1.296 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Trailer erfaringer? Trailer erfaringer?

Hejsa
Om et par år vil jeg stikke afsted på en mc tur, muligvis jorden rundt. Da jeg skal have en del oppakning med vil jeg gerne hører om jeres erfaringer i og kører med trailer efter mc. Da jeg ikke selv har erfaringer med dette. Jeg har kørt meget rundt med sidevogn, det er sku ikke lige mig. Om man kører med sidevogn eller i bil syntes jeg kan være et fedt. Så kom gerne med jeres erfaringer! Hvor meget "hæmmer" det mc oplevelsen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer erfaringer?
  • #1   28. sep 2015 70 Km/t det hæmmer alt

• #2   28. sep 2015 70km/t hvor får du det fra? Jeg skrev ikke Danmark rundt

• #3   28. sep 2015 60 km/t tyskland

• #4   28. sep 2015 Det ved jeg. Nu er der flere lande på kloden end Danmark og Tyskland (heldigvis). Ikke nogen der har kørt med trailer efter mc som vil dele erfaringer ud?

• #5   28. sep 2015 Det gicer generelt en bedre styring at benytte trailer på MC fremfor sidevogn. Dog husk, at 60 kmt/tyskland og 70mt her i Danmark ikke er for sjov du skal jo bremse trailerens vægt også!!!

• #6   28. sep 2015 Det er måske heller ikke helt ligemeget hvilken mc du vælger til turen med trailer. Kunne forestille mig at den skal være godkendt til at må køre med trailer smiley ligesom nogen biler heller ikke kan få monteret træk.

Måske var det en endnu bedre ide at bygge egen kasse/sidetasker til mc'en, ligesom ham der har kørt jorden rundt på en Yamaha r1 smiley

• Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 21
    #7   28. sep 2015 Jeg kører med en Schuring Tour Master 350 efter en Virago 1100. Man må køre med 50% af motorcyklens egenvægt max. 150 kg på krogen. Jeg kan godt mærke lidt når jeg bremser, men når det går derudaf kan man godt glemme at man har traileren med. Min trailer er udstyret med en drejekobling så man kan lægge den godt ned i svingene og generelt ligger traileren som "skudt i vejen"
    I Frankrig må man vistnok køre 130 km/t, så det har jeg også prøvet, og det føles alligevel stabilt og behageligt.
    I DK må man køre 80 km/t på motorvej.
    I Tyskland ligger jeg som regel på 100 km/t og er blevet overhalet af politiet adskillige gange... Der er ikke mange Fritzer der er klar over grænsen på de 60, eller gider at gøre noget ved det. Hvis du bliver blitzet så falder hammeren (men radaren er ikke indstillet til trailerkørsel) hvis du skal måles på manuel vis skal Fritz trække 20 eller 30% fra (jeg kan ikke huske om det er 20% eller 30% men det er i det leje) det udløser så en bøde på 25 - 30 euro for de billigste bøder, og det gider de altså ikke at beskæftige sig med.
    Jeg er glad for min trailer, den kan rumme 350 l - og vægten? ja jeg kører med 120 - 130 kg... men det kan en bagsædepassager i god foderstand jo også jokke badevægten op på...

• Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 21
    #8   28. sep 2015 Sådan ser trækket ud

profilbillede
  • #10   29. sep 2015 Det lyder som noget der skal prøves! Tak for svaret

Kommentér på:
Trailer erfaringer?

Annonce