{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV1000 m/u kåbe gensalg
  • #1   2. nov 2015 Det letteste at sælge igen er den du ikke har købt til overpris, og derfor kan sælge kun med et mindre tab smiley

• #2   2. nov 2015 S-modellen med kåbe er generelt en smule dyrere end N-modellen, som ingen kåbe har. Så du giver nok lidt mere for en S, men kan formentlig også sælge den for lidt mere.

Så du skal nok mere tage stilling til, om du ønsker at ligge ned og være i læ, eller sidde op og mærke vinden smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #3   2. nov 2015 Jeg har et forslag.

Hvad med..... Om du bare valgte den variant du havde lyst til at køre på, og glemte alt om små ligegyldige ting som f.eks gensalgsværdi?

Du køber den vel ikke for at sælge den med det samme?

• #4   2. nov 2015 #3: Nemlig...

• #5   2. nov 2015 Jeg har også er forslag Sajmon.

Hvad med... At du læste det jeg skrev. Med eller uden kåbe har ikke den store betydning for mig.
    Nej - jeg skal ikke sælge den igen i nærmeste fremtid, men det KU jo godt ha været at den ene solgte meget nemmere end den anden. Så derfor spurgte jeg her inde!

• #6   2. nov 2015 Godt tip - tjek at du har økonomi til at forsikre den, inden du forelsker dig i den. 21 år og en MC på 1000ccm må satme koste knaster smiley

• #7   2. nov 2015 Det har jeg styr på smiley skal kun have ansvar. Det kan jeg gøre for et par tusinde

• #8   2. nov 2015 Nåh - ja, så er det ikke det store problem. Det er bare mig der aldrig kunne finde på kun at skrive ansvar på min knallert smiley

• #9   2. nov 2015 En 8 år gl sv 1000 kan erhverves for 40-60k så det er jo ikke en herregård der er på spil... Derfor er det jo heller ikke det vilde man kan tabe ved gensalg,eller ved kun at køre på kasko....
    Om plast eller naked modellen er den der er mest eftertragtet om 2 år, det ved ingen. Det eneste der er sikkert er at alt er let at sælge blot prisen er rigtig

• #10   2. nov 2015 Jeg tror at det er meget individuelt hvad der er en "herregård"...

• #11   2. nov 2015 #10
    smiley Set over et helt liv, bruger "kaskofolket" så´mange penge på at kaskoforsikre sig, at de kunne købe adskillige motorcykler for pengene.... Hvis man synes 40k er rigtig mange penge, så har man vel praktisk talt ikke råd til kasko, selv om man får det til at se ud som om man ikke har råd til at lade være ...... smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #12   2. nov 2015 Jeg har læst hvad du skrev, men det du spørger om, bør være så langt nede af prioritetslisten at det er ubetydeligt.

Det er vigtigt hvordan du sidder, hvor sjovt du synes det er at køre på den efter 2-3 timer, og hvilken følelse den giver dig i maven når du vrider øret på den - ikke om de kilometer du kører, koster dig 1 eller 2 kroner stykket i afskrivning. Hvis man tænker i de baner, skal man helt lade være med at købe en MC.

Uanset hvordan du vender og drejer det, bliver din SV1000 et billigt bekendtskab, primært fordi den har så lav tuningsgrad og er så solidt bygget i motor, stel og affjedring. Den er billig i forsikring, og den er billig i drift.

Gensalgsværdien eller i det hele taget handelsværdien af sådan en, er svær at fastsætte. Som køber vil man aldrig give noget for den, og som sælger vil man altid have pengene hjem.
    S modellen er der mange flere af, og den var dyrere fra ny, men N modellen (den hedder i virkeligheden bare SV1000 uden S) er der færre af, og den er efterhånden mere eftertragtet på grund af den bedre kørestilling, så det virker som om priserne er meget jævnet ud på de to.
    Det er ikke ualmindeligt at finde K7'ere med under 50.000km på tælleren til UNDER 50.000 kroner - og meget mere MC for pengene, får man ikke.
    Uanset hvad, skal du ikke være km forskrækket - og 100.000km er ikke meget for en ordentligt vedligeholdt MC i det hele taget.

Kommentér på:
SV1000 m/u kåbe gensalg

Annonce