2.332 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

T H
T H
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 105

300kr!!!!FOR LED SAMLING 300kr!!!!FOR LED SAMLING

Kan det virkligt passe at det koster 300kr at få samlet 1' kæde led .. Når jeg selv har justeret kæden til, medbringer selv et montering's led..

Og har motorcyklen med på en trailer ..

Kan det passe at det koster 300kr at få nittet den sammen. Et stykke arbejde som tager max 5 min..

Evt nogen som kan gøre det billigere i Kbh område ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  300kr!!!!FOR LED SAMLING
  • #1   16. sep 2015 Tja, det er jo ikke unormalt at man som min. betaler for en ½ time - så det vil jeg ikke mene er skævt.
    Hvorfor nitter du den ikke selv når du har lavet alt det andet?

Så jeg syns ikke den er helt gal - hvad havde du forventet at du skulle gi?
    Du kunne måske ha sluppet billigere ved at smide lidt i kaffekassen ved et mindre værksted. Men de skal jo trods alt også leve.

• #2   16. sep 2015 Køb da en kædesamler.. Billigere i længden

• #3   16. sep 2015 Jeg syns det svare lidt til du går på dit lokale værksted for at låne lugte justeringen apparatet inden syn.. Det skal heller ikke koste 300kr

Og det giver et godt forholdt til det lokale værksted ..

• #4   16. sep 2015 Altså justering til bilen ..:)

• #5   16. sep 2015 og når dit selvindkøbte led, klasker motoren istykker , brokker du dig til værkstedet over samlingen , jeg ville tage 1000 kr

• #6   16. sep 2015 Hvor bor du ?. Jeg skal til taastrup på fredag, og jeg kan da godt tage værktøjet med hvis ikke der er ret langt derfra.

• #7   16. sep 2015 Jeg vil sige at det lyder rimeligt.. Han skal jo tjene penge

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #8   16. sep 2015 Jeg gør det gerne for 295 kroner lige udenfor Roskilde.

Jeg har fuld forståelse for at et værksted tager de penge for det - sådan havde jeg også gjort hvis en eller anden gør-det-selv mekaniker henvendte sig med sådan noget, på mit autoriserede værksted. (Hvis nu jeg havde et)

Vil du ikke betale, så gør det selv. Kræver kun en hammer og en større hammer som modhold, samt en kraftig skruetvinge til at klemme leddet sammen.

• #9   16. sep 2015 Jeg har købt en hel ny kæde til cykel fra internettet .. Der fulgte så et montering's led med..

Godt nok er jeg mekaniker selv .. Og tager ikke 300kr hvis en fast kunde spørg om jeg gider spænde hans hjulbolte efter med min momentstav .. Hvis han selv har skifter hjul i hans indkørsel for at spare de 3-500kr det nu koster .. Plus alt det besvær med at smide de snavset dæk ind bag bilen..

• Sajmon ™

#10   16. sep 2015 Jeg håber at du både har skiftet kæde og tandhjul samtidig, og ikke KUN kæde?

Er DU at betragte som fast kunde, hos den mekaniker som vil have 300 kroner for at nitte dit led, når du nu har købt kæden et andet sted?
    Jeg forstår ikke sammenligningen, og jeg forstår ikke hvorfor du overhovedet bruger tid på det her.

• #11   16. sep 2015 Både kæde og kædekit.. Til min stunt bike.. Som min lokale/nærmeste MC forhandler ikke kan skaffe, ellers nogen anden forhandler i dk.. da det specielt fremstillet til min cykel..

Jeg goder bruge tid på det.. Fordi jeg syns det sindsygt dyrt .. 300kr for 5 min arbejde ..

• Sajmon ™

#12   16. sep 2015 Så lav det selv på 5 min.

• #13   16. sep 2015 Sajmon.. Vi tydelighed uenige .. Og det skal der os være plads til..

Jeg har fået dit syn på det.. Og den takker jeg for.. Så må jeg se om der andre meninger .. Eller nogen som kan hjælpe med at få det gjort billigere ..

• #14   16. sep 2015 og husk at starte stopuret fra du begynder at kikke på den...

• Sajmon ™

#15   16. sep 2015 Jeg har hjulpet dig med at få det gjort billigere - både ved at underbyde prisen med 5 kroner, og bede dig gøre det selv. Seriøst - det er 5-6min med en skruetvinge og 2 hamrererer(er?), og så er den ged barberet.

Indtil jeg købte et Rothmann kædeværktøj, har jeg vel nittet 50 kæder med hammer metoden - og det har aldrig fejlet.

• #16   16. sep 2015 Synes det er fair nok. Han skal leve og laver et stykke arbejd. At han så kun er 5 min om det, betyder bare han er hurtigt. Kunne også være en nob som brugte en time og så er der ren tab i det.

Altså det gør man i flere brancher, kommer kunden med vare udefra, så koster montering ekstra og ved ikke om det er normal pris det der arbejd.

de tjener kun på arbejdsløn der og ikke på nogen dele.

Er selv "fast" kunde hos min lokale, smider mange penge der og får da heller ikke rabat, men tilgengæld hurtig og god service.

• #17   16. sep 2015 Man starter vel med at have et godt forhold til et værksted ved at få lavet noget og betale for det, derefter får man måske og kun måske noget tilbage som feks at nitte et led sammen
    ps du kan også godt få arbejde hos mig, hvis du vil arbejde under dit normer du skitser op !

• #18   16. sep 2015 Mit lokale MC værksted låner DID nitteværktøj ud imod et depositum på 500kr, som man får tilbage. Jeg giver gerne lidt i kaffekassen som tak for lån.

• #19   16. sep 2015 Rune.- det os lidt i den dur jeg tænker er mest fair.. Men der meget delte meninger..

• #20   16. sep 2015 du er mekker, du burde elske at ha' værktøj? køb et kædeværktøj eller brug hammer metoden. Det er sq hurtigt tjent hjem,

• #21   16. sep 2015 Jeg elsker skam os værktøj .. Og køber da os selv det rigtige værktøj.. Skal bare lige undersøge.. Hva der bedst til prisen..

• #22   16. sep 2015 https://www.louis.eu/artikel/craft-meyer-chain-breaker-riveter-for-d-i-d/10002556?list=111211899

380kr + 50 kr fragt
    noter. DID kæder 520,525,530

• #23   16. sep 2015 Mange tak

• #24   16. sep 2015 I biltema kan du købe en til 500kr. Den er seriøst god.

• #25   16. sep 2015 syntes da det er helt fair de vil have lidt for det, når nu du selv kommer med kæden! Hvis nu du havde købt kæden der ville de nok også have klaret det uden beregning.
    Men når det er sagt fatter jeg ikke du ikke bare selv nitter den! Det er da noget af det nemmeste man kan lave og kan stort set ikke gå galt.

• #26   16. sep 2015 Det koster penge, fordi der står 1000 folk i kø for at få gratis arbejds kraft....

• #27   17. sep 2015 Jeg vil også sige at prisen er rimelig, det er jo en forretning og ikke et socialkontor

• #28   17. sep 2015 Fast kunde????????

En af mine faste kunder ringede forleden med en forbremsemaster uden tryk.
    Han kiggede forbi værkstedet og jeg fixede det på 10 min...
    Pris... 0,00 dkkr.
    Jeg passer fast hans maskine og har de sidste 3 år haft den til vinteropbevaring 4 mdr ad gangen.. HAN er en fast kunde og ikke en tidsrøver der spilder min tid.

Kom der en fremmed og ville låne min tid og værktøj ville jeg klart også tage penge for det.
    Kom der en fremmed med et akut problem på en køretur hjælper jeg gerne uden beregning.. MCist til MCist..

Mange af de danske forhandlere forsøger at lave KASSEN på de fleste kunder.
    MEN, det er måske startet med at de danske kunder forsøger at få ting til halv pris og så rabat ved siden af og oftest bare spilder deres tid med ævl og snak for at suge viden og fif...
    Jeg kan rigtigt godt lide kompromisset der imellem, så er alle glade.

300,- er sgu fair!

• #29   17. sep 2015 Køb da et kædesværktøj selv.. og hvis du synes at det er for dyrt.. så tænk over det, mens du tænker på udgifter til husleje, løn, varme og el, forsikring, administration osv, som der skal til for at drive en forretning..

• #30   17. sep 2015 Fast kunde......

Der er forskel på faste kunder.. Nogle spørger aldrig om pris og får alt til det som det koster + lidt service som i dette tilfælde.

Andre spørger om pris på ALT.. Prøver konstant at prutte og ligner en kat med 3 brækkede ben hver gang de høre et beløb over 1000,- De er ikke mere faste kunder end man kun får de opgaver som quickpot ikke kan klare billigere....

Den sidste kategori skal man hente alt det spildte på når de endelig kommer.

"bare lige" koster 200,-+moms

• #31   17. sep 2015 Nu jeg selv cykelmek.. alm træde af slagsen.
    Kommer der en kunde med en kæde der bare skal samles, tager jeg max 50,- for det, hvis kæden er i den rigtige længde.
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det tager væsentligt længere tid på en mc, men på cykel tager det max 5 min med at snakke med kunden, gå op på gaden og smid samleledet på og tilbage til værkstedet

Måske er cykelbrancen bare blevet for billig eller jeg er for venlig.

• #32   17. sep 2015 Flertallet har talt...:)

Jeg takker for alle indlæg og svar .. Det altid rart at få andres syn på sagen..

Jeg vil bare have lov til at tilføje: Jeg ikke ude på at få lavet ting gratis eller undgå at betale fuld pris .. Jeg kommer nok bare fra en tid hvor man altid giver en hånd med og hjælper til hvor man kan... Uden nødvendigvis at skulle have betaling for hver en lille ting.. Her betyder et venligt og imødekommende omdømme mere for mig..

• #33   17. sep 2015 T,H : er også lidt enig med dig , hvis det havde været en pære , eller en sikring eller lignende , et kædeled er imo en vital del , der bare skal virke , da det ellers kan få fatale følger.

• #34   17. sep 2015 300kr må da være fair. De skal jo leve, og som det er i dag hvor rigtig mange køber ting og tøj på nettet skal de jo tjene flere penge på de køb og opgaver man ikke kan få gennem nettet. Fx at nitte en kæde. Hvis nu mange flere købte gennem dit værksted, havde han måske fixet det for 50 kr da han tjente på mange flere reservedele samt fx tøj som mange kommer for at prøve og så siden hen bestiller på nettet.

• #35   17. sep 2015 Nemlig....
    Godt sagt per...

Knowhow og erfaring koster. ..
    Ellers ku folk jo "bare" lære det selv smiley

• #36   18. sep 2015 Cykel branchen er en af de helt lave i lønningerne, og det gør ikke sagen bedre at tilbyde disse "5min = 50 kr" opgaver.

Jeg kan stadig ikke se "problemet" ved at betale 300.
    Jeg vil faktisk mene at han er i sin gode ret til at sige, den kan du få fikset hvor du har købt din kæde.

Det er sku lidt som dem der tar deres egne reservedele med til Værkstedet.

• #38   18. sep 2015 Dennis D
    Med den attitude, i et marked hvor mere og mere handles over nettet, har man sgu ikke et firma særlig længe! smiley

• #39   18. sep 2015 Bjarke
    Jeg er 100 % enig, hvis man ikke får løn ind til de ansatte eller ejer , så får det hurtigt en ende !

• #40   18. sep 2015 Bjarke, men derfor er det vel også endnu mere rigtigt at ta sølle 300 for at fikse en kæde...

• #41   23. sep 2015 Alle værksteder burde have et skilt i vinduet.
    "BARE LIGE 300KR"

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #42   23. sep 2015 Jeg fik fjernet et led fra en kæde, jeg selv medbragte, hos Brdr Sejr i Århus. Pris: 50 kroner. Så ja, jeg syntes, det er lidt vildt.
    ... Men hvad ved jeg, jeg er jo ikke mekaniker.

• #43   23. sep 2015 Brd Sejr har lagt der i en menneskealder, og har helt sikkert betalt bygningen og har deres på det tørre..... Så kan de også tillade sig lidt gratis service til kagekassen

• Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #44   23. sep 2015 Gav selv 300.- for at få nittet min kæde sammen sidst efter selv at have sat kædehjul på.
    Helt ok pris ud fra den betragtning at jeg ikke havde købt kæden hos ham.
    Kørte hjem som en glad mand vel vidende at den var sat på af en prof. smiley

Ib

Kommentér på:
300kr!!!!FOR LED SAMLING

Annonce