{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

vinterklargøring af Yamaha XJ 600 N - 2002 {{forumTopicSubject}}

Hej MC Galleri

Jeg købte i forgårs en Yamaha XJ 600 N
Cyklen har gået omkring de 25-26.000 km, og er fra 2002.
Den står super flot.

Jeg har fået den leveret til min vens lade på en gård i jylland, hvor den skal stå vinteren over. Jeg regner med at købe et dækken til at ligge over den så jeg undgår det værste skidt, støv og snavs.
vil lige høre om en ting. er det totalt alfa omega at skifte olie på den inden opbevaring. Er der ting som jeg SKAL gøre inden jeg stiller den helt væk og lader den putte til marts?
Kom med alt hvad i har.

Mvh
Mathias

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vinterklargøring af Yamaha XJ 600 N - 2002
  • #1   3. nov 2015 Skift olie og filter og sæt evt en vedligeholdelseslader på og så læg et dækken over.
    Står den fugtigt så sprøjt wd40 på.

• #2   3. nov 2015 Giv den en grundig vask i alle kroge, og smør de små led med wd40 eller lign.
    Skift olie på den når du har tid. Om du gør det nu, i løbet af vinteren eller lige inden opstart i foråret, har kun teoretisk betydning. I praksis er det ene ligeså godt som det andet.
    Jeg plejer at bruge vinteren på alle service/skrue ting. Så nøjes bare med den grundige vask

• #3   3. nov 2015 hvornår er olien sidst skiftet?

• #4   3. nov 2015 Hvis du absolut vil dække den til, så smid et par gamle lagner - evnt fra det nærmeste horehus smiley over den i stedet for noget plastic/vandtæt! Og når den nu skal stå i en lade, er du nødt til at tøjre en kat til den, så den ikke bliver ædt af mus og rotter smiley smiley

• #5   3. nov 2015 Tillykke med den (: Den er godt nok flot (: Jeg håber virkelig du bliver glad for den (: Det eneste du skal være ekstra ops på er batteriet (: Ellers skal du overveje hvor koldt den for det mht til frost og kølervæsken. Sidste år stod min i en åben garage med dække over. Det var der ikke nogen problemer i. Batteriet blev afladt og opladt et par gange. Fik skiftet olie lige inden sæsonstart og det har jeg ikke kunne mærke noget til. Har kørt hele sæsonen uden problemer (:

• #6   4. nov 2015 Tror ikke han behøver bekymre sig om kølervæsken smiley

Kommentér på:
vinterklargøring af Yamaha XJ 600 N - 2002

Annonce