{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Omkring neddrøsling {{forumTopicSubject}}

Hej motorcykelgalleri. Bliver nødt til at forhøre mig ved nogle som ved hvad de taler om. Vil høre om det er lovligt på et a1 (125cc) mc kørekort er lovligt at køre på en større maskine men så neddrosle den så den ikke køre så stærkt smiley har kigget på ktm motard i cc 400-600 ca smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkring neddrøsling
  • #1   26. sep 2015 Nej

• #2   26. sep 2015 Max 125cc - kubik kan du ikke drosle ned

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #3   26. sep 2015 Nej, det bliver ved125 cm. Der er dog nogle 125'er som har flere heste, dem ku man drosle ned...

• #4   26. sep 2015 føler med dig ??

• #5   26. sep 2015 Fuck det er træls når man til dagligt kører motocross og køre på en 450cc også skal man ned og køre 125cc fordi man ikke er ældre smiley men tak for svarene. ?

• #6   26. sep 2015 ja det er sur røv. Men synes jeg læste noget om at reglerne måske blev lavet om, så de et som i resten af EU, men hæng mig ikke op på det smiley

• #7   26. sep 2015 Gør det alligevel. Har kørt KTM 525 exc motard siden dagen jeg fyldte 18, og har ikke haft nogen problemer. Jeg har A1 kørekort, maskinen er forsikret i eget navn, og har aldrig fået bøde, for ikke at have det rigtige førebevis.

• #8   26. sep 2015 #7
    hvad står sådan en bøde i? smiley

• #9   26. sep 2015 Den sidste sætning var ikke formuleret rigtigt. Jeg har aldrig fået en bøde, for ikke at have rigtigt førebevis. Der er lidt delte meninger om hvad bøden rent faktisk er, men regner med omkring 1000-2000kr.

• #10   26. sep 2015 tror ellers det ses som ikke at have det rigtige førebevis, for så koster det 5000 første gang

• #11   26. sep 2015 Ku være fedt hvis de lavede det om, men hvordan kan du ikke have fået en bøde for at blive stoppet med er kørekort som ikke er gyldigt til det valgte køretøj, og hvor meget betalte du ca i forsikring om året som 18 årig for sådan en sag smiley

• #12   27. sep 2015 FL § 56, stk. 1 7.000 kr for at føre et køretøj uden kørekort

ved dog ikke om der er "rabat" hvis man har kørekort til en mindre maskine
    end den man kører på - men jeg håber det ikke smiley

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    aug 2015

#13   27. sep 2015 Sorry, ingen rabat på den konto. Den eneste rabat man får, er når man er under uddannelse, så er det halv bøde... smiley Det er hul i hoved med de nye kørekort... De har jo lige indført dem, så vi skal desværre nok ikke regne med at det bliver ændret foreløbig...

• #14   27. sep 2015 #13

læste bare en artikel om at den nye regering ville lave om på reglerne smiley desuden er der ikke noget der hedder halvering af bøde hvis man er under uddannelse. men derimod hvis man er under en hvis sats i årsindkomst (kan ikke huske satsen)

• #15   27. sep 2015 Lad nu være med at tale om ting i ikke har undersøgt ordenligt.

--
    Nu blev jeg efterhånden så træt af alle gisningerne vedrørende færdselslovens konsekvenser af at køre uden eller med det forkerte kort til en given mc, så jeg tillod mig at rejse spørgsmålet til politiet. Her er hvad, de svarede.

'Hej Claus,

Jeg har forespurgt vores sekretariat hvor de behandler sagerne og fået følgende svar:

Jfr. Rigsadvokatens meddelelse om sanktionspåstande i færdselssager, kan de udlede, at der er tale om en formildende omstændighed på grund af kørekort til en anden kategori.

Rigsadvokaten henstiller til at der anvendes følgende takster ved fx

Kørekort til solomotorcykel - kører med sidevogn 2000 kr.
    Kørekort til bil - kører motorcykel 4000 kr.

På baggrund af dette, og fordi sigtede har nogen kørselserfaring på lille motorcykel, sammenholdt med at forskellen mellem lille og stor motorcykel (rent ydelsesmæssigt) ikke behøver at være særlig stor, vil de afgøre sigtelsen med den milde forseelse til bøde på 2000 kr.

Håber det er svar nok.

Med venlig hilsen

Mikael Larsen
    Politikommissær
    cid:image003.jpg@01C9A7B5.91BC0F70
    Østjyllands Politi
    Operativ Leder Færdselsafd.
    Indvalg: 8731 1010 - 3701
    Mobil: 22 69 10 84
    Email: mla006@politi.dk'
    --
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/216897-den_reelle_konsekvens_af_at_koere_uden_der_korrekte_koerekort_til_mc__

Og så 50% "rabat" til studerende eller folk med års indtægt på under 158.925 før skat. Bekræfter derved mit originale svar på 1000-2000kr.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    aug 2015

#16   27. sep 2015 Det lyder jo fint Claus, men er ikke virkeligheden... Min søn har A1 og kører en CB900four. Han blev taget af politiet og fik en bøde på 7.000,- som han ku halvere (3.500) da han er lærling...

• #17   27. sep 2015 Jan j er det ikke fordi han har brudt andre regler f.eks. Hastighed eller hvad smiley

• #18   27. sep 2015 Jamen så kan i jo passende hive den i retten, da bent betjent har udskrevet en forkert bøde. Husk at henvise til Rigsadvokatens meddelelse / Politikommissær Mikael Larsen, og deres svar.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    aug 2015

#19   27. sep 2015 Han kom ud fra tanken og satte sig på cyklen. Betjenten syntes at han så for ung ud til den cykel og kontrollerede ham. Så nej, ingen andre regler blev brudt...
    Om han vil trække den i retten ved jeg ikke, må han overveje... smiley

Kommentér på:
Omkring neddrøsling

Annonce