1.786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

spørgsmål mht syn af ændret MC spørgsmål mht syn af ændret MC

Hej jeg har denne Konced KX-250 som jeg købte, nederstående billed og link var min store inspiration der fik mig til købe en selv, min er en mc af samme model, blot andet mærke. Der findes mange forskellige mærker, men reelt samme MC, når vi snakker kinesere smiley

Min problematik ligger i, skal jeg gøre min egen klar til syn og syne den inden jeg laver splitter den og laver den istand, eller bare begynde med det sjove med det samme?

Vil i mene nederstående vil kunne synes hvis vi ser bort fra sidemonteret plade, anden udstødning og skåret stel.

http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/30065-jinlun_250_2_solgt

Og lad nu for guds skyld værd med at kritisere den, eller mig fordi jeg vil lave en motorcykel der er lavet i Kina.

mvh
Marcus.

Edit
I kan se hvordan en original ser ud på min her: http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/74062-konced_kx250_2

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål mht syn af ændret MC
  • #2   23. okt 2015 anden uds er som sådan ikke et problem hvis bare dener emærket
    men hvis alle dele ellers er emærkede er der kun de problemer du selv nævner ville helt klart syne inden

• #3   23. okt 2015 Syn den først, du risikerer at løbe ind i en gnaven synsmand, og jo mere "anderledes" du laver den, desto større er chancen for at få den kasseret på noget der intet har med det sikkerhedsmæssige og forsvarlige at gøre!

• #4   23. okt 2015 Syn altid først.. så er man ovre det bøvl senere..

• #5   23. okt 2015 Du skal så bare lige huske at få hentet en plade inden for et år, hvis nu der går længere tid med ombygningen, ellers kan det være lige meget smiley

• #6   23. okt 2015 Er plade ikk ligemeget hvis den bliver omregisteret i mit navn?

• #7   23. okt 2015 Den kan ikke omregistreres til dit navn UDEN en plade

• #8   23. okt 2015 og et syn gælder kun et år når der ikke er plader på og der skal være syn på for at kunne få plade på

• #9   23. okt 2015 Ok så hvis jeg feks har en mc og afmelder plader, vil der også kræves syn efter 1år?

• #10   23. okt 2015 Jeps

• #11   24. okt 2015 Jeg synes du skal sætte dig rigtig godt ind i reglerne, bare for din egen skyld. I det tilfælde at du er involveret i en ulykke, og forsikringen begynder at gøre knuder, så er det dælme vigtigt at du har dit 110% på det tørre.

• #13   25. okt 2015 Hvad sku forsikringen have mod overstående ombygning?

• #14   25. okt 2015 #13 Intet, der er bare nogen der tror at hvis dine blinklys ikke er E mærket, kommer alle rigets væsner (og uvæsner) efter dig, og sender dig regninger på mange millioner i mange år smiley

• #15   25. okt 2015 Nej Tom det tror jeg såmænd ikke, min skrivelse var bare et godt råd og intet andet.

Der findes også de folk, der går amok med en vinkelsliber og svejseværk. Og så sidder de herinde og tuder når Bent betjent har nuppet dem, og sendt dem i synshallen, og så lige præcis de samme folk, møder så den sureste synsmand, der sørme vil syne efter de regler, som de burde have læst op på. smiley

• #16   25. okt 2015 #15 Nu snakker du om syn, det var jo dig selv der påstod at forsikringsselskaberne fik en hjerneblødning hvis man byggede om, ikke sandt? Der er forskel på at lave en sikkerhedsmæssigt forsvarlig ombygning, og så at "gå amok" med vinkelsliber og svejseværk smiley Men kom da med eksempler på det med forsikringen, det er meget bedre med fakta, end det med at jeg kender en hvis onkel har hørt om en der kender en smiley

• #17   25. okt 2015 Jeg kan ikke komme med eksempler, for jeg kender ikke nogen.
    Jeg ved ikke om du VIL misforstå, men gentager: "min skrivelse var bare et godt råd og intet andet".

Over and out herfra.

• #18   25. okt 2015 #17 Jeg svarer jo bare på spørgsmålet i #13, der kommer af dit indlæg #11. Hvis det er så slemt, skulle du måske have svaret selv, men du har da ret i at der ikke er så meget at diskutere smiley Så ønsker dig en god dag smiley

• #20   25. okt 2015 #19 Nu ved jeg ikke hvad du kalder forsikring, om du snakker ansvar eller kasko! Hvis det er kasko, så er jeg ret sikker på at det er urelevant for trådstarter smiley Og hvis der er ansvar på, så dækker den ALTID, ligegyldigt hvordan du vender og drejer det!

• #22   25. okt 2015 #21 Måske i noget der ligner en promille af de sager der er! Og skal man være bange for det, så er på tide at søge om at blive aflivet smiley

• #23   25. okt 2015 Nå.
    Men tak for jeres svar, troede ikke man sky syne igen når den først stod i ens eget navn.

Det ikk planen at den er noget jeg vil køre på i nærmeste fremtid, det blot et hyggeprojekt som min tidligere kineser. Så gider ikk bøvle med syn nu da den ikk kommer på plader om et år alligevel.

Regner med at køre på min nuværende Fym eller noget gs500 hvis pengene er til det næste år. smiley

• #24   31. okt 2015 OBS. èn ting er godkendelsen ved syn, men her godkendes blot at cyklen kan styre, bremse, o.s.v. - men bygges der om, så cyklen "mister sin identitet" , kommer skat og siger haps. I værste fald kræver det ny afgift, som er afhængig af skats egen vurdering. Har lige været til foredrag om emnet, holdt af SKAD / TFTB.
    Det kan klart anbefales at følge linket fra Ivan, øverst i denne tråd.
    Held og lykke.

Kommentér på:
spørgsmål mht syn af ændret MC

Annonce