854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Problemer planlagte ruter i Tourstart Problemer planlagte ruter i Tourstart

Hej,

Jeg har problemer med de ruter jeg planlægger i Tourstart (tourstart.org). Selve planlægningen af ruten sker uden problemer, - problemet er at min TomTom Rider, ikke køre den rute, jeg har planlagt!

Det er muligt jeg gør noget forkert, når jeg åbner/vil vælger, ruten i min TomTom Rider.

Men når jeg åbner den "rute" som jeg har gemt på TomTom, gør jeg følgende:
1."Åbner rejse plan". En liste med planlagte ruter fra Tourstart dukker op på skærmen.
2. "Vælger nu ruten" og trykker på "Udført"!
3. Nu går navigationen tilbage til vinduet "Rejse plan", hvor jeg vælger "Start navigationen".
Nu sker der så nogen mærkeligt, da navigationen spørger om "hvilke type rute skal planlægges". "Hurtigste rute - "Korteste rute" - Grøn rute" - Snout Rute - og "Undgå motorvej".

Nogen som kan hjælpe smiley

Vh. Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer planlagte ruter i Tourstart
  • #1   29. sep 2015 Det spørger min Rider også om selvom det er planlagt i Tyre.
    Jeg har dog ikke nogen problemer når jeg vælger snout eller snoet rute smiley

• #2   29. sep 2015 Ok det er også den jeg vælger.

For sjovt, planlagde jeg en tur fra mit eget hjem. Da jeg kom op for eden af vejen, skulle jeg dreje til højre, selvom jeg havde planlagt i Tourstar at jeg skulle til venstre. Og det er sådanne den ændre ruten hele tiden, hvilket er træls.

• #3   29. sep 2015 Gør min også. Men er kommet frem til at lave flere waypoints, så er den nødt til at følge ruten smiley

• #4   29. sep 2015 Jeg plejer at vælge undgå motorveje, med mindre det er det du har planlagt på Tourstart, så kører Tomtom den vej som du så i Tourstart.

• #5   30. sep 2015 Ok jeg må prøve at lave nogle flere "waypoint" som Børsting foreslår.

Men et eller andet sted syntes jeg det er lidt træls. Hvor i ligge problematikken, i TomTom Rider enheden, - eller Tourstart?

• #6   30. sep 2015 I Tourstart vælger kortet den navigationsform der ligner hurtigste vej mellem punkterne, så skal du jo bare gøre det samme på Tomtom.
    Egentlig planlægger du jo bare en række punkter/adresser som din navigator skal lede dig til og ikke en specifik rute.

• #7   30. sep 2015 Grunden til at ruterne ikke altid bliver helt ens, er fordi ruten består af en række waypoints og der bliver så lavet ruteplanlægning mellem disse waypoints. Og da Tourstart, Tyre, Tomtom og Garmin har hver deres metode til ruteplanlægning så vil ruten ikke altid blive den samme.

Løsning er at indsætte flere waypoints. Der er faktisk en funktion til netop dette i Tyre, så den selv indsætter f.eks. 100 waypoints rundt på ruten.

• #8   1. okt 2015 Ok, tak jeg prøver og indsætte flere "waupoints". Jeg var ikke klar over at det var det som navigationen kørte efter.

Brian J den funktion som er i Tyre, hvor den selv indsætter en masse waypoints, er en smart ting. En skam denne funktion ikke er i Tourstart også smiley

Kommentér på:
Problemer planlagte ruter i Tourstart

Annonce