bass.
Tale går fint igennem - lad os sige radioavis og andre ting med tale, mens at musik drukner lidt i motor og vindstøj.
Hvis du skal have musik i ørene, er det helt almindelige in-ear høretelefoner med silikone-tætning.
- Når det er sagt er interphone F5 det fedeste headset (har jeg nu) og nummer to i rækken skulle være Sena, som har marginalt bedre musikegenskaber.
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Manden beder om gode råd fra nogle som har erfaring med Intercom - ikke om holdningen til underholdning/telefonsamtaler undervejs.
Dit køremønster og dine præferencer med hensyn til intercom er kun marginalt interessante i den sammenhæng.
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 114 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 443
maj 2013
Emner: 11 Svar: 82
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Den kan også tale med "andre mærker", Har bedre rækkevidde (2km), har bedre lyd (musik), indbygget FM Radio, og kan parres med flere bluetooth enheder (9) end SMH10'eren (3).
(Den har også en audioudgang til headset/earbuds hvis man hellere vil bruge dem)
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/sena-20s/review.htm
apr 2006
Tale med andre mærker? Nuvel, det er meget begrænset - præcis som de andre "store" og kendte mærker ligeledes er mere eller mindre begrænset til sig selv og deres "egne" protokoller. Cardo "taler" f.eks. sammen med SRC qua det faktum, at Cardo også producerer Schuberts SRC system.
At lave et valg ud fra evnen til at tale med andre mærker, tja, det må vel hellere omskrives til at være; Vælg det mærke som dine boddy's også har - så har I muligheden for at tale sammen.
Sena 20S udmærker sig lige pt. med Bluetooth v4.x - men også dette har Cardo såvel Interphone gjort op med - ligeledes det nye SRC system.
Når det kommer til lydkvalitet - ud af alle de utallige Intercom systemer der efterhånden har været igennem "mit system", så er der intet som slår Interphone F3/F4.
Hvorfor har jeg så f.eks. valgt Schuberth SRC?
Mit valg er taget ud fra nogle ganske få parametre; 1). SRC passer ind i min C3 Pro hjelm, 2). SRC har betjening siddende i kraven og dermed ikke side-monteret betjening, 3). Håndtering (betjening) af knapper og funktioner er langt mere intuitive, 4). Det tilbyder så rigeligt features, 5). Cardo har produceret systemet, hvorfor brugermassen gør, at der fremover også udbydes firmware rettelser (hvilket er tilfældet) og 6). Cardo og SRC kan tale sammen (hvilket er det foretrukne i min kreds).
Hvis det udelukkende handler om at du vil have musik/radio i øret, have koblet din telefon og eventuelt høre GPS guides undervejs, så skal du overhovedet ikke være afhængig af andres valg - kun dit eget - hvorfor du trygt kan vælge frit....og du kan uden tvivl finde en "solo" unit på eBay billigt.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
jul 2015
Følger: 1 Svar: 7
Den er dog ikke stemmestyret, og man skal leve med at der sidder en klump på hjelmen. Jeg bruger min mc til at pendle frem og tilbage på arbejdet, cirka 25km hver vej, så det er rart med noget musik. Som der er en der har nævnt før er stemme bedre end bass, og det er ganske korrekt, men den spiller nu helt fint. Til de lange ture er det rart at kunne snakke med andre, især når man ikke kan finde vej..
apr 2006
apr 2011
Hjelme med intercom / lydsystem..