{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.121 visninger | Oprettet:

Kørsel i regnvejr og mørke {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Jeg har i forbindelse med at skulle flytte investeret i en lille motorcykel til at dække det transportbehov der er opstået, en YBR 125 hvis det har interesse smiley

Meningen er først og fremmest at bruge den som handy transport rundt i byen, men også at kunne køre hjem på besøg (50 km) ind imellem.

Efter de seneste dage at have eksperimenteret lidt med kørsel i mørke og regnvejr må jeg konstatere at det ikke er så ligetil som jeg havde forventet. Da jeg tog kørekort foregik lektionen i mørkekørsel på en lys og varm sommeraften så reelt lærte vi ikke meget andet ved dét end hvornår man blænder op og ned smiley

Jeg synes det er forbavsende svært at se noget.
Mest fordi lyset på motorcyklen ikke er vanvittigt kraftigt (I hvert fald ikke sammenlignet med en bil) og når der så kommer en modkørende bliver det helt umuligt at se når lyset fra den modkørende reflekteres i dråberne på visiret.
Dette resulterer i at jeg naturligvis sætter farten ned som konsekvens af manglende udsyn. Dette betyder dels en noget længere køretid men også at jeg bliver irriterende for de bagvedkørende som så begynder at lave alverdens mere eller mindre "geniale" overhalinger..

Jeg er ret uerfaren på motorcykel, og har indtil for nyligt kun kørt i tørt vejr i sommerhalvåret men hvis jeg er nødt til at holde mig til den slags kørsel, så forsvinder ideen lidt med at have motorcyklen. Jeg har allerede en anden motorcykel (En gammel Vespa Sprint 150) til disse søndagsture i godt vejr.

Så derfor tænker jeg:
Hvad gør I andre? kender i til problemet, eller er det bare mit syn den er gal med, og hvad gør I for at løse det?
Kan man montere en kraftigere pære i forlygten som kan lyse "forbi" den modkørende og hvor meget betyder det hvilket visir man kører med?

Tak.
Andreas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel i regnvejr og mørke
Kommentér på:
Kørsel i regnvejr og mørke

Annonce