Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorolie ?
  • #1   10. apr 2004 Står det ikke på låget/oliekapslen, hvad den bruger?
    Mvh
    Martin

• #3   10. apr 2004 Jeg vil ikke anbefale at du bruger Mobil 1 0w-40, da denne olie er udviklet til biler, og derfor sandsynligvis indeholder friktionsnedsættende stoffer. Problemet er at du på Suzukien (og på stort set alle andre motorcykler), har vådkobling. Dvs. at koblingen kører i oliebad, og de friktionsnedsættende stoffer kan meget nemt få koblingen til at glide.
    Derfor brug altid olie der er udviklet til motorcykler, og aldrig det første og bedste "nede fra tanken".
    Mange har også oplevet glidende kobling ved brug af fuldsyntetisk olie (til motorcykler), mens der ikke opleves problemer ved brug af havlsyntetisk.

• #4   10. apr 2004 Hov jeg glemte lige at skrive, at jeg intet har imod Mobil 1 olie. Faktisk bruger jeg det selv på bilen, men igen bilolie til bilen og motorcykelolie til motorcyklen

• #6   13. apr 2004 Hmm, nu bliver jeg sgu lidt nervøs.
    Den anden dag manglede min mc lidt olie(1 liter), så jeg fyldte 10w40 på, fra hydro. Det andet olie som er i, er 15w 50, tror jeg nok, det var noget forhandleren fyldte på sidste efterår, da jeg fik skiftet filter.
    Nu kommer problemet så:
    Siden jeg fyldte det på, for en uges tid siden, har jeg oplevet et par gange, at den hopper fra 6. gear, til 5. Kan det virkelig være pga. olien? Den har nemlig aldrig gjort det før!

• #8   13. apr 2004 Ok, lad os lige slå et par ting fast.
    Jeg fik skiftet olie og filter inden den blev sat til vinterhi, af en forhandler, hvor den fik det olie på den skulle have. Desuden manglede den ikke en liter, men jeg kom til at fylde lidt for meget på, da jeg samtidig kom til at kigge forkert på oliestanden, da den stop på sidebenet, en bommert....I know:(
    Den har ikke lækket olie, nogensinde, så jeg tror ikke den er utæt.
    Jeg tror bare problemet er, at jeg har hældt en lidt anden olie på, end den der var derpå, så det skal jeg nok droppe at gøre igen. Men igen, den olie jeg hældte på, er den olie som instruktionsbogen foreskriver, det er sgu lidt forvirrende!
    Tak for hjælpen ellers.
    Mvh
    Martin

• #9   13. apr 2005 Hvis jeg var dig ville jeg skifte olien med det samme. Som sagt har koblingen ikke godt af bilolie, også selvom du kun har hældt én liter på. Desuden kan der opstå problemer hvis du har blandet en fuldsyntetisk og en mineralsk olie. Det kan resultere i at oliens egenskaber ødelægges. Desuden er det hele ikke godt at køre med olie over max. niveau, da olietrykket bliver for højt og stempelringene kan tage skade - og så begynder den først at bruge olie...

Kommentér på:
Motorolie ?

Annonce