7.063 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer, Aprilia Pegaso 650 {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har erfaring med Aprilia Pegaso 650, godt eller skidt?
De virker som en god handel. Men er de prisen værd (for billigt)? Og er de sjove? Svært at arbejde med, reparer, hvad skal man ved før evt. køb osv?
Tak
jun 2007
MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
Jeg har haft en Pegaso 1995 (GA) med en 655 rotax motor, jeg købte den fordi den var billig og jeg var glad for den I den tid jeg havde den. Reservedele begynder at udgå og der bliver ikke lavet mange uoriginale dele, aftermarket parts er der ingen af - dog kan stort set alt findes på ebay eller fra BMW f650 som er identisk på en række områder. Original udstødning ruster for et godt ord, de fleste bør være døde på nuværende tidspunkt, kan dog fås uoriginal.
Byggekvaliteten er der ikke noget i vejen med, jeg savner dog ikke den lille tank med en rækkevidde på (kun) 200km og heller ikke det hårde sæde. Men på de fleste andre punkter var den nu ret underholdende og kunne sagtens holde til en tur væk fra asfalten.
Der er ikke megen aktivitet omkring de ældre modeller, men du kan finde stort set alle de informationer du har brug for her (kan kræve brug af søgefunktion):
http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?18-Pegaso-650-Cube-and-IE
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Selv om selve beslutningen er ikke blevet lettere. Årgangen er afhænger af pris, og nu reservedel tilgængelighed, men dette skal vær billigt og sjove for at blive realt :).
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 4
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 4
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 70
Det er en udemærket mc og med hensyn til reservedel så er det ikke noget jeg har haft problemer med at få fat i - og det er ikke mange dele jeg har skulle bruge.
Har en kammerat som har en og har er helt pjattet med den. Han har været på ture hvert år i den tid han har haft den til både Sverige og Tyskland. Det eneste som har har brokket sig over er sædet - nu har han købt en airhawk det virker.
Har i øvrigt selv en til salg som fruen har kørt på i 2-3 år - og været glad for.
Se evt linket her med reservedele.
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/218365-aprilia_reservedele?t=1441743629&unread=1#lastViewed
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Fra 2005 kører den med Yamaha's 660 motor, og har heller ikke samme rustne udstødning. De er også lidt bedre bygget, og ´reservedele til motoren er lettere at finde.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 15 Svar: 94
mar 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Krumtapsudluftningen leder de varme oliedampe op i luftfilterkassen, og det fortættes deroppe, og løbet så ned i den slange.
Erfaringer, Aprilia Pegaso 650