6.109 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hjelme med intercom / lydsystem.. Hjelme med intercom / lydsystem..

Overvejer lidt en hjelm med noget intercom lignede til næste sæson - både hvor jeg kan lytte til musik og hvor jeg kan snakke med andre.
Ved der er forskellige ting på markedet, så vil bare høre, om nogle kan anbefale nogle bestemte.

Har en Scorpion EXO 1000 Air lige nu, hvis noget fungere lige så godt, som kan smides på den, er det også en overvejelse.

Og sidst - er det muligt, at stemmestyre den, så skal man kan sige et navn som den ringer til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelme med intercom / lydsystem..
  • #1   4. jan 2016 har haft Intercom f4, og det synes jeg var lækkert smiley kan dog ikke huske om det var stemmestyret

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #2   4. jan 2016 Du kan sagtens montere intercom i din nuværende.

Jeg kender ikke navne osv, men der findes læssevis af generiske systemer derude.

• #3   4. jan 2016 Kig efter cardo . Har kørt med det i 5 År og det virker scale rider q9

• #4   4. jan 2016 Lyt til din mc istedet og nyd køreturen uden at blive forstyrret billigt og sikkert??

• #5   4. jan 2016 Tak for svar - landet lidt imellem interphone f5, cardo scala g9 og en Sena SMH10

(Sena'en så jeg først, da jeg prøvede af finde nogle som havde testet de to andre, og fandt denne side http://www.stromtrooper.com/techy-world-gps-electronics-etc/89482-scalarider-g9-vs-interphone-f5-vs-sena-smh10.html )

Og der vinder Sena'en klart - men er der ingen forhandlere af dem i Danmark, google giver kun tyske/engelske sider.

Carsten P - Lytter skam også til min mc, men når man har en tur fra Lolland til Kbh - så kan man godt bruge enten lidt musik eller bare snakke med nogle - også dejligt at folk kan ringe til mig, hvis der skulle være noget,

• Sajmon ™

#6   4. jan 2016 Jeg er ikke forstående overfor det der med at folk kan ringe. Når jeg kører MC, er det MIN tid, og INGEN skal forstyrre mig om så himlen var på vej ned over hovedet på dem.

Jeg kan ikke koncentrere mig med musik i ørerne, så det sker heller aldrig.

Ørepropper i, og så kører jeg aldrig så meget som en eneste km motorvej.

• #7   4. jan 2016 Nogle ganger bliver jeg nød til at tage de lange ture - ingen bil, og gider ikke offentligt, for ringe muligheder når man kommer ud på landet.
    Og så koncentrere jeg mig bedst med musik, ikke så højt at jeg får tinnitus, men bare stille og roligt. Tar jeg svingture, tænder jeg den nok ikke engang, kun hvis ham forrest / bagerst har det, skulle der ske noget.

Men nok om det, tror mest jeg hælder til Sena's, men "Voice Prompt" har googlet lidt, translate osv, men kan ikke sige med sikkerhed, at "Voice Prompt" betyder stemmestyret - til opkald osv. http://www.fc-moto.de/Sena-SMH10-Bluetooth-Single-Headset-Intercom/en

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.543
    #8   4. jan 2016 Uagtet om du vælger Sena, Cardo eller Interphone, så har de alle fordele og ulemper. Men alle tre mærker der ganske gode.

• Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #9   5. jan 2016 Jeg var ude i samme dilemma og valgte Interphone F5, da den understøtter forbindelse til andre mærker af headset.
    MEN BEMÆRK, at alle headset som bliver solgt, er TALE-headset. Dvs de har mere diskant end bass.
    Tale går fint igennem - lad os sige radioavis og andre ting med tale, mens at musik drukner lidt i motor og vindstøj.

Hvis du skal have musik i ørene, er det helt almindelige in-ear høretelefoner med silikone-tætning.

- Når det er sagt er interphone F5 det fedeste headset (har jeg nu) og nummer to i rækken skulle være Sena, som har marginalt bedre musikegenskaber.

• #10   5. jan 2016 Sajmon..... helt ærligt

Manden beder om gode råd fra nogle som har erfaring med Intercom - ikke om holdningen til underholdning/telefonsamtaler undervejs.

Dit køremønster og dine præferencer med hensyn til intercom er kun marginalt interessante i den sammenhæng.

• #11   5. jan 2016 Interphone. Nuf`said smiley

• #12   5. jan 2016 og det var også interphone f4 jeg mente... smiley

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    maj 2013

Emner: 11 Svar: 82
    #13   5. jan 2016 Jeg har lige sat en Cardo Scalerider Q2pro til salg i marked hvis det har interesse.

• Sajmon ™

#14   5. jan 2016 #10 - Det er nok ikke skrevet tydeligt nok, men min pointe var at alt for mange mennesker har opmærksomheden alle andre steder end på trafikken, når de lytter til musik eller skvadrer i tlf. Efter min mening skulle det være forbudt overhovedet at skvadre i den når man er trafikant, for der er lavet masser af undersøgelser som påviser og beviser at det ikke handler om hvordan man snakker i den, men AT man gør det mens man kører...

• #15   5. jan 2016 Hvorfor ikke Sena 20s ?
    Den kan også tale med "andre mærker", Har bedre rækkevidde (2km), har bedre lyd (musik), indbygget FM Radio, og kan parres med flere bluetooth enheder (9) end SMH10'eren (3).
    (Den har også en audioudgang til headset/earbuds hvis man hellere vil bruge dem)

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/sena-20s/review.htm

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#16   5. jan 2016 @Simon H:

Tale med andre mærker? Nuvel, det er meget begrænset - præcis som de andre "store" og kendte mærker ligeledes er mere eller mindre begrænset til sig selv og deres "egne" protokoller. Cardo "taler" f.eks. sammen med SRC qua det faktum, at Cardo også producerer Schuberts SRC system.

At lave et valg ud fra evnen til at tale med andre mærker, tja, det må vel hellere omskrives til at være; Vælg det mærke som dine boddy's også har - så har I muligheden for at tale sammen.

Sena 20S udmærker sig lige pt. med Bluetooth v4.x - men også dette har Cardo såvel Interphone gjort op med - ligeledes det nye SRC system.

Når det kommer til lydkvalitet - ud af alle de utallige Intercom systemer der efterhånden har været igennem "mit system", så er der intet som slår Interphone F3/F4.

Hvorfor har jeg så f.eks. valgt Schuberth SRC?

Mit valg er taget ud fra nogle ganske få parametre; 1). SRC passer ind i min C3 Pro hjelm, 2). SRC har betjening siddende i kraven og dermed ikke side-monteret betjening, 3). Håndtering (betjening) af knapper og funktioner er langt mere intuitive, 4). Det tilbyder så rigeligt features, 5). Cardo har produceret systemet, hvorfor brugermassen gør, at der fremover også udbydes firmware rettelser (hvilket er tilfældet) og 6). Cardo og SRC kan tale sammen (hvilket er det foretrukne i min kreds).

Hvis det udelukkende handler om at du vil have musik/radio i øret, have koblet din telefon og eventuelt høre GPS guides undervejs, så skal du overhovedet ikke være afhængig af andres valg - kun dit eget - hvorfor du trygt kan vælge frit....og du kan uden tvivl finde en "solo" unit på eBay billigt.

• #17   5. jan 2016 Her er en oversigt over det begrænsede udvalg af "andre mærker" 20s kan parres med:

profilbillede
  • René P
    René P Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 7
    #18   5. jan 2016 Jeg kører med en Interphone F5MC, og jeg er sindssygt glad for den. Lyden er super, installationen er nem, den holder strøm i en god slat tid (+6 timer ) og rækkevidden er ret god. Har testet ude på landet og den nåede over 1km uden problemer. Styringen er nem og opsætningen er nem.
    Den er dog ikke stemmestyret, og man skal leve med at der sidder en klump på hjelmen. Jeg bruger min mc til at pendle frem og tilbage på arbejdet, cirka 25km hver vej, så det er rart med noget musik. Som der er en der har nævnt før er stemme bedre end bass, og det er ganske korrekt, men den spiller nu helt fint. Til de lange ture er det rart at kunne snakke med andre, især når man ikke kan finde vej.. smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#19   5. jan 2016 @Simon H: Begrænset - meget! Ud over Cardo (og måske Midland), hvilke mærker bruges typisk her i landet? Bemærkede at Cardo G9 også er på listen. Så burde SRC også være der.... Nok om det! Argumentet med parring til/med andre mærker bør absolut ikke være udslagsgivende.

• #20   6. jan 2016 Hmm ser ikke ud til at SMH10R har den funktion jeg leder efter - Så bliver det nok enten 20S eller F5 ---- Hælder mest til 20S men den ser bare så forbandet stor ud!

Kommentér på:
Hjelme med intercom / lydsystem..

Annonce