1.517 visninger
|
Oprettet:
Ducati {{forumTopicSubject}}
Går lidt med tanken om at SV'eren skal skiftes ud næste sommer og gerne med en ducati og lige alt efter hvordan budgettet og brugt-priserne ser ud har jeg 3 modeller til overvejelse:
1: s2r 800
2: monster 1000
3: ss 800
Nogen der har nogle erfaringer med nogle af disse modeller?
Noget jeg har lagt mærke til er at mange som ikke køre ducati har altid travlt med at svine kvaliteten og de dyre service omkostninger til. Men dem som rent faktisk køre ducati brokker sig ikke.
Er det en gammel skrøne omkring kvaliteten eller er det virkelig så slemt som det nogen gange kan lyde her på galleriet.
Christian
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
Anyway, så ville jeg gå efter ss800, da den er flotest/frækkest og den mest sportslige af dem
kan dersværre ikke bidrage med nogen erfaring
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
(det er ikke fordi jeg ikke under dig en monster 1000, jeg vil bare ikke ha' at du får en!!!)
(grunden til at jeg ikke vil ha' at du får en er IKKE at jeg er bange for at den kan tage mig i lyskrydsene, men jeg tror den kan køre længere på baghjul end mig)
(og så er jeg iøvrigt bange for at den tager magten fra dig... Den er simpelthen for hurtig til sådan en lille fyr som dig.... Det er for din egen skyld)
(her er ikke tale om misundelse..............overhovedet.........slet ikk'!!!!)
/Jan
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 852
Kristian. Monsteren er sej, men tror du ikke du vil komme til at mange lidt ly fra kåben?
Og alt det snak/ævl/påstande om en ducatis holdbarhed. Jeg ved det ikke af egen erfaring, da jeg aldrig har eget en, men ofte får de på puklen i diverse mc-magasiner.
Så må man jo så vurdere om disse magasiner er pålidelige, eller om de har en speciel grund til at være efter ducati.
Held og lykke med dit køb.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
men du skal nok gøre op med dig selv om du vil have en kåbe cykel eller ej
aug 2004
Som sådan har jeg intet mod mærket, de laver fede cykler som jeg også kunne overveje at købe. I så fald ville det blive en 916-998.
Og som det fremgik af mit tidligere indlæg, påpegede jeg overfor Kristian, at han selv må vurdere troværdigheden, hvis han søger information via magasiner. Og jeg læser så aldrig BIke, da jeg mener det er et lille overfladisk møgmagasin.
aug 2004
Men mener nu helt alvorligt at, Bike er for tyndt. Det er så muligt at det skyldes det smalle kundegrundlag her i afgiftsdanmark. Synes de udenlandske, engelske og tyske, er grundigere i deres tests og artikler.
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 172
Jan: Overvejer stadig sv1000 men der er bare noget mere sjæl over en ducati og efter som jeg ikke har råd til en 749 eller 999 så må jo blive en af de lidt billiger modeller.
Det der ikke er kåbe på gør mig ikke så meget.
Er også nevøs for som i skriver at ss800 og s2r kommer til at mangle motorkraft. Er bare helt vild med s2r. Der er det fedeste design synes jeg.
Jeg takker for jeres hjælp. Der kommer nok flere spørgemål når tiden nærmer sig..
Ps. Jan kan ikke køre på baghjul det er noget han finder på;o)
Ducati