614 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

600 ccm. sikkert på baghjul? 600 ccm. sikkert på baghjul?

Hej alle sammen

Der er ikke noger federe end at se en motorcykel på baghjul!
Det tror jeg mange er enige med mig i, derfor vil jeg også godt lære det. Problemet er i midlertidig at jeg slet IKKE ønsker at ligger den ned.
Derfor ville jeg lige hører om nogen ved hvordan man for en 600 ccm, sikkert på baghjul på gassen.
Jeg har forsøgt mig med gassen nogle gange i sommers, men det lykkes kun ca. hver 3 gang af løfte næsen ca. 50 cm., som umiddelbart er rigeligt til mig til at starte med.
Der er mange der siger at koblingen bare lige skal aktiveres ved ca. 8-9000 rpm og næsen løfter sig, men jeg synes umiddelbart det er mere behageligt kun med gassen.
Er der nogen der har erfaring med baghjuls kørsel på en 600 ccm. som kan forklare lidt omkring den teknik de bruger. Jeg ville helst hvis jeg kunne nøjes med at bruge gassen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  600 ccm. sikkert på baghjul?
  • #1   20. jan 2005 Prøv at køre den op i omdrejninger i 1' gear. Lad den motorbremse og når omdrejningerne kommer derned hvor motoren normalt plejer at trække bedst skal du give fuld gas. Evt hive i styret. Så skal den nok komme.

Jesper

• #2   20. jan 2005 hvis din cykel er standart gearet.. så kan du evt gå 1-tand ned foran... så vil den være lettere at trække på hjul på gassen... d er ikke så svært... de fleste panikker bare når den kommer hurtigt op... og så går d tit galt.. så øv dig øv dig og bliv dus med kobling-gas-bagbremse... for når den først er der hvor du skulle ha brugt bagbremsen er d sku allerede for sent hvis d ikke ligger på rygraden... ellers glæd dig man får næsten ikke slidt sit forhjul hehe (-;
    men men men.... pas nu på og held og lykke...

• #3   21. jan 2005 Hvis du kører standart gearing, sidder normalt opret på sadlen (mange har tendens til at læne sig frem ubevidst) og vrider hanen om i 1. går den helt sikkert op når den rammer 10-11000omdr. men det vil sikkert komme i et ryk pludseligt. Det gør det på min. Kan meget bedre lide at hive den op i 2 ved 8000omdr. på koblingen, så hyler motoren heller ikk som om du racer afsted med 250 gennem byen:-)

Venlig hilsen Christian

Kommentér på:
600 ccm. sikkert på baghjul?

Annonce