6.462 visninger
|
Oprettet:
Hvad er der på 2-takt markedet? {{forumTopicSubject}}
Hej mcg
Jeg er begynder på mc, og jeg er ret vild med to taktere. Jeg har kigget på suzuki gt. Hvordan er de at få stumper til? Og jeg ved ikke lige helt om det er min stil.
Hvor får man fat i en Aprilia rs 250? Jeg synes personligt det er den fedeste ting!
Hvad er der ellers af to taktere. Helst med over 40-50 hk
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 32 Svar: 323
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 8
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 8
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 8 MC-er: 5 Annoncer: 1 Svar: 31
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 32 Svar: 323
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
Inden for budgettet
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Jeg er glad for min totakter der skiller sig meget ud fra mængden, men jeg kan også godt lide at rode med de gamle cykler. De køre godt når de er i mekanisk orden men det kan også koste mange penge at få dem dertil.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 8
apr 2014
Følger: 2 Svar: 79
Hvornår skrider en FZ 750 over forhjulet ? Hvad er hurtigst på offentlig bjergvej, FJ 1200 eller FZ 750 ? Svar: Det er RD 350 F.
-
RD 350 F er jo faktisk blot den nyeste af de gamle ”ur-Yamaha’er”, 2 cyl. 2-taktere – sådan har Yamaha’er været gennem 25 år.
-
Med mine godt 90 kg kunne den lille lette cykel nå godt 200 km/t på speedometeret. Jeg har kørt på mange RD’ere, men denne overraskede både med sin motorkraft og sine stærkt forbedrede køreegenskaber.
-
Et lille uofficielt race mellem SRX 600 og RD 350 F blev hurtigt til en køretur, for en SRX 600 har ikke en chance for at følge en RD 350 F. Når der accelereres ud af hårnåle står SRX 600 bomstille i forhold til RD 350 F.
-
Selv da modstanderen blev en FZ 750, var det ikke den engelske sportsjournalist muligt at stikke af på de stærkt snoede bjergveje. Efter 25 km med maksimal adrenalin-produktion bevarede RD’eren positionen.
-
Egentlige stelændringer er der ikke tale om på den nye model. De nye lettere hjul, samt en anden dækmontering er hovedårsagen til de forbedrede køreegenskaber.
.."
http://www.dalton-banden.dk/?page_id=806
maj 2014
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 117
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
RGV250
RG250
KR1S
40- 50hk (+) og inden for dit budget - hvis du er lidt heldig..
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 681
http://racebikemart.com/adverts/BIMOTA_V-DUE_500__1308734651.php
Ejjj, RD 350 YPVS var min første maskine. Den kører fint og der er godt med skub i den. Men hold nu op en bunke lort - Kåbedelene passede dårligt sammen, den lækkede fra sidedækslet, kickstarteren knækkede, den kunne ikke skifte gear når den var kold og bla. bla.
Men for dælen jeg kunne godt tænke mig en tur på en i dag, her 20 år efter.
Fasinationen når den lige ramte powerband og trak på baghjul.......!!!!
Det er uden sidestykke den cykel jeg har været på baghjul med flest gange - alle gangene uden at det var med vilje.
Nå, men jeg ville nok se efter en RS 250 - jeg tror de er langt mere kvalitet - Men endnu mere hysterisk motor.
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 32 Svar: 323
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Den har også fullsize dækstørrelse...
Jeg tror ikke der er nogen problemer, jeg gad dog ikke...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 681
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
Har du ikke den store 2takts erfaring, så hold dig til RD350.
Søg evt på RZ350 - same same
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
https://en.wikipedia.org/wiki/Bimota_V_Due
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
Jeg kan nu ikke genkende de problemer #16 omtaler at han havde med hans RD350YPVS.
Min første MC var også en RD350YPVS . Min var ikke problemer med samle kvaliteten og den kørte fejlfri i den tid jeg havde den.
Nu er de jo ved at være gamle og man skal nok ikke regne med at den holder 100000km i motoren uden noget renovering. Så der skal sikkert skrues en den på sådan en i dag.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 681
De sidste sendinger var jo samlet i Brasilien, og det har de nok lidt lidt under.
En sjov lille annekdote:
Jeg kunne jo ikke skifte gear på den når den var kold. Ud og klage. 2. gang jeg klagede, hentede Chris (Fisker) så en hjelm og satte sig op på den.
Jeg havde jo læst instruktionsbogen forfra og bagfra og tilkøring mig her og der.
Og så kom chokket - mig står der totalt grøn og ser en tildligere racerkører (...vidste jeg ikke der...) hamre min RD 350'er ned af Åboulevarden, U-vende i krydset så fodhvilerne kører i asfalten, tilbage i modsat spor, U-vende endnu engang med skrab og ind på fortovet så jeg troede at han ramte muren. "...den fejler ikke noget..." Godt så....!!!!
Men så kom de alligevel noget tyndere gearolie i, og vupti så skiftede den gear kold (...og kickstarteren knækkede ikke mere....).
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
Nej, en moderne og FED 2-takter er Ronax 500: http://www.ronax500.com/en/ronax500.php
Undskylder fpr spam til trådstarter - og JEG synes du skulle kikke efter noget RD350 ;o)
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 8
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
aug 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 125
Hej
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
http://www.fasterandfaster.net/2014/06/ronax-500-160bhp-2-stroke-gp-bike-for.html
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
Motoren er med elektronisk styring af oliepumpe, luftdyser, tænding og udstødningsventiler. Nicasil alu cylindre og kasettegearkasse
. Aprillia overtog motoren til deres RS 250, De støbte nye dæksler, og opgav den til 72 hk, mod Suzukis 59 hk. Der findes et hav af eftermarkedsdele til dem, særligt populære er de i UK.
Hvis man overholder nogle simple regler, er der ingen problemer med en 2T, du skal dog ikke forvente at køre 30 km/l ..
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Så fik du endelig hevet muldvarpen op af lommen og givet den lidt frisk luft. Kan være vi skal ud og fræse 2-takt en dag
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
mar 2014
MC-er: 1 Svar: 78
Dele koster ikke det vilde til den, og du kan få et hav af specialdele til den.
Passer du den godt, så holder den til lige så meget som andre motorcykler. Dvs du virkelig kan give den tæsk. Også der den er sjovest...
Jeg ville ikke købe en rgv, nsr1, tzr og hvad har vi, med mindre de er i top stand.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
Iøvrigt kom der nyt fra Suter i går... Længe ventet :
http://suter500.com/engineering/
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
- Når du vokser fra det en dag, kan jeg anbefale en motorcykel. - Det er meget sjovere.
mar 2014
Følger: 2 Svar: 1
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
Mvh. Lasse
aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 45
Aprilia 125 er ud fra min viden også skod , da cylinderforingen er af Nikisil belægning, den sætter sig også , når maskinen presses for vildt,
Kan ikke tåle hurtig nedgasning, eller at løbe tør for benzin under kørslen , så kan stemplet sætte sig
Cylinderkit ved et mc værksted koster ca 17.000, et kit og gør det selv koster ca.3000.
Så en stabil og hårdfør maskine som ikke mange andre køre på ,, så er der MZ eller en jawa350ccm tilbage ,
Ellers en masse friske 4 taktere.
Honda klapre lidt i kæden.
Yamaha ... har aldrig ejet en , men sikkert god
Suzuki
Kawazaki
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
Der er ingen grund til at undgå 380'eren og 550'eren, de har ikke problemer med at midterste stempel sætter sig. Dele er heller ikke noget problem, Suzuki har reservedels programmer.
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Svar: 12
Aprilia rs 250 er da super fed det er en rgv 250 vj 22 da også
Men de holder ikke på sigt og de er dyre at lave når det siger bum......
Har selv en rd 350 der er let tunet og med anden for og baggaffel
Se det er sjovt man kan jo også købe tun kit til rd mange bruger 421 ccm
Kit og så smider den 80-90 hk på motor så får man det ikke sjover
Alle kan køre 4 takt og de er fulde af dele 2 takt er fulde af sjov......
Meld dig til rd forum så er du godt på vej......
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 115
Han har en GT 750 Suzuki til salg.
Hvad er der på 2-takt markedet?