{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.690 visninger | Oprettet:

Abus låse og lave ekstra mc nøgler? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Her kommer lige endnu et topic.
Dels for at det passer til lige hvad jeg spørger om, men også for at få gang i forummet.
Jeg skal købe nogle låse og har besluttet mig for sådan en her til forhjulet:
http://www.billigbilpleje.dk/motorcykel/product/abus-granit-detecto-x-plus-8077-skivebremselaas-12027/

Til baghjulet/bagsvinger har jeg kigget på følgende to:
https://m.louis.de/en/artikel/abus-granit-extreme-plus-59-chain-lock-l-110-cm/10002705?list=136760356&filter_article_number=10002705
Eller denne:
https://m.louis.de/en/artikel/abus-alarm-lock-loop-detecto-8077-12-ks120/10002707?list=136740218&filter_article_number=10002707

Hvilken ville i vælge af de to? Og hvad med den til forhjulet, er den noget værd?
Håber på noget brugererfaring med dem.
Og hvis nogen kan forklare mig det med abus låse kortene hvad det er noget? Har hørt man kan få en nøgle til flere låse hvilket er smart. Men hvordan virker det?

Bonus spørgsmål.
Jeg har en R6 05' som der kun er en sort nøgle til. Hvordan får jeg flere? I følge manualen skal jeg købe ny ecu, låsesæt osv. For at få en rød Master nøgle.. Men kan man ikke bare skære nogle nye nøgler magen til den sorte jeg har nu og så lige få dem kodet ved en mc forhandler? Mit eneste problem er at jeg ikke har det der lille metal stykke med låse koden på.. Kan først ringe til fiskers mc i Kbh på mandag når de har åben igen for at høre om de kan hjælpe.. For ecu er hammerdyrt! Og det vil jeg sku helst undgå at skulle skifte bare for at have mere end en nøgle.... Har det nemlig ikke så godt med kun at have en nøgle smiley

I den her video ser man nemlig en låsesmed i Australien lave en nøgle til R6 for en kunde på kun 8min? Er der nogen i Danmark der laver den slags service?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abus låse og lave ekstra mc nøgler?
  • #1   2. jan 2016 Ang. nøglen så spørg Chase her inde..... Men er nu er sikker på han godt kan kopiere nøglen til din r6

  • #2   2. jan 2016 Det prøver jeg lige i morgen.. Men nøglen skal ikke kun kopieres såvidt jeg har forstået.. Den skal også koden til den ecu der sidder på min mc? Altså så nøglen bliver godkendt og fjerner startsspærre?

  • #3   2. jan 2016 Jeg ved ikke noget om det kun hvad chase har skrevet og sagt og mener godt han kan men prøv og spørg ham for være 100 smiley

  • #4   2. jan 2016 PM er sendt, og tror godt jeg kan

  • #5   2. jan 2016 Jeg har den gamle model af den skivelås du linker til, Detecto 8000 hedder den vist, sammen med deres loop 12ks kæde som du også linker til. Det fungerer fint sammen, og rart man kan spænde den fast til noget i forhjulet. Jeg tvivler dog på du kan få den skivebremse på dit baghjul, jeg kan i hvert fald slet ikke på min. Stiften i låsen er for tyk til de huller der er i min bagbremseskive.
    Jeg har heldigvis ikke haft forsøg på tyveri, så jeg ved ikke hvor effektiv den er.


  • #6   2. jan 2016 8077 er det bedste valg på markedet pt.
    Som kæde til baghjulet er plus59 jo eneste mulighed medmindre du vil købe 2 8077ere.
    Regner med at du har noget kraftigere hvor cyklen "bor" og disse kun er beregnet til at have med ?


  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2008

    MC-er: 1 Svar: 19
    #7   2. jan 2016 Bruger også Abus detecto 8077 på min SRAD, og bag brugte jeg en Abus city granit chain.
    Min Abus granit er dog død nu, efter jeg fik bøffet min vinter mc. Og er ikke klar over om den er cuttet, eller bare slæbt væk. Sikkerheden er jeg dog blev stærkt i tvivl om efter, at have set nogle Wall og shame videoer på Youtube. Så den køber jeg ikke igen!

    Er ved at bestille kæde lige nu, og har fået øjnene op for Almax Immobiliser Series IV Uber + Squire SS65CS Lock, som ikke kan cuttes med bolt saks, hydraulic saks eller andet. Så vidt jeg kan forstå er det kun en vinkelsliber der kan skære den, men da det ikke er oplyst er det kun formodninger.

    Koster lidt, men taget sin MC's sikkerhed i betragtning er 1600,-+ (for 1M kæde), og 2100,- for en 2meter jo peanuts.


  • #8   2. jan 2016 @Kasper

    Almaxx IV så bliver det ikke bedre !!!! Vælg 1,5m . Og ta en abloy 362 lås i stedet for squire65.
    Så har du gjort hvad du kan.
    Jeg har 3 sæt i brug, og kan stadig tage mig i at tænke "fåååååk" når jeg slæber rundt på ankerkæden til en mindre færge smiley smiley smiley


  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2008

    MC-er: 1 Svar: 19
    #9   2. jan 2016 Vil jeg se på Brian smiley
    Man skal jo skrive en mail til dem for at få tilsendt uden for UK. Så vil lige se på den anden lås, og tage en 1,5m og ikke 2m. Tænkte bare at det kunne være praktisk med en lang satan.

    Efter jeg så de Wall of shame videoer blev jeg helt nervøs! Troede seriøst min Abus granit var bedre! Almax er fremtidens lås for mit vedkommende smiley


  • #11   3. jan 2016 Hold da op det er nogle store sataner af låse(Almaxx IV og abloy 362)går ud fra det er til hjemme brug??
    Tænker det er lidt svært at have dem med på vejen...


  • #12   3. jan 2016 @kawa
    Man skal være hardcore rapper for at rende rundt med en almaxx IV rundt om halsen smiley

    Kun anvendeligt hvor MC'en har sin primære opbevaring.


  • #13   3. jan 2016 Men helt sikkert nogle ret fede låse?dem skal jeg vidst lige kigge lidt på ??

  • #14   3. jan 2016 Det er toppen af poppen ! Men pokkers besværlige at skaffe.... Bestil sammen hvis i kan.
    Jeg købte til nogle stykker herindefra ( omend det gav nogle lussinger smiley ) almax er det mest besværlige sted jeg pt har handlet smiley


  • #15   3. jan 2016 Ja jeg ved ikke om den 8077 med kæde kan låse sig fast på skiven på baghjulet, det må lige testes inden endeligt købt smiley Ellers må jeg benytte mig af 14dages retur.. Som jeg ser det skal jeg have en 8077 til forhjulet uanset hvad. og om jeg har en eller 2 gør mig ikke noget.. Men tænker at 59'eren er bedst til baghjulet hvis 8077 nr. 2 ikke kan være der.. Meningen med disse låse er at jeg skal kunne have dem med mig. Mc'en skal stå i lukket garage med dem på også. Jeg har ikke råd til en almax ved siden af desværre. Derfor jeg vælger så dyrt men stadig så jeg kan have det med mig. City chain er slet ikke god nok desværre.. Den er kun 10mm smiley

    Ønske tænkningen er selvfølgelig 3-5 almax i garagen og så en 59'er og 8077 til vejen.. Men så mange penge har jeg heller ikke smiley
    Låsene er til at tage med når jeg er ude at køre..


  • #17   3. jan 2016 Det gode ved Abus chainloop er, at selvom den kun er 1/1.5 m kan den låses fast til en stolpe der er i næsten samme længde væk. Den behøver ikke ligge dobbelt da den har ringen i den ene ende hvor man laver en løkke, og så låses i skivebremsen. Så selvom kæden er kort har den lang rækkevidde.

Kommentér på:
Abus låse og lave ekstra mc nøgler?

Annonce