{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Kawa Z750 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer og glædelig bag(h)jul.
Jeg har gået og små forelsket mig lidt i en Kawasaki z750 ( mest pga udseende ) og vil høre jeres mening mht godt og skidt. Jeg har kun haft honda siden jeg fik kortet og har aldrig sat mig ind i andre mærker. Lige i øjeblikket kører jeg på en Vfr 800, men overvejer at skifte pga sidde stilling.

Alle kommentarer modtages med kyshånd;-)

Hilsen
Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawa Z750
  • #1   27. dec 2015 Jeg har kørt 15000 km på min 2010-model over 2 sæsoner nu, og jeg er fuldt ud tilfreds. Der er rigeligt træk og siddestilling er perfekt for mig. Sædet er dog lidt hårdt, efter 2-3 timer er det rart at komme af i 5 min.
    Flere siger affjedringen er for dårlig, det er nu ikke noget jeg tænker over. Det kommer nok an på kørestil. Det er muligt hvis man presser den med knæet i jorden i hvert sving, at den ikke er god, men sådan kører jeg ikke, så havde man vel en anden model.
    Der sidder en slip-on potte på min, det giver en vildt god lyd hvis man er til den slags. Den skriger ikke hysterisk som mange andre 4 cylindrede.

• #2   27. dec 2015 Tak for svaret:-) jeg har brugt youtube rigtig meget for at finde oplysninger mm og jeg tror også det ender med at jeg skal have en. Men hvad med rust og slid? Suzuki har ikke det bedste ry, men kender intet til Kawasaki

• #3   27. dec 2015 Jeg passer generelt godt på mine ting, og er den snasket bliver den vasket med det samme. Jeg har ikke set rust nogen steder.
    Den har kørt lidt over 18.000 km, så der burde heller ikke være noget. Den har fået service som den skal, og har ikke fået skiftet noget ud over olie/væsker. Der er bremseklodser endnu til 24.000 km fik jeg at vide, kædekit ser også fint ud.
    Kommer du forbi Århus må du gerne komme forbi og se/sidde/røre alt det du vil smiley

• #4   27. dec 2015 Og hvilken model er det du tænker? Den skifter omkring 2006/2007, den gamle har eftersigende lidt flere 'skavanker'.

• #5   27. dec 2015 Lyder rigtig godt og mange tak for tilbuddet:-) jeg hælder nok mest til modellen senere end 2007 med ABS, da den nok er kureret for de fleste skavanker som du skriver;-) Jeg må hellere komme ud af busken for at se og røre/pille lidt;-)

• #6   27. dec 2015 Det er sateme farligt det du har gang i ............

Alle de år du har troet Honda var det bedste i verden ... Er du HELT sikker på du kan leve med en knust illusion smiley smiley

• #7   27. dec 2015 He he jeg kan jo altid skifte igen;-)

• #8   27. dec 2015 Brian jeg har skam aldrig gået i troen om at honda var det bedste, men som den første cykel var der rigtig mange der anbefalede cbr 600 og det er til dato stadig ( af de cykler jeg har prøvet ) den bedste starter cykel:-) Jeg skiftede til en VFR 800 da jeg godt ville prøve en V motor og er bestemt ikke blevet skuffet, men tiden er kommet til at prøve noget andet. Pt ligger valget mellem en hornet, en gsr 750 og en Kawasaki z 750 og den eneste jeg ikke kender noget til er kawa;-)

• #9   27. dec 2015 Bare rolig Brian han ender på honda igen smiley
    når det så er sagt så var jeg fantastisk glad for siddestillingen på min Z750 men solgte den igen efter en seson da jeg savnede kåbe følte jeg blæste væk på den. smiley også var der for lidt træk/ moment i moteren på den til mig ( kun min egen mening)

• #10   27. dec 2015 Hvad kører du nu Carsten i forhold til at den skulle mangle moment mm. Kan godt se at der er stor forskel på kåbe eller ikke, men mit primære køre behov er by og lidt landevej så tror ikke det betyder så meget for mig

• #11   27. dec 2015 Jeg har kørt suzuki sv1000 indtil her midt i sommer hvor jeg skiftede den til en honda cbf 1000 . Suzuki'en er nok den fedeste mc jeg har haft og køre på men jeg kunne ikke holde til at ligge så meget ned smiley og må sige efter jeg igen er kommet til at køre honda så lægger man rigtig mærke til der Ikke er støj/raslende fra motor og gearkasse men den gør nu heller ikke noget i vildskab smiley men så absolut den mc jeg har haft hvor jeg sidder bedst på og rigtig nem at svinge på måske det også er fordi jeg er blevet ældre og ikke kun kigger på udsende og HK længere hvem ved smiley
    Da jeg er begyndt køre længre ture og været i Norge 2 gange i år er det vigtigt for mig at ka sidde lidt i læ og nemt ka montere taske til bagage

• #12   27. dec 2015 En super MC både til korte og lange ture, det eneste forbedringer der burde være standart er affjedring, kan kun sige gør det var super glad for min

• #13   27. dec 2015 Jeg havde en z750 fra 04 før. Super fed cykel og holdbarhed. Den havde gået 68 da jeg solgte den og kunne ikk ses eller mærkes på den og ingen problemer . Fed køre stil. Det var min første cykel og skifte kun for at prøve en kåbe cykel efter næsten 2år på den smiley

• #14   28. dec 2015 Jeg købte en Z 750 i 2004, da den kom frem.
    Den har aldrig givet problemer.
    Kørte 40.000 km på den, og efter 8 år sprang pæren til nummerpladebelysningen.

Og da jeg ikke er typen der selv skruer i min MC, byttede jeg den ud med en ZZR 1400.

Kommentér på:
Kawa Z750

Annonce