{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Anccienitet - hvordan optjenes det? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have ny MC. Har ikke råd til at smide 50k årligt for kasko. MC'en kommer sandsynligvis i min fars navn. Dermed optjener jeg ingen forsikringspoint (anccienitet) selv, og det er jo ikke så fedt.. Men! Jeg har så tænkt på følgende:

1. Købe en billig bil, der kun lige kan klare syn, og så have den med ansvar på. Forsikring koster ikke SÅ meget, men slipper jo ikke for ca. 3k i vægtafgift.

2. Købe en billig MC, der kun lige kan klare syn og have den med ansvar (2300 helårlig, hvor jeg evt. kan trække vintermånederne fra).

3. Købe en EU scooter på samme måde som de andre. Er det muligt? Man skal jo have kørekort (bil/mc osv) for at køre på sådan en, men optjenes der point ligeledes med bil/mc?

Ved ik hvad der er billigst af EU-scooter eller MC, men er lidt nysgerrig for at vide om "tricket" kan lade sig gøre med en EU-scooter?

Simon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anccienitet - hvordan optjenes det?
  • #1   26. okt 2006 køb da en billig mc og kør men kasko på den, og en eu-KNALLERT kan ikke optjene anccinenitet

• #2   26. okt 2006 Køb en billig kinøjser og sæt den i dit eget navn.

Har jeg selv lige gjort, da forsikringen er fuldstændige ligeglad med ens bane erfaring... smiley

Måtte senere sande at hvis man har bil i samme selskab (topdanmark) så kan man overføre sin ancinitet fra bilen og overpå motorcyklen... Så hele proceduren var sådan set spilt...

• #3   26. okt 2006 hvor meget koster den cykel du skal have

• #4   26. okt 2006 øh undskyld, men
    man optjener normalt anccienitet ved kørsel på ansvars forsikring = dokumenteret erfaring...

• #5   26. okt 2006 så forslag nr 2

• #6   26. okt 2006 Du har en gixxer250.... drop kaskoen og kør med ansvar... Hvad skal du give i forsikring for den?

• #7   26. okt 2006 jeg er ikke sikker på at man altid optjener anciennitet med sin mc. Jeg ved min bror har haft problemer på det punkt, og således kun optjener i de tre måneder om året hvor han har bil...

• #8   26. okt 2006 Som 18 årig fik jeg en CB350F. Den var meget billig i forsikring og de MC'er jeg har haft derefter har heller ikek kostet så meget. Det har betydet at jeg idag som 26-årig står som elitebillist og har billige forsikringer :o)
    Man optjener ancinitet på både ansvar og kasko, og jeg har ikke haft problemer med at overføre min anicinitet til bil.

/
    Jesper

• #9   27. okt 2006 Undskyld jeg først skriver nu, men har knoklet med nogle lektier lige for en gangs skyld..

Jeg har ikke kasko på min gixxer, da det vil koste mig over 20k årligt, og det er sgu lige i overkanten, hvis I spørger mig!! :S
    Giver 2300 for helårlig ansvar ved GF nu..

Jeg vil have en større maskine, og "desværre" står der R-maskinen på indkøbssedlen, så forsikringsfolkenene kan ikke lide mig længere smiley
    Jeg kan overkomme at erhverve mig en ny mc (evt. med noget MC-finans), men jeg har sgu ikke råd til at smide 50k årligt for forskring. Desuden synes jeg også det er dybt godnat.
    Derfor skal min kommende MC stå i en anden persons navn, og jeg selv skal have et andet køretøj, hvormed jeg stadig kan højne min anccienitet.

Men ja, det bliver sgu nok bare en gammel ged, der lige kan slæbe sig gennem syn! Kunne jo også være meget sjovt at have en til at trille lidt på om vinteren, når vejret er nogenlunde.. Eller til at øve de ting man ikke tør på den pæne MC! smiley

• #10   27. okt 2006 jeg havde heller ingen problemer med at overfører anciennitet fra bil(ansvar) til mc(ansvar) og tilbage igen...

Hvis du får den ønskede R maskine i en andens navn er det klart at overveje at få en kinøjser på mindre end 150ccm. de koster næsten intet i forsikring, men burde optjene dig anciennitet til både bil og mc!

- vil dog ikke hænges op på det!

• #11   27. okt 2006 hmm.. jeg mener at du kan få en gf forsikring på en maskine op til 175 ccm for lige under 1000 om året.. køb dig en yamaha tdr 175 og brug den som vinter/efterårs cykel.. den er billig.. men meget sjov og stadig masser af power for sådan en offroader...

• #12   27. okt 2006 det må blive en TDR125 eller en DT175. Skiller gf ikke ved125ccm ?

• #13   27. okt 2006 Du kan jo også tage små skridt, og så vente med en R-maskine til du får råd til den...
    En SV650, Bandit 600 eller ER6 er nogen der også har rimeligt med ryk i, og som ertil at forsikre for menneske penge.
    Husk nu at man jo skal kravle før man kan gå...

/
    Jesper

• #14   28. okt 2006 Jesper.. Det kunne jeg også, men min smag er bare ikke den slags! smiley Kunne jo også have valgt at starte på en GS500, men det skete heller ikke!

Simon - ham, der VIL være på tværs med ønsker om R-maskine! smiley

Ps. Lyder ik dårligt med sådan en mindre kværn der!

Kommentér på:
Anccienitet - hvordan optjenes det?

Annonce