2.297 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Hyosung GT650 Hyosung GT650

Hmmm.. smiley smiley smiley smiley Jeg sad på min cykel her i eftermiddags og ventede på min kammerat ude på vejen. Vi skulle ud og trille en lille tur i det fine vejr. Lige pludselig kommer der en Hyosung GT650 forbi.. De ser faktisk ikke helt så tosset ud!! I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om dem fra folk der faktisk ejer eller har ejet en (årgang 08 +).. Jeg har læst en del omkring dem på tidligere forums, hvor folk sammenligner dem med en SV650 og den fik ikke særlig meget ros. De tidligere modeller årgang 04-06 tror jeg det var, har en meget dårlig rygte, men de nyere modeller (08 +)skulle vist være meget bedre end de tidligere modeller. Er dette rigtigt? Er de virkelig blevet bedre? Hvordan oplever i Hyosung ejere de nyere modeller? Er de virkelig så dårlige som folk siger eller er de blevet bedre efter opgradering? Jeg går lidt med tanker om måske købe en som nr 2 cykel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyosung GT650
  • #1   26. sep 2015 Det nytter ikke spørge Hyosung ejere, de er død og pine nød til rose deres maskiner bare lidt. De mister jo værdien hurtigere end en velskænket fadøl - dog uden fornøjelsen ved en kold øl.

• #2   26. sep 2015 De første årgange havde nogle børnesygdomme, der blev bedre senere hen, samle kvaliteten er dog stadig langt fra noget at råbe hurra for.

Og så er den tung, meget tung. En tilsvarende svar vejer Ca 30 kg mindre.

Hvis det var mig skulle den være ekstremt billig, der er uhyggeligt mange sv'er til salg og det presser prisen ned.

• #3   26. sep 2015 Min kæreste har en, den kører fortræffeligt og har endnu ikke haft brug for reparation eller lignende. Vi er begge rigtig glade for den ?

• #4   26. sep 2015 Må desværre også indrømme jeg har hørt mange modsatrettede meninger, fra ejere, kvaliteten svinger en del, men de burde være ok fra 08 og frem, men det er ikke 100% enighed om det.

• #5   26. sep 2015 Har en kammerat som har haft en i 6 år og han har kun skiftet en stator ud over alm sliddele, han er glad for hans.

Jeg har en af de "berygtede" modeller fra 2007 og jo den er tung, den den kører sgu godt.. Smag og behag er heldigvis forskelligt, så prøv en og kan du lide den, så er det jo det smiley

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #6   27. sep 2015 jeg har haft en 08er med sort stel. Den led af møre pakninger, bløde bolte, rust, ir, dårlige bremser, højt tyngdepunkt/skidt støddæmper(træls i kraftig blæsevejr), død stator, frostsprænging i display under vinteropbevaring?!?!??. Springer ud af 2 gear ved kraftig acceleration. Dårlig lygte til natkørsel(kan måske forbedres med en uoriginal pære), slukker på den ene cylinder under kraftig bundtræk i 3 gear. I starten gik den ud ved at tage koblingen, indtil man fandt ud af de har et problem med TPS står forkert fra fabrikken, dog har sv650 samme problem på nogle cykler. Det kunne forhandleren ikke finde ud af, så jeg fik den leveret tilbage 3 gange uden de løste problemet, indtil man selv fandt en guide på nettet.

Men kan man lide at skrue er det den helt rigtige cykel og den er tilmed billig.
    Jeg forsvarede den overfor alle, indtil jeg prøvede noget andet, det var min første mc. Hvilket var næsten det værste når en fremmed mand på en parkeringsplads kom over og spurgte til din "kineser" cykel. Men de havde jo ret, den kunne ligeså godt have været lavet i kina, designet af kinesere.

Til sammenligning har jeg en japansk motorcykel fra samme årgang, samme km ca. som på hyosungen. som ser ud som ny endnu, og der er kun skiftet et batteri, det sker jo på alle.

Til prisen var den nok ok. Jeg købte den fordi en brugt japaner kostede kassen i 08, heldigvis er brugtprisen blevet bedre idag.

kørte ca. 20.000 på den dog er der ikke skiftet kædekit.

• #7   27. sep 2015 Pere V
    Hvem lavede Hyosung for dig, forhandler?

• #8   27. sep 2015 hold dig væk, det er noget skræmmel, samlingerne i den er rigtig billigt lavet, og kåberne er tyndt plastik. virkelig en billig raslende lorte cykel smiley

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

#9   27. sep 2015 Ham i aars

• #10   27. sep 2015 Jeg har haft to hyosung og sidste var fra 2010 og den kørte godt. Til prisen. Jeg nåede kørte 35000 km på To halvt år med uden problemer .Men min nye aprilia Den kører alser noget bedre Men der er også prisforskel

• #11   27. sep 2015 Er super glad for min 08(naked).
    Den køre godt, har et godt moment.
    Man sidder dejligt højt på den.
    Den har aldrig været gået i stykker.

Kan anbefale du prøver en.

• #12   27. sep 2015 Der er lige som i de andre forums jeg var inde og læse, delte meninger omkring denne motorcykel. Det kommer dog ikke som en overraskelse . Meningen var som nævnt, at jeg skulle bruge den som nr 2 cykel, men at smide mellem ca. 25-38.000 på en brugt Hyosung og håbe på at den holder og ikke giver mig problemer er lige lidt for "risky business" til mig. Synes ellers den ser fint ud til prisen, hvis de nu havde været mere pålidelig.

• #13   27. sep 2015 Men hvorfor en nummer to? Hvorfor ikke smide din gsxf i puljen og få en enkelt velkørende motorcykel.

• #14   27. sep 2015 Har jeg også tænkt på Jan.. Nok mere fornuftigt end at have 1½ motorcykel stående i garagen. smiley smiley smiley

• #15   27. sep 2015 Min 05 GT650S smed en udstødningsventil og ødelagde hele cylinderen. Fik det fikset på garantien. Ellers har jeg INGEN bøvl haft med den (den er solgt nu til fordel for en HD). Eneste ting der irriterede mig lidt var, at uret i instrumenteringen gik for stærkt smiley

Fed maskine til billige penge og go lyd.

Jeg turde godt købe en igen.

• #16   27. sep 2015 Igen er det så mega træls hvis det var sket uden for garantien, noget om hvad prisen ville være for sådan en reparation?

• #17   27. sep 2015 Det er nemlig det KHS..En fed maskine til billig penge. En ny koster 45 k..Jeg blev fristet må jeg sige. Ideen var at købe en brugt som nr 2 cykel eller evt. smide min cykel ind i handlen og købe en helt ny en hos en forhandler. Men der er så mange delte meninger om den, at jeg tør ikke kaste mig ud i sådan en.

• #18   27. sep 2015 Jeg var sgu glad for min -08. Kørte 17k uden en eneste fejl. Jeg turde godt købe igen hvis behovet kom

• #19   28. sep 2015 Fint tilfreds med min årg 09, har ingen problemer haft.
    og en længere oppe skriver den er tung, det mærker man bestemt ikke...
    eneste minus, lidt hård i bag dæmper...
    fint tilfreds til prisen

• #20   28. sep 2015 Brug lidt penge på affjedring og du har en super velkørende (ikke bare velkørende) mc til en pris ingen japaner kan matche

• #21   28. sep 2015 smiley smiley smiley smiley smiley

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

#22   28. sep 2015 Her er vist mange der ikke har prøvet andet. For at påstå den er bedre end tilsvarende model japaner. Er vist overdrevet. Man skal vurdere den i forhold til prisen.

• #23   28. sep 2015 Han skriver ikke at den er bedre end andre tilsvarende modeller. Han skriver at ingen japaner kan matche prisen Per smiley smiley

• #24   28. sep 2015 #14

Det kniber lidt med matematikken hvá ??

En gsxf + en hyo kan aldrig blive til 1½ ... smiley

• #25   28. sep 2015 nope. jeg ser kun 1 motorcykel

• #26   28. sep 2015 Jeg har haft både japaner , Koreaner og nu Italiener. Jeg ved godt hvad der er bedst. Men jeg ville stadigvæk ikke være nervøs ved at købe en Hyo igen

• #27   15. jan 2016 61.500 km på klokken. No worry. Er dog på udkik efter en afløser....

• #28   5. feb 2016 sjovt som folk brokker sig over hyosung. når over halvdelen af dem aldrig har ejet en selv.. HATERS GONNA HATE smiley

• #29   5. feb 2016 @Jonas

Og du har intet imod cancer,blodpropper eller hjertestop ????

• #30   5. feb 2016 det syntes jeg så ikke helt man kan Samligne men jo det har jeg men det jo også en helt anden snak

• #31   5. feb 2016 Sjovt som folk brokker sig over at tyskerne gassede når halvdelen af dem aldrig har prøvet det,
    sjov som folk syntes det er forkert det isis gør når over halvdelen af dem aldrig har været der IRL
    Sjov som folk brokker sig over....

Noget ved man bare er forkert og dumt, selv uden at have prøvet / haft det, jeg selv har dog desværre haft kenskab... kæft noget skrammel! smiley

• #32   5. feb 2016 igen det er jo ting man slet ikke kan sætte op mod hinanden..

• #33   5. feb 2016 Selvfølgelig kan det da sammenlignes Jonas.. Hvorfor skulle det ikke kunne det ??
    Roder man meget med mcér og har gjort det i mange år, og har man et stort netværk, så kender man rigtig mange der har kørt hvad som helse. og trækker på alle deres erfaringer. Ligesom man hører om alle de grumme sygdomme som både de og deres nærmeste døjer med...

same same.. Det er sygt og det skal man undgå hvis man kan.. Og er man blevet smittet så skal man håbe på det bedste. Nogle kureres for kræft og nogle får ikke bøvl med deres Hyo smiley

Kommentér på:
Hyosung GT650

Annonce