{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.785 visninger | Oprettet:

KNEPPET I R***** {{forumTopicSubject}}

Hvad fanden sker der for danske priser? Skulle finde en komplet Akrapovic til en 09 R6. Den fede potte koster "kun" 11600 direkte fra importør Holtug MC. Den tænkte vi lige lidt over.
Men så fandt vi den samme på nettet i udlandet for 4000 mindre. Hvem pokker køber så en fed potte i DK når selv importøren er dyrere end i udlandet med fragt? 4000 er fanme så meget at det ikke kan ignoreres.
Vi danskere bliver sgu kneppet i r****

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KNEPPET I R*****
  • #1   9. dec 2015 Nu er du jo jyde, så du ringer selvfølgelig lige og høre om han kan lave en skarp pris til dig...

• #2   9. dec 2015 ja nu ved vi jo ikke lige hvor i udlandet du har fundet den , men i DK har vi jo 25% moms på varer.

• #3   9. dec 2015 Nicky ikke så let på denne tid smiley Men den er bestilt nu til godt 4000 billigere leveret i DK med alle afgifter og moms betalt.

• #4   9. dec 2015 Vil give dig fuldstændig ret, jeg sparede ca. 3000,- på en slipon potte smiley i forhold til forhandler her i dk.

• #5   9. dec 2015 Jeg valgte også en gang at bestille et udstødning i USA... Lortet gik i stykker ( Taylormade)

Det blev lidt noget rod... Der havde det været nemmere at bare smide det på disken hos den lokale...:-)

• #6   9. dec 2015 MIchael B: Den moms er og bliver den evige undskyldning for de alt for høje priser her i DK. JA, vi har 25% moms i DK, i Tyskland har man 19%, England 17,5, Italien 20%, Sverige også 25%, Polen 22% osv. osv. Kort sagt er der ofte tale om marginale forskelle, der SLET SLET IKKE berettiger eller forklarer den store prisforskel. Det er som da Direktøren for Fleggaard var i radioen og debatere de høje priser med en fra COOP tror jeg nok det var, manden fra COOP beklagede sig over de høje afgifter og moms i DK, til det svarede direktøren fra Fleggaard hvordan det så kunne være at når afgiften på f.eks. kaffe var LANGT højere i tyskland, så kunne de stadig sælge kaffen til 2/3 af de danske priser. Problemer er ene og alene alt for høje lønninger til folk med lave eller ingen uddannelse samt, blandt andet for detail-handelen, alt for lidt konkurrence fra andre fysiske butikker.

Kan de ikke konkurrere, så må de uddø, its that simple - Jeg nægter at betale deres sindsyge overpriser - Hvis så bare servicen var god, men faktum er at de fleste butiks ansatte dårligt kan fremtvinge et smil og da sjældent viden om deres fagområde - Oftest kan 5 min googling af en given vare give mig mere information, end manden bag disken - Samtidig får jeg bedre service, endda næsten med et smil føler man, når man handler over nettet i f.eks Tyskland!

Så hvad er det jeg betaler for!? Nej helt ærligt, når jeg kommer hen til en specialbutik, ser at ejeren kører i en stor Audi A5, sammenholdt med at hans priser er 30% dyrere end dem på nettet eller udenlandske butikker - Så ved jeg hvad jeg betaler for og det har INTET med moms at gøre - Lad os nu kalde en spade for en spade! Fair nok at man vil have en stor fed bil og det under jeg alle der gør et godt stykke arbejde, men et godt stykke arbejde er at give kunden den bedst mulige pris, med den bedst mulige service! Ikke den ringeste service, til en alt for høj pris og så skyde skylden på moms og afgifter!

• #7   9. dec 2015 Den her debat har jo været oppe masser af gange , og køb jeres grej i polen , eller hvor i vil , vi har et samfund det koster penge at drive , vil i ikke være med , så fair nok , men lad være med at klynk , når det er dine børn , forældre , sygehuse etc , der skal spares på .

• #8   9. dec 2015 Mikkel : har jeg påstået andet ?

• #9   9. dec 2015 Jeg køber gerne i Polen, hvis jeg kan spare 30%.

Polakkerne er jo alligevel her i Danmark og får ikke noget ud af, at vi sender penge derover.

• #11   10. dec 2015 Mikkel N...

Høje lønninger har måske nok noget af skylden. Vil du prøve at forklare den flinke fyr bag disken i din lokale MC-biks, at han skal gå ca 50% ned i løn, så du kan få en billigere udstødning smiley

• #12   10. dec 2015 Skal der gøre noget ved priserne her i lille DK, skal det ske politisk. Moms, skatter og afgifter skal sættes ned for at give mere gunstige priser i forhold til udlandet. Og så længe det ik sker, ryger en stor del af mc'isternes indkøb af gejl, og reservedele til udlandet..

• #13   10. dec 2015 "Så hvad er det jeg betaler for!? Nej helt ærligt, når jeg kommer hen til en specialbutik, ser at ejeren kører i en stor Audi A5,...."

Meget enig! Jeg køber kun varer i butikker hvor ejeren kører i en gammel udkneppet Corolla. Så ved jeg nemlig at han har styr på sin butik smiley

• #14   10. dec 2015 hahaha Kim O..

spot on..

• #15   10. dec 2015 @12: Det vil give meget mere hvis vi satte lønningerne ned! Som det allerede er nævnt er der på mange områder hvor afgifterne ikke er større i DK end de omkringliggende lande.

Mit postulat er at købekraften for en times arbejde i DK ikke er meget anderledes end den er i resten af EU.

• #16   10. dec 2015 Hvad kan man så udlede af debatten?

At nogle kan lide at blive kneppet i r**** og andre kan ikke!! smiley

• #17   10. dec 2015 kvalitet koster uanset hvor man køber, det blir bare endnu bedre af at man som biker er nærig, og altid finder et godt tilbud... kvalitet frem for kvantitet

• #18   10. dec 2015 Da jeg var cykelmekaniker, købte jeg en ny forgaffel på nettet til min downhiller

I Danmark var der 8 ugers leveringstid, og den kostede 10.000,- i indkøbspris gennem butikken.
    Jeg købte den på nettet i England for 8.000,- inkl forsendelse og jeg havde den 24 timer senere.

Jeg er ellers normalt fortaler for at handle lokalt, men nogle gange giver det bare INGEN mening.

• #19   10. dec 2015 nej der er noget helt galt, købe 2 ting til mudder scooteren gennem dansk forhandler, samme 2 ting, (også org. dele) kostede 350kr inc fragt fra Tyskland, i Danmark måtte jeg slippe 650kr. Bevars er det kun lidt dyerer køber jeg lokalt, men ellers ikke

• #20   10. dec 2015 Den væreste jeg har prøvet er org koblingsfjeder/plade til min R1 motor..

12-1300 i Danmark, på trods af at jeg fik at vide at den kun kostede 600kr.

Vidste godt at den samme kostede 400kr på nettet, men tænkte jeg ville støtte en fysisk butik.

Da den endelig kom efter 2 uger så skulle jeg bruge den dagen efter og kunne ikke afvise den selvom prisen var en helt anden.

Siden den dag har jeg købt ALT på nettet, selv oliefilter og selvom besparelsen er 10kr

• #21   10. dec 2015 og husk at det ikke er forhandlerne i skal være sure på

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #22   10. dec 2015 Det er altså skægt med de her tråde - især når de selv samme folk skriver død over EU og ud med polakkerne i andre tråde.

Hvorfor tror I, en udstødning koster 40 % mere i Danmark end i Tyskland? Er det pga. de 3 % forskel i moms? Eller er det fordi den reelle mindsteløn i Danmark er 40 % højere end i Tyskland?

Hvis man gerne vil have billigere varer, så må man også forvente at få mindre i løn for at svejse og bygge huse. Sådan er det bare.

• #24   10. dec 2015 #22 Nu skriver du "Hvis man gerne vil have billigere varer, så må man også forvente at få mindre i løn for at svejse og bygge huse" - hvad med f.eks. advokater, skulle de ikke også tage lidt mindre for deres arbejde? For det er jo svejseren og husbyggeren der skal betale hvad advokaten forlanger! På den måde er der en sammenhæng i hvad ting koster! Det kniber bare gevaldigt for "akademikerne" at se det! Forleden var der en historie om at de nye supersygehuse skulle spare, i et tilfælde havde man så sløjfet en administrationsbygning, og det ville ingen betydning få for patienterne. Hvis man skal kalde patienter noget andet, kunne vi jo kalde dem kunder! Nu mangler vi bare en (fornuftig) forklaring på hvorfor denne administrationsbygning skulle opføres, vi har fået at vide at den kan undværes, uden at kunderne smiley mærker det! Så hvad gavn havde den rent faktisk, et opbevaringssted til akademikere, eller ????

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#25   10. dec 2015 Tom, jeg er glad for at kunne notere, at vi tilsyneladende er enige om noget (at supersygehusene sejler).

Jeg er enig i, at der er en vis sammenhæng i mellem, hvad en advokattime koster, og hvad en udstødning koster. Men du skal ikke bilde mig ind, at producentens advokatomkostninger udgør en lige så stor del af varens pris som lønnen til ham, der har gået og svejset den sammen.

Det var kun derfor, jeg fremhævede de to jobs - fordi de er mere relevante for de priser, som folk går og irriteres over.

Jeg har ikke tænkt mig at hejse fanen og forsvare akademikere, så det slagsmål må du tage med en anden.

• #26   10. dec 2015 husk glidecreme når du skal kneppes i røven.av av. smiley

• #27   10. dec 2015 Jeg var nede ved den lokale mc forhandler, da jeg vil have en arrow udstødningssystem hjem. Den skulle de have 7000 for, så købte jeg den hjem fra Italien til 2800, Fandme nej om jeg vil smide 4200 ud af vinduet !

• #28   10. dec 2015 Det er jo lidt tankevækkende, at to danske forhandlere kan sælge præcist samme vare til vidt forskellig pris. Ergo MÅ det jo kunne lade sig gøre, at drive en dansk virksomhed og oven i købet sælge sine varer.

Det kan man selvfølgelig ikke, hvis man står med korslagte arme, er blind for, at internettet eksisterer, tager en tårnhøj pris med 400% avance og ikke udviser et gram service og man luge skal vente 4 uger på varen kommer hjem. Og i den anden grøft en anden dansk forhandler, der forholder sig til disse ting, men stadig sælger sine varer lidt dyrere end på nettet - HAN kan godt holde en forretning kørende.

Jeg har svært ved at se, at dét skulle skyldes polakker, moms, afgifter og den slags. Det skal de jo begge betale. Jeg tænker nærmere det skyldes modvilje og dårligt købmandsskab. Intet andet. Ham der forholder sig kritisk til det overlever - den anden bitcher over internettet er skyld i han ikke sælger sine varer.

• #29   10. dec 2015 I Polen er der mere for pengene godtnok, for en lille 500 kr. kan man både gi' og få den i nougat rosen.

• #30   10. dec 2015 Man kan altid flytte til udlandet....der er ikke bopælstvang

• #31   10. dec 2015 Ja... Flyt ned til Tyskland.
    Der koster varene det halve - Og så får du, oven i hatten, kun det halve i løn... smiley smiley

• #32   10. dec 2015 Jeg kan se der er basis for en del nye foretninger , med alle de dygtige købmænd som sidder herinde ,og kan gøre det bedre og billigere ,er der da heldigvis håb for den danske iværksætterkultur.

• #33   10. dec 2015 Kunden i udlandet, føler sig nok også kneppet, når du skal have 150kr + for at udføre det arbejde han kan få en ukrainer til at lave for 60kr....

• #34   10. dec 2015 Hos min lokale MC pusher er der masser af varer på hylderne. For øjeblikket er mærkevarer nedsat mellem 25 og 50 %

Han er nået til den erkendelse, at hvis han skal konkurrere med netbutikkerne, skal han have varen og levere enten med det samme eller dagen efter.

Jeg lægger gerne mine penge hos ham - og føler jeg får service for de ca. 10% tingene koster mere hos ham end på nettet.

Jeg oplyser naturligvis gerne navnet på forhandleren på opfordring, men for ikke at blive beskyldt for skjult reklame bliver det ikke i dette indlæg smiley

• #35   10. dec 2015 Jeg beder ingen om at gå ned i løn, jeg siger bare at jeg ikke vil betale deres løn, for den er ikke prisen værd! Jeg skal bruge en simpel, simpel vare, ikke opereres i maven - En dresseret chimpanse kan tage det stykke metal vi kalder en udstødning, pakke det ind i bobleplast og smide det efter et sagesløs postbud.....så jeg har det 24 timer senere! Kan de ikke klare det til en konkurrence dygtig pris i DK, så må de undvære mine penge! Det kræver så godt som ingen uddannelse at gøre det jeg her taler om og det skal prisen afspejle - Vil du have råd og vejledning, så må du betale for det, jeg har ikke brug for det og har jeg, så må jeg betale en MC mekker for den viden - Jeg vil ikke betale en knægt der lige er kommer ud af gymnasiet 2X mindsteløn aka. 400% overpris, for at sige: "fed udstødning mester, den bliver du glad for"

Det er ikke hjernekirurgi, alt for mange tjener alt for meget og skal det her land overleve på længere sigt, så kan vi ligeså godt indse det før som siden! Og det er nu engang sådan, at tager man en uddannelse og der er brug for en, så afspejler lønnen det. Her er der tale om simpel overførsel af varer, info om den kan skrives af fra producenten til sælgers hjemmesiden, så alt sælger skal gøre er at sende/sælge varen, det skal prisen afspejle!

Som med alt andet hvor de er skarp konkurrence, så afspejles det i lavere priser - man skal da være en klaphat af dimensioner for ikke at udnytte dette!

• #36   11. dec 2015 Næh, jeg er nu godt tilfreds med at være dødelig lønmodtager.

Det var en simpel konstatering af, at NOGLE godt kan lykkedes med at drive virksomhed. Andre kan/vil ikke. Ergo er det nok næppe timeløn, moms, afgifter, skatter, etc der afgør, om man kan/vil eller ej.

• #37   11. dec 2015 På trods af at mange danskere mener noget andet. Så hænger tingene sammen..
    Vi har lige sagt nej til mere EU.. Udelukkende fordi "i" mener at Danmark kan klare sig bedre selv. ...... ?? Hvis vi skal konkurrere med udenlandske priser skal vi have udenlandske forhold.. Selv om "i" har MEGET svært ved at fatte det. Så ender VI med at leve som en gennemsnitlig europæer. Med generelt dårligere forhold i alle sektorer end i dag..

Det er helt naturligt at vi gerne vil have den højeste løn i EU. Og vi for den løn vil have så mange luxus goder som muligt.. Men vi skyder os selv i foden...
    Hvor i EU har en gennemsnitlig håndværker bedre økonomiske og sociale vilkår end i DK??

Jeg køber også i udlandet. Men ved at det på længere sigt er dumt..

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#38   11. dec 2015 Heldigvis tror jeg økonomer er rimelig enige om, at den udligning, Brian beskriver, vil ske langsomt i løbet af en generations tid.

Det kommer altså ikke til at gå rigtig ud over os, kun vores børn. Puha, faren er drevet over!

• #39   11. dec 2015 Mine børn skal heldigvis være akademikere ligesom far - så er der altid ansættelser til max løn og min arbejde.

• #40   11. dec 2015 @jan
    Fordi akademikere i Ungarn,Polen,Tjekkiet osv har samme løn som i Danmark ? eller hvá ...

• #41   11. dec 2015 Det kommer til at ramme alle, det starter bare nedefra, men Jan har dog en pointe, nemlig den, at jo bedre uddannelse, desto bedre muligheder for en god løn!

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#42   11. dec 2015 Nu er der jo også stor forskel på akademikere.

Jeg ved godt, at EB's nationen ikke skelner (men bruger den samme nedsættende betegnelse om alle, der har mere end 7 års skolegang bag sig), men man tjener altså ikke det samme som arbejdsløs historiker eller kommunalfuldmægtig, som man gør, hvis man er ingeniør eller læge eller advokat.

• #43   11. dec 2015 #42: Og det er ren udbud/efterspørgsel. Skellet mellem de job der er nemme at besætte og dem hvor udbuddet ikke er så stort vil nok stige en del - og ikke fordi de øverste lønninger stiger.....

• #44   11. dec 2015 Så er det godt man er ingeniør - mangler ikke noget på job eller løn fronten.
    De høje priser vi har herhjemme på lad os sige udstødninger handler mere om elendigt købmandsskab og dårlige indkøbsaftaler. Man får altså ikke samme rabat om man aftager en eller 20 stk.
    Det handler også om de danske forhandlere faktisk gider gøre en indsats for at købe sine varer hjem på den mest fordelagtige måde.

Har selv handlet næsten 100% på nettet de sidste mange år.
    Min grund er mere eller mindre udelukkende at vi i mit område overhovedet har haft en mc butik hvor jeg gad sætte mine ben. De har været udpræget af hamrende elendig service - og man har følt at man som kunde kun var til besvær.
    Vi har i år heldigvis fået ny ejer på en god gammel butik - så er der andre boler på suppen nu. Nu er der en butik hvor der er skønt at komme i, og endda en Yamaha forhandler.

• #45   12. dec 2015 Man bliver ikke rig søn alm lønmodtager i Danmark, uanset om man er ingeniør eller hvad man er..

Du får næppe meget mere end 50.000kr om måneden.

Fordelen ved at ingen af os er rige er at heller ingen er fattige, det passer mig fint..

• #46   12. dec 2015 Min rigdom har intet med løn at gøre, min rigdom er min familie og børn.
    Men nu skulle der lige blandes håbløse akademikere ind i ligningen.

Generelt er vi jo forkælede, der er ikke mange andre lande hvor en håndværker, skole lærer, politibetjent osv. kan bo i ejerboliger og leve som vi gør lige nu.

• #47   12. dec 2015 Det ka' snart komme... smiley

Vores "kære" finansministerKlaus Hjort Frederiksen ( V ) kalder det sund konkurrence med timelønninger ned til 40-50 kr. i timen og afviser dermed at kalde sådanne lønninger for social dumping.... ???? smiley

Hvis det sker bliver de rige rigere og de "fattige" fattigere....
    Og det kommer til at gå stærkt smiley

Er det virkelig det i vil, bare for at kunne spare nogle tusind kroner på reservedele til jeres elskede motorcykel...? ( Som i måske 90% af tilfældene bare er en hobby-ting )

Husk lige det næste gang i "arbejdere" stemmer blåt... smiley

• #48   12. dec 2015 Jan nu gik jo snakken på løn og job, en del af min rigdom er også min familie, men man kan ikke købe mad for kærlighed...

• #49   12. dec 2015 @Carsten

Du kan ikke helhjertet tro at vi kan bibeholde et lønniveau som er 30-300% højere end de lande vi konkurrere med vel ??

Jeg synes da også det er super lækkert at en alm familie kan forsørge 2 børn, bo i egen villa,have 2 biler og en mc ( eller flere) sende ungerne på efterskole, tage på ski og eller charterferie årligt... Men vi ved jo godt at ballonen springer en dag ikk ??
    Det kan hverken blå eller rød blok forhindre smiley

• #50   12. dec 2015 Hvis alle omkostninger kommer med ned, er det fint med mig, men det ved vi jo også godt, at det ikke kommer til at ske...
    Og hvis lønnen falder - så falder skatte-indtægterne lige så meget.
    Og hvem skal så betale alle de højtuddannede offentligt ansattes løn ???

Er det virkelig så vigtigt for de "rige" at der er nogle fattige de kan udnytte og træde på...? smiley

• #51   12. dec 2015 Vrøvl Carsten!! Du har det bedre end ligestillede i EU. Faktisk en del bedre end gennemsnittet..
    At du har ondt i røven over de rige sidder på pengene. Kan kun betyde at du ikke turde gribe chancen da den var der smiley

• #52   12. dec 2015 Carsten

Føler du dig fattig og trådt på, eller udtaler du dig på vegne af andre?

• #53   12. dec 2015 #48

Jeg har nu hørt om et på tøser som kan, men det er en helt anden snak... smiley

• #54   12. dec 2015 Carsten
    De offentligt ansattes løn er nærmest ligegyldig i det store regnskab.

Jeg er offentligt ansat. Når jeg får min mellemindkomst udbetalt tager Skat lige halvdelen retur - alleede inden jeg har set pengene på min konto.

Derefter tager Skat 25 % i skat af alt hvad jeg køber. Dertil kommer punkt-, miljø- og et utal af andre afgifter.

Når jeg en gang stiller træskoene, så tager Skat igen en del af mit bo inden mine børn overhovedet ser arven.

Om jeg er utilfreds? Næh, såmænd er jeg ej. Når ens kone har gennemgået to hjerteoperationer som var udført på et state-of-the-art hospital - kvit og frit går det op for en, at pengene skal komme et sted fra.

Til sammenligning koster en seng på en hjerteafdeling i den by i USA hvor jeg ind imellem arbejder 200.000 Dkr pr. døgn.....

• #55   12. dec 2015 Jeg mangler p.t. ingen ting smiley

Jeg har så også været på arbejdsmarkedet i 33 år, siden jeg var 15, og behøver ikke en 4-millions villa ved KBH. med to nye Audi'er i carporten, men hvis jeg skal ned på 50,- kroner i timen, så kommer jeg sgu til det....

Jeg føler bare ikke trang til at tage fra de fattige og give til de rige, bare for at Hugo ka' få en billigere og temmelig sikkert ret unødvendig ny udstødning til sin R6... smiley smiley

PS. Håber selvfølgelig at din kone har det godt. smiley
    Hva' med den offentlig ansatte læge der har stået for hendes operation... Går han så også 60-70% ned i løn ? For det er dine og mine skattepenge der skal betale hans løn.

• #56   12. dec 2015 jeg tvivler på at forskellen på lønnen i danmark og tyskland er 60/70%
    har en kammerat der, som jeg, er lærer - i tyskland. Og der er sgu ikke den store forskel, hans løn er lidt lavere end min men pga skatten ender vi ikke så langt fra hinanden.

forskellen er ca 150 euro...

• #57   12. dec 2015 Mindstelønnen i Tyskland er 8,50 Euro som ca. svarer til 63,- Dkr.
    I Danmark er den gennemsnitslige mindsteløn 110,- Dkr + pension....

Klaus Hjort vil gerne ned omkring 40-50 kroner ~ 5,50-6,50 Euro

Men nu er det heller ikke kun Tyskland vi taler om...

• #58   12. dec 2015 mindstelønnen er så også ufaglærte, jeg er bestemt ikke enig i at den skal ned på 40-50 - eller i det hele taget under 80, men lidt kunne den godt tåle at rykke sig

der er ikke meget sammenhæng i danmark mellem udbetaling i kroner og øre kontra uddannelse og ansvar.

• #59   12. dec 2015 Du ka' rolig regne med at en dansk faglært's løn kommer til at rasle ned, hvis hans mester ka' ansætter en faglært "østarbejder", der "svejser" eller "saver" lige så godt, til 50,- kroner i stedet for danskerens 180-200 kroner... smiley

Det er meget naivt at tro andet... smiley

• #60   12. dec 2015 Snakkede med en gut fra Ungarn.
    Snakken kom på uddannelse, efter jeg fortalte hvad jeg fik i lærlinge løn troede han jeg måtte være rig.

Han sagde at de fleste med alm job tjente hvad der svarer til 2500kr månedligt i det land....

• #61   12. dec 2015 Ja, så forstår man jo godt at de gerne arbejder for 50,- kr i timen, når de kommer til Danmark for at arbejde...

• #62   12. dec 2015 #60 Og Ungareren snakkede bagefter med en gut fra en Indisk landsby, han mente at Ungareren måtte være rig, for han tjente ikke 2500 om året smiley Man kan ikke bare sammenligne på den måde, så globaliserede er vi trods alt ikke! Det hus der i Københavnsområdet koster 3 millioner, kan i en anden del af landet fås for under 1 million. Og når vi bare inden or grænserne af dette lillebitte land har så store forskelle, giver det slet ingen mening at sammenligne med andre lande, hvor samfundsstrukturen er skruet helt anderledes sammen!

• #63   12. dec 2015 Samligner ikke. Det ku måske få nogen til at se anderledes på det nu vi er i den debat.

• #64   16. dec 2015 Hvor er sådan en tråd dog dansk!!!

Vi vil typisk have verderns højeste servicegrad, men vi vil ikke betale hvad den koster. Spar penge, benyt de muligheder EU giver! men lad så være med at jamre også når Pjotr fra Ungarn tager dit job!!

• #65   16. dec 2015 Det er jeg så ikke sikker ,at den er typisk dansk ! prøv at læs indlæggene. folk er ved at få øjnene op.

• #66   16. dec 2015 Har læst dem michael B- gør intet!

• #67   16. dec 2015 Her i Irland hvor jeg bor er mindstelønnen 8,65 Euro...ca. 64 DKK,

• #68   16. dec 2015 Nu hvor jeg selv har en webshop der forhandler de her ting, så gad jeg godt vide om trådstarter er 101% sikker på det er den samme potte der er bestilt? Der er både race- og evo system, og der er stor prisforskel på titanium og stål. Ikke at jeg siger prisen ikke er høj, for de er dyre, men det lyder lidt som om du har kigget på evo, og bestilt race-line....

• #70   16. dec 2015 #69

Tusind tak Knud... Det giver tråden den manglende info...
    Pepperoni er ikke bare 3 stjernet salami smiley

• #71   16. dec 2015 he he , nemlig og det er kun ved nethandel ,man har krav på 14 dgs returret.

• #72   16. dec 2015 Jeg så engang en ko, det var rigtigt sjovt.

• #73   16. dec 2015 Knud: Før du skriver et indlæg som du gør i #64, så skulle du tage of læse lidt mere i tråden! For hvis vi så bare rent faktisk FIK verdens bedste service! Servicen i danske butikker er simpelthen generelt voldsomt ringe, men skal jo true ekspedienten til at fremtvinge et smil og hvis de rent faktisk skal vide noget om deres fagområde, så skal de jo have læst en bog - Det sker sørme ikke!

Servicen i Sverige og Tyskland er så meget bedre! Er oprindeligt fra Kbh, men bor nu i Middelfart, så kommer meget i såvel Jylland, som på Fyn samt sjælland og der er ikke stor forskel! Jo servicen er nok generelt lidt bedre i Jylland, i København der skal man jo tæve ekspedienten først for at få dem til at holde op med at stå og se selv fede ud, derefter skal de have tæv igen for at stoppe med at tale perker dansk og så er man ved at være der! De bedste ekspedienter vi har i DK, er de svenskere der kommer hertil for at arbejde, de både smiler og er servicemindede - Fatter brik af hvad de siger, så jeg ved ikke om de er fagligt dygtige, men who cares, det er jo ofte blonde tøser mid i tyverne!

• #74   17. dec 2015 Min MC er født med udstødning, så jeg bliver ikke kneppet , for den dæmper lyden som den skal.
    og skammer mig ikke når jeg kommer sent hjem, for naboerne kan ikke hører mig smiley

• #75   17. dec 2015 Jeg handler kun stumper i udlandet. Priserne kan osse der svinge meget. Kan man så få det sendt som gave, spare man momsen.
    Samfundet mangler ikke penge. 30 milliarder til krigsfly.... Så er der sgu´ penge nok her i landet.Skatterabatter til de aller rigeste, som betales af pensionisternes boligtilskud.... Kun 1/3 af alle selskaber betaler selskabsskat.... - Og man kan blive ved. - Det er et politsik spørgsmål om man vil lade de handlende gå ned med deres biks eller lade de gamle og syge ligge med en ble i flere dage. -

• #76   17. dec 2015 For god ordens skyld. Jeg har læst indlæggene forud for indlæg 64 men jeg giver meget gerne Esbern Snare ret. Det er skægt at se de sammen mennesker som skælder ud på EU og østarbejdere, slutte op om dette her. Hvad vil vi danskere egentlig? Disse indlæg er i bedste fald deskriptive..

• #77   17. dec 2015 KNUD - Som dansker, ville jeg meget gerne have et demokratisk system, hvor man ikke kunne købe sig til politisk magt og hvor man inddragede befolkningen.
    - Det sker næppe i vores tid, men Det Arabiske Forår var da inspirerende i forhold til at gøre det samme her smiley

• #78   17. dec 2015 Sgu alligevel utroligt, at Hugos køb af en lydpote trækker tråde direkte til Danmarks køb af kampfly og ældre mennesker som ikke bliver skiftet .......

• #79   17. dec 2015 Stauffenberg. Hvilket Arabisk Forår? Det i Syrien, Libyen eller Ægypten?

• #80   17. dec 2015 Kim : Tunesien måske ??? Alle andre blev smadret af indre uro og Vestens indflydelse i form af bomber.

• #81   17. dec 2015 Ja, det er et godt bud med Tunesien... Ja, satans også at "Vesten" blandede sig og stoppede Ghadaffis nedslagtning af egne borgere.

• #82   17. dec 2015 #81 Kim, lige her er vi uenige, men nu kender jeg jo din baggrund smiley Alle de "befrielseskrige" vi har været involveret i, er vist ikke gået så godt! Men måske går det en dag op for "vesten", at vi ikke bare kan forvente at de lande der bliver "befriet" er klar til fra den ene dag til den anden, at indføre demokrati som vi kender det! Et er, at det er noget nyt, men der er altså også en anden kultur.

• #83   17. dec 2015 Er sådan set ligeglad med at de slagter løs på hinanden nede i sandkassen - så længe vi ikke skal ofre danske liv.

Kommentér på:
KNEPPET I R*****

Annonce