2.546 visninger
|
Oprettet:
ktm exc 400 vs 525 {{forumTopicSubject}}
Hej,, så det tid til noget offroad cykel..
har kigget efter en exc 525 og exc 400 det skal være en nummer plade cykel til små ture i skoven og måske nogle hygge løb,, men synes flere skriver at 525 har for meget power offroad men 400 er for sløv på vej. hvad har i af oplevelser.. jeg har kørt noget drz400 og crf450 honda, men det nogle år siden jeg har siddet på en cykel.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
EXC'er har intet med crossere at gøre, så det kan ikke rigtigt sammenlignes med hvad du tidligere har kørt. DR-Z er jo mega bovlam og en CRF450 er ret hysterisk.
Både 400 og 525 er letkørte, men 525 bliver du hurtigere træt på, da den har rimeligt meget moment.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 19
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 21 Svar: 158
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Det eneste jeg vil sige om 525´eren er at den standard affjedring er noget lort . ( også det samme med 400´eren ) .. Og det er med til at gøre cyklen uhåndterlig .. men får du lavet den om er 525´eren ren silke at køre på ..
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 34 Svar: 61
Så har du til begge dele.
Har selv kørt enduro i italien på en 525'er. Og ja den havde for meget power. Det var helt sikkert mere hårdt at trække den rundt i enduro end en 400 og 450'er.
Har haft alle 3, og hvis du gerne vil have noget til lidt vej også. Så er 450'er værd at kigge på.
Som motard/gadecykel only ville jeg vælge 525.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
jeg kan se at service på dem er omkring 10-15 time.
Det store spørgesmål, findes der noget der dur bare lidt til offroad, der også kan bruge lidt mere til hverdag ?
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
Enig i at lc4 ikke dur vis der skal være noget løb, men er glimrende til at køre en tur i skoven
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
finders der ikke nogen der er bygget til nogle lænder tur,, som en exc med en lc4 motor. ? hvad med wr400 er det det sammen.. eller hvad har i af gode forslag.. jeg har kørt på en Honda crf 450 motrad.. så er lige glad med komfort.. motoren skal bare kunne holde lidt lænder ture..
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg tror du har et helt forkert billede af hvad dit behov er, og hvor meget man når at køre på de ca 10-15 timer der er mellem olieskift.
Når vi f.eks er i Rumænien, når man at køre ca 24-25 timer på en UGE - dvs 7 køredage...
Et olieskift tager ca 10 minutter, inklusive en kold bajer undervejs.
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Selv skifter jeg ved 10 timer på min EXC 450, som kan virke lidt hysterisk - men nu har den kørt 650 timer og aldrig vist tegn på problemer.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 258
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 237
Den har 36mm fladspjæld, udstødning og åbnet kasse. Laver 38 hk.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Den er endda 7 kilo tungere og har næsten 10hk mere standard, og er MEGET billigere i reservedele.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Jeg var faktisk glad for min drz 400 og den eneste grund til jeg skiftede den ud, var jeg kørte motard på bane, og da de andre kørste på 450 og op, stod den bare stille grundet af power og så var den lidt tung og få med rundt.. men til en all round cykel og køre søndags tur på i skoven i dk. Ville jeg langt heller have en drz 400.. den anden kom bare ind i et skur hvergang jeg havde brugt den.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Uanset om du vælger 400-450 eller 525 får du en fed maskine.
De andres beskrivelser passer fint på mine oplevelser hvad angår de forskellige EXCer.
Min personlige favorit var en 2006 400 jeg havde for 3 år siden.. for fanden den var fed.. På strand er 525 at fortrække, på bane er 400 super.. 450 er fed fed allrounder.
Ingen af dem er perfekt til det hele men de er rigtig gode alle 3.
På stranden ville jeg hellere have en større maskine og på banen en 2takt men du søger jo en der kan det hele, derfor må vi hellere droppe de der 2taktere..
Jeg har kørt til Polen for at køre 4 dages offroad og så kørt retur igen på en 450 EXC, begge veje på maskinen, ikke i varevogn.
WR400 er fed, noget tungere og uden elstart..
WR450 har elstart, men affjedringen er skod.
Jeg tænker at en DRZ 400E (ikke en ombygget motard), af de lidt ældre modeller er live maskinen for dig hvis du kan finde en.
De er ikke så fede i dæmperne men motoren holder lysår bedre end EXC...
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
sep 2009
Følger: 4 Svar: 3
Den er simpelthen det bedste kompromis der findes hvis man både vil køre off road samt lidt "snævert "
Tror dog 525 er bedre hvis du skal køre meget asfalt.
Alternativ er der en fin 450' er til salg på Dormck
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
ktm exc 400 vs 525