{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.462 visninger | Oprettet:

Hvad er der på 2-takt markedet? {{forumTopicSubject}}

Hej mcg
Jeg er begynder på mc, og jeg er ret vild med to taktere. Jeg har kigget på suzuki gt. Hvordan er de at få stumper til? Og jeg ved ikke lige helt om det er min stil.

Hvor får man fat i en Aprilia rs 250? Jeg synes personligt det er den fedeste ting!

Hvad er der ellers af to taktere. Helst med over 40-50 hk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er der på 2-takt markedet?
  • #1   26. sep 2015 Hvor mange penge har du til at investere i? En Aprilia 250 er ret dyr. Hvis du har stor kørekort, så ville jeg hellere investere i en 600, 750 eller 1100 kubik til samme pris som en Aprilia 250 koster. Tror du bliver træt af en 2 takter, selvom de lyder godt. Er selv stor fan af 2 takter (især Aprilia 250)

  • #2   26. sep 2015 Hvor dyr? Jeg har et budget på Max 25000 tror jeg

  • #3   26. sep 2015 Jeg tog kørekort på de gamle regler, så jeg skal bare til en køreprøve mere, så har jeg stort kort. Jeg synes bare det er for kedeligt med en fx cbr 600 som alle køre på

  • #4   26. sep 2015 yamaha rd350 c",)

  • #5   26. sep 2015 Efter min mening, (og jeg kan tage fejl) så tror jeg at når du først har prøvet en 600 eller 750 racer så vil du ikke tilbage til en 2 takter.. Der er mange andre motorcykler til ca. 25000.

  • #7   26. sep 2015 Enig med J.C... Selvom jeg selv køre gt550 totakt en gang i mellem... Suzuki gt er +40 år gamle. Hvis du holder af at køre så vælg en en 4 takt

    Jeg er glad for min totakter der skiller sig meget ud fra mængden, men jeg kan også godt lide at rode med de gamle cykler. De køre godt når de er i mekanisk orden men det kan også koste mange penge at få dem dertil.


  • #8   26. sep 2015 Man kan også vende den om. Er man først faldet for en 2-takter, og synes det fedeste i verden er at give en RS250 eller RD350 kniven, så vil man kede sig på en 750ccm 4-takter.

  • #9   26. sep 2015 Ja okay. Den er lidt svær - men jeg tror jeg vil ud og prøve en to takter, og få en fornemmelse af hva forskellen er i forhold til køreegenskaber osv. Jeg har kigget på en rd 350 som jeg vil ud og kigge på i morgen. Er der nogen der ved om der er skub i sådan en?

  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
    #10   26. sep 2015 "..2 meget koncentrerede motorcykeldage på Sardiniens bjergveje. Alt er prøvet.

    Hvornår skrider en FZ 750 over forhjulet ? Hvad er hurtigst på offentlig bjergvej, FJ 1200 eller FZ 750 ? Svar: Det er RD 350 F.



    -

    RD 350 F er jo faktisk blot den nyeste af de gamle ”ur-Yamaha’er”, 2 cyl. 2-taktere – sådan har Yamaha’er været gennem 25 år.

    -

    Med mine godt 90 kg kunne den lille lette cykel nå godt 200 km/t på speedometeret. Jeg har kørt på mange RD’ere, men denne overraskede både med sin motorkraft og sine stærkt forbedrede køreegenskaber.

    -

    Et lille uofficielt race mellem SRX 600 og RD 350 F blev hurtigt til en køretur, for en SRX 600 har ikke en chance for at følge en RD 350 F. Når der accelereres ud af hårnåle står SRX 600 bomstille i forhold til RD 350 F.

    -

    Selv da modstanderen blev en FZ 750, var det ikke den engelske sportsjournalist muligt at stikke af på de stærkt snoede bjergveje. Efter 25 km med maksimal adrenalin-produktion bevarede RD’eren positionen.

    -

    Egentlige stelændringer er der ikke tale om på den nye model. De nye lettere hjul, samt en anden dækmontering er hovedårsagen til de forbedrede køreegenskaber.
    .."
    http://www.dalton-banden.dk/?page_id=806


  • #11   26. sep 2015 RG 500

  • #12   26. sep 2015 TZR250..
    RGV250
    RG250
    KR1S
    40- 50hk (+) og inden for dit budget - hvis du er lidt heldig..


  • #13   26. sep 2015 Rd 350 er nogenlunde i optræk (af en 350ccm) smiley , men dens bedste egenskaber er: gode bremser, lav vægt, god frihøjde i sving og dejlig styrevillig (rimelig lav tyngdepunkt), og det er sammenlignet med den tids andre maskiner.

  • #14   26. sep 2015 Skal det være rigtig sjovt, så hedder det en RD350 motor i et Cagiva Mito stel. Den ombygning har flere lavet.

  • #15   26. sep 2015 kan du selv skrue på motorcykler ??

  • #16   26. sep 2015 Måske lidt over budget:

    http://racebikemart.com/adverts/BIMOTA_V-DUE_500__1308734651.php

    Ejjj, RD 350 YPVS var min første maskine. Den kører fint og der er godt med skub i den. Men hold nu op en bunke lort - Kåbedelene passede dårligt sammen, den lækkede fra sidedækslet, kickstarteren knækkede, den kunne ikke skifte gear når den var kold og bla. bla.
    Men for dælen jeg kunne godt tænke mig en tur på en i dag, her 20 år efter.
    Fasinationen når den lige ramte powerband og trak på baghjul.......!!!!
    Det er uden sidestykke den cykel jeg har været på baghjul med flest gange - alle gangene uden at det var med vilje.
    Nå, men jeg ville nok se efter en RS 250 - jeg tror de er langt mere kvalitet - Men endnu mere hysterisk motor.


  • #17   26. sep 2015 En RD 350 motor på en Cagivo Mito?? Er Mito´en ikke en 125 kubik? Det svarer næsten til at smide en Porsche motor i en VW up. Ved godt det er overdrevet, men tænker bremser-evner, dæk str. osv, osv...

  • #18   26. sep 2015 Min datter har en Mito og den deler bremsedele med ganske store Ducatier...
    Den har også fullsize dækstørrelse...

    Jeg tror ikke der er nogen problemer, jeg gad dog ikke...


  • #19   26. sep 2015 Mito kan sagtens håndtere de kræfter. Stellet er stærkere end det på en standard RD350, og bremser og affjedring er som på en mellemklasse Ducati. Så ingen problemer der.

  • #20   27. sep 2015 ...men SKAT vil nok ikke være glad, og synsmanden vil nok grine højt...

  • #21   27. sep 2015 Suzuki RG500 er den fedeste gade 2takter - RS250 er den mest moderne - RD350 er mest pålidelig, nemmest at få stumper til, og til at betale smiley

    Har du ikke den store 2takts erfaring, så hold dig til RD350.

    Søg evt på RZ350 - same same smiley


  • #22   27. sep 2015 Mikkel K: Bimota V due er uden tvivl den fedeste og mest moderne 2-takter.. Men de er ikke til at betale, hvis man overhovedet kan finde en til salg..

    https://en.wikipedia.org/wiki/Bimota_V_Due


  • #23   27. sep 2015 skal den holdes under 25000kr total er RD350YPVS nok den bedste bud
    Jeg kan nu ikke genkende de problemer #16 omtaler at han havde med hans RD350YPVS.
    Min første MC var også en RD350YPVS . Min var ikke problemer med samle kvaliteten og den kørte fejlfri i den tid jeg havde den.
    Nu er de jo ved at være gamle og man skal nok ikke regne med at den holder 100000km i motoren uden noget renovering. Så der skal sikkert skrues en den på sådan en i dag.



  • #24   27. sep 2015

    profilbillede
  • #25   27. sep 2015 #23 Mjaa, min RD 350 var fabriksny...!!!!!! Men Fisker motorcykler var utrolig serviceminded, og fik løst de problemer der var med den.
    De sidste sendinger var jo samlet i Brasilien, og det har de nok lidt lidt under.

    En sjov lille annekdote:
    Jeg kunne jo ikke skifte gear på den når den var kold. Ud og klage. 2. gang jeg klagede, hentede Chris (Fisker) så en hjelm og satte sig op på den.
    Jeg havde jo læst instruktionsbogen forfra og bagfra og tilkøring mig her og der.
    Og så kom chokket - mig står der totalt grøn og ser en tildligere racerkører (...vidste jeg ikke der...) hamre min RD 350'er ned af Åboulevarden, U-vende i krydset så fodhvilerne kører i asfalten, tilbage i modsat spor, U-vende endnu engang med skrab og ind på fortovet så jeg troede at han ramte muren. "...den fejler ikke noget..." Godt så....!!!!

    Men så kom de alligevel noget tyndere gearolie i, og vupti så skiftede den gear kold (...og kickstarteren knækkede ikke mere....).


  • #26   27. sep 2015 Thore J: V-due er jo ikke pæn (det er selvfølgelig en smagssag :oD) - med fed fordi den er så speciel (skulle eftersigende være den der tog livet af Bimota)...
    Nej, en moderne og FED 2-takter er Ronax 500: http://www.ronax500.com/en/ronax500.php

    Undskylder fpr spam til trådstarter - og JEG synes du skulle kikke efter noget RD350 ;o)


  • #27   28. sep 2015 Rd 350´er ..top fed.. har haft flere af dem .. går godt når de bliver tunet lidt.. Har smadret alle den jeg havde, plejlstænger, gearkasser osv.. Gad godt at ha´ en til smiley

  • #28   28. sep 2015 Jaja, Mikkel K.. Men Ronax er ikke serieporduceret - den bygges kun på bestilling.. og så er prisen i øvrigt komplet latterlig.. 100.000€ + moms og afgift smiley ... den ligger altså på plussiden af 2mill på danske plader smiley

  • #29   28. sep 2015 Det blev en rd350 fra 1994 smiley

  • #30   28. sep 2015 SEJT !!! tillykke ... top fed bike smiley

  • #31   28. sep 2015 Hvis du er til et stort smil osv fra dine medtrafikanter så køb dig en renoveret VESPA PX 150 fra 80erne, det er nemlig en god årgang de er meget driftsikre kører langt på literen ca 30 km/l og du slipper for frostfrie lokaler til at overvintre i da det jo er en to takter, sådan en Vespa ville jeg helt klar vælge, men hvis du kløe i røven og en masse super oktaner i blodet så skal du ikke vælge en Vespa.
    Hej


    profilbillede
  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #33   28. sep 2015 Tillykke. Men der gik lidt Yamaha i snakken. En RGV 250 er en mere moderne cykel - lettere og bedre køreegenskaber.
    Motoren er med elektronisk styring af oliepumpe, luftdyser, tænding og udstødningsventiler. Nicasil alu cylindre og kasettegearkasse
    . Aprillia overtog motoren til deres RS 250, De støbte nye dæksler, og opgav den til 72 hk, mod Suzukis 59 hk. Der findes et hav af eftermarkedsdele til dem, særligt populære er de i UK.
    Hvis man overholder nogle simple regler, er der ingen problemer med en 2T, du skal dog ikke forvente at køre 30 km/l ..


  • #34   28. sep 2015 Tillykke Bjarke,

    Så fik du endelig hevet muldvarpen op af lommen og givet den lidt frisk luft. Kan være vi skal ud og fræse 2-takt en dag smiley


  • #35   29. sep 2015

    profilbillede
  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #36   29. sep 2015 Køb du dig bare en rd'er. Den er hurtig, og en rigtig sjov maskine.

    Dele koster ikke det vilde til den, og du kan få et hav af specialdele til den.

    Passer du den godt, så holder den til lige så meget som andre motorcykler. Dvs du virkelig kan give den tæsk. Også der den er sjovest...

    Jeg ville ikke købe en rgv, nsr1, tzr og hvad har vi, med mindre de er i top stand.


  • #37   30. sep 2015 Min næste bike i rækken bliver en RGV ... og den skal SKAM tunes .. smiley

  • #38   30. sep 2015 Tillykke med RD'en - tror og håber den kommer til at få dig til at fnise ;o)

    Iøvrigt kom der nyt fra Suter i går... Længe ventet :

    http://suter500.com/engineering/


  • #39   30. sep 2015 #38 .. fuck hvor er den FED

  • #40   30. sep 2015 En Maxi - enten med pedaler eller Kickstart. - De koster og kan findes med mælkekasse. - Der er en meget berømt klub, hvor du vil finde samme interesse....
    - Når du vokser fra det en dag, kan jeg anbefale en motorcykel. - Det er meget sjovere.


  • Birger L
    Birger L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 2 Svar: 1
    #41   30. sep 2015 Ved en gennemlæsning af den lange tråd ser jeg ikke nogen, der gør opmærksom på Klub Yamaha RD 350 Danmark. Der findes de rigtige nørder med stor viden om den motorcykel. Ikke noget smart-ass. Jeg har været medlem i flere år og har en Yamaha RD 350 YPVS, årg. 1994, km 47.225, som jeg ikke har kørt på de sidste 2 år, idet jeg har fået problemer med YPVS-ventilen, der kokser til. Håber at jeg får taget mig sammen og adskille og kigge. Den, der påstår at Yamahaen har gode bremser, må være en, der plejer at køre Nimbus. Jeg har monteret nye armerede bremseslanger og nye klodser, men det er stadig ikke godt nok. Til hverdag kører jeg på min Suzuki SV 1000 S, som jeg købte som ny i 2010 monteret med Ixil potter, der sidder oppe under sadlen. Den minder meget om Yamahaen og bremser bedre.

    profilbillede
  • #42   30. sep 2015 den som påster at de havde gode bremser, skriver også at det er i forhold til den tids andre cykler smiley og de startede med YPVSerne i starten af firserne

  • #43   30. sep 2015 Hej Bjarke, jeg har en kanon fed og gennemrenoveret vandbøffel til salg, hvis det har interesse, så kan jeg sende dig nogle billeder.

    Mvh. Lasse


  • Ketil Lund S
    Ketil Lund S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
  • #45   1. okt 2015 undgå Suzuki GT380/550 de 3 cylinderet har det med at sætte sig i stemplet , og de sviner ad HT via Olie ud af udstødningen, reservedele er vist ikke så gængs at det gør det attraktivt--------
    Aprilia 125 er ud fra min viden også skod , da cylinderforingen er af Nikisil belægning, den sætter sig også , når maskinen presses for vildt,
    Kan ikke tåle hurtig nedgasning, eller at løbe tør for benzin under kørslen , så kan stemplet sætte sig
    Cylinderkit ved et mc værksted koster ca 17.000, et kit og gør det selv koster ca.3000.
    Så en stabil og hårdfør maskine som ikke mange andre køre på ,, så er der MZ eller en jawa350ccm tilbage ,
    Ellers en masse friske 4 taktere.
    Honda klapre lidt i kæden.
    Yamaha ... har aldrig ejet en , men sikkert god
    Suzuki
    Kawazaki



  • #46   1. okt 2015 Kell P:

    Der er ingen grund til at undgå 380'eren og 550'eren, de har ikke problemer med at midterste stempel sætter sig. Dele er heller ikke noget problem, Suzuki har reservedels programmer.


  • #47   1. okt 2015 Rd 350 det kan holde billig at skrue i bygge om osv
    Aprilia rs 250 er da super fed det er en rgv 250 vj 22 da også
    Men de holder ikke på sigt og de er dyre at lave når det siger bum......
    Har selv en rd 350 der er let tunet og med anden for og baggaffel
    Se det er sjovt man kan jo også købe tun kit til rd mange bruger 421 ccm
    Kit og så smider den 80-90 hk på motor så får man det ikke sjover
    Alle kan køre 4 takt og de er fulde af dele 2 takt er fulde af sjov...... smiley
    Meld dig til rd forum så er du godt på vej......


  • #48   1. okt 2015 GT 550 éren .. kører rigtig fint .. Den skal bare dysses lidt mere fed blanding på miderste cyl .. så kører de en menneskealder

  • #49   2. okt 2015 Lasse Nygaard, Herning.
    Han har en GT 750 Suzuki til salg.


Kommentér på:
Hvad er der på 2-takt markedet?

Annonce