{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Forslag til en vintercykel {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu er det jo nok ved at være slut for i år med at køre mc. Men jeg overvejer at finde mig en vintercykel. Så man stadig har lidt sjov i denne kolde tid. Men hvad skal man tage???

Jeg har overvejet en gammel yamaha 125 offroad. Eller skal man købe en ny kina cykel??? For så at køre på den til den ikke kan mere også skrotte den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til en vintercykel
  • #1   1. nov 2006 En mzér selvfølgelig. Grim som arvesynden og stabil som en klippe. hehe.tror også de er billigere i længden i forhold til en kinøjser.
    anders


  • #2   1. nov 2006 Jeg lytter lige med...

    Har også overvejet det med en vintercykel, men den skal være billig som bare fanden, men alligevel driftsikker og vedligeholdelsesfri, og dér er jeg bange for, at "kæden hopper af".

    Jeg har dog hørt, at det med kineseren ikke er nogen god ide, fordi de slet ikke kan tage vores klima, medmindre, man er over dem hele tiden.

    Allan


  • #3   1. nov 2006 Du kan købe en spritny Geely grand puma for 5999,- og så har du 2 års garanti på den. Den er også kendt for at være driftstabil.

    Ellers så er en gammel offroader jo oplagt til formålet. Feks en XT350 er en sk... god vintercykel. Har selv haft en. Men så skal du nok ofre 15-20 jern på sådan en brugt, og så har du ingen garanti.


  • #4   1. nov 2006 Men hensyn til Kina cykler og vores klima, så kan jeg sige at min egen erfaring er at der absolut NUL rust på den efter 2 sæsoner. Og det er ikke fordi jeg er efter den med tektyl og den slags.

  • #5   1. nov 2006 Min Geely puma ser stadig pæn ud og uden rust efter 1½ sæson og 16.000 km - men okay, den kører heller ikke om vinteren. Og driftsikker - ja, det er den!

  • #6   1. nov 2006 Du skal da ha' dig sådan en her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9757

    smiley


  • #7   1. nov 2006 Gert K>> Er den ligefrem ved at kaste dig af på billede 2?

    ... i for ingenting, at det kaldes en "M Spjætter" smiley

    Allan


  • #8   1. nov 2006 DT125 TDR125 DT175, må være oplagte kandidater.

  • #10   1. nov 2006 Hvorfor køre MC om vinteren? Det forstår jeg sq ikke.. Jeg er enormt glad for min bil på denne årstid.

  • #11   1. nov 2006 Lund:

    Der er jo nogen der påstår at der findes motorcyklister, og så findes der dem der kører om sommeren...
    Jeg er nu ikke en af dem, er også ret glad for min madkasse med de her temperaturer smiley og så er det da også ok spas at kaste rundt med en bil på en tom parkeringsplads i sne...


  • #12   1. nov 2006 Ja, eller kaste rundt med en *MC* på en tom parkeringsplads i sne for den sags skyld smiley

    Og nu er sådan en gammel MZ'er jo en del billigere end de fleste biler både i anskaffelse, drift og vedligehold. Det er jo nok et tungtvejende argument for mange...


  • #13   1. nov 2006 Men ^Ace^:

    Du har jo heller ingen MC, så du ved næppe hvad du snakker om smiley


  • #14   1. nov 2006 Ja det er rart med bil på denne tid. Det var også kun tænkt som et extra stykke legetøj, da jeg har bil

  • #15   1. nov 2006 Lasse..Jeg har en yamaha 125 off road vandkølet årg 94 (tror jeg) den har et brændt stempel ,men nyt medfølger kan du selv skifte det kan du få den billigt ,der er enddog topbox med , det er den model med ca 30hp og en lille styrkåbe samt 2forlygter...


  • #16   1. nov 2006 Gert K: Jeg har skam en fin Honda CBR 600, som jeg med skam må indrømme jeg ikke har fået smidt på galleriet endnu.. Men det kommer! Så jo, jeg kender godt glæden ved livet på to hjul smiley

    Peter s: Er det en Yamaha DT125? For sådan en har jeg da ledt lidt efter, som "lege ged"..


  • #17   1. nov 2006 Ace... Den hedder vist TDR125

  • #18   2. nov 2006 TDR125 er en "boulevardracer", bygget over en DT125R. Hvis det er modellen med egerhjul er det en 3SH, som er fremstillet i italien. Den køre derfor med dellorto kaburator, til forskel fra de japansk fremstillede, som køre med mikuni. Desuden kan 3SH være lidt vanskeligere at finde dele til smiley
    Den har bedre bremser, 320mm brembo foran, vist en lidt anderledes opsat affjedring, samt andre skjolde. Jeg har læst mig til at den ikke har samme offroad egenskaber som DT125R, men vinter/grusvej kan den vist godt bruges.
    Ellers er den vist ret ens med DT125R.

    Jeg jeg gennem udstødningsporten kan skubbe stemlet 0,5mm
    bagover i cylinderen, og den klapre en del. Så er jeg ved at få boret en cylinder op og så skal den have et nyt stempel.

    Udgift:
    Prox stempel 57mm. 1050,-
    Opboring af cylinder 450,-
    Støttebolte og møtrikker 300,-
    pakninger ??
    Ca. priser fra www.atmcteknik.dk

    Jeg har prøvet at skrive til et par shops i england, om deres stempel kits passede. Men de har aldrig svaret tilbage, så jeg vælger derfor at handle hos en dansk shop.


  • #19   2. nov 2006 En vintercykel.
    En aprilia SR125 scooter ville være mit første valg.

    En totakter skal ikke have varmet en masse irriterende tyktflydene motorolie op før man kan give lidt gas. man sidder i læ. (Dog ikke overkroppen medmindre man finder en vindskærm også)
    Man skal ikke døje med at skifte gear, og så kan man få lamel og pigdæk til den som står MEGET godt fast. Og man kan styre begge bremser selvom man har fødderne nede...


Kommentér på:
Forslag til en vintercykel

Annonce