{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.054 visninger | Oprettet:

MC-forsikring til en ung herre!?!?? {{forumTopicSubject}}

Efter vinter skiftes den ellers herlige gixxer ud med en anden (større kværn).. Af samme årsag er jeg nok nødt til at låne en mindre sum i banken, og da er det jo tit nødvendigt, at man tegner kasko på kværnen.. Men! Hvor kan en ung herre på 20 (som jeg er til den tid) få en forsikring, der er til at komme til for penge? (under 20K).

Har sgu ledt meget, men har ikke rigtig fundet noget.. Er der virkelig ikke noget, der kan hjælpe vi unge MC'ister?

Simon.

Ps. Den nye maskine bliver selvfølgelig også en R-maskine! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-forsikring til en ung herre!?!??
  • #1   12. okt 2006 Tror jeg sgu ikke rigtigt er muligt. smiley

Du vil have 2 års ancinnitet men du er 20 år og det er SKIDT!!! smiley

Er selv 24 år og har 2 års ancinnitet og har fået en pris på 26K for min R6'er. Det tror jeg så er en standardpris og ikke et TILBUD så jeg håber at kunne få fat i en jeg kan charme ned i pris!! smiley

Men ellers er der mange selskaber der slet ikke VIL forsikre din MC med kasko. Så du får det rigtig svært!!!

• #2   12. okt 2006 Man kan godt sige til banken at man ikke vil have Kasko på. Så hør de forskellige banker om de vil låne dig til hvilken åop osv. Dette kræver at banken kan se du har en sund okonomi - Det var sådan jeg gjorde men så fandt jeg også ca. 40% af prisen selv.

• #3   12. okt 2006 Hej Simon

Det bedste du kan gøre er at få banken til at acceptere at de ikke skal have pant/sikkerhed i motorcyklen. Derved kan du nøjes med en andsvarsforsikring. Er banken modvillig så kan du evt. prøve at lokke dine forælder til at stå som kautionister på lånet.

• #4   12. okt 2006 Det sidste tilbud jeg fik var på 37.000kr om året med selv risiko på 9500kr. jeg har kørt 1½ år.

• #5   12. okt 2006 Gå i sydbank...De spørger nærmest ikke til hvad pengene går tll, og begynder du at snakke forsikring, får den kære bankdame et underligt udtryk i ansigtet...måske er forsikring et fremmedord i sydbank:-)

• #7   12. okt 2006 Jeg har også tænkt på at køre uden kasko, men det er jo surt, hvis uheldet er ude.. Dertil kan man jo ofre nogle kroner på en GPS-tracker, så man kan finde biken, hvis den skulle blive nuppet.. Det skulle efter sigende virke rigtig godt!

Jeg vil da forhøre mig i sydbank, hvis de er så villige! smiley

Desværre må jeg sige, at jeg er SOLGT til R-maskiner, og ser ikke så meget i så mange andre maskiner.. Det går jo bare ud over pengepungen, men det må jeg jo lære at leve med.. smiley

Synes bare jeg havde hørt om nogle få, der havde fået en "billig" forsikring, selvom de var unge og kørte på sportsmc!

• #8   12. okt 2006 Det er jo desvære ikke til at forsikre noget her i dk med midre man er 40 og køre touring!
    Så længe man er ung er man skyldig i deres øjne!

Ang. gps. tracker.. så giver jeg ikke meget for dem! hvis det propper din mc ind bag i en varevogn eller lukket trailer så tvivler jeg på hvor godt det virker!

/Kristian

• #9   12. okt 2006 Er selv 25 år og giver
    ca. 18.500 for kasko ved topdanmark.
    Næste sæson skal jeg give ca 14.500
    med 3-4 år ancinnitet.
    Skal du have din nye cykel finanseret kan du muligvis få billig forsikring igennem firmaer som Zürich osv.

• #10   12. okt 2006 ->Kristian [8000] S
    Statistikken taler sit tydelig sprog mht unge mænd og ulykker - så der en god grund til at man skal bløde som "ny" mc-/bilist.
    Jeg har været der, men er heldigvis rundet de 30 og har mere end 10 år på mc, så jeg slipper med 1800,- i årlig kasko og 2500,- i selvrisiko.

• #11   12. okt 2006 GF-forsikring....jeg har en cbr f2 og har lige taget kortet,
    Skal gi 2400 årligt, dog kun ansvar...kan først få kasko når man runder 30 år...

• #12   12. okt 2006 Kristian: Har ellers læst og set flere anmeldelser af den slags.. De var også på TV2 en dag, hvor der var en fyr, der havde fået stjålet sine B&O højtallere.. Der sad sådan nogle i, og de fandt dem hurtigt selvom de stod i en lukket container.. smiley
    Det er alligevel udstyr, der koser 5.000kr, så et eller andet må man da betale for..

• #13   12. okt 2006 Simon N

Hvis de er en lille smule prof så skærmer de bare comtaineren af! Men hvis de ikke er smarte, tjaa så er det jo fint med gps tracker!

Jeppe
    Ingen tvivel om at statistikken sit tydelige sprog! men men men.. du er stadig skyldig fra dag 1..

I svergie betaler du en rimelig pris fra starten af, og hvis du ingen skader laver så bliver din forsikring billigere! men hvis du laver skader så stiger din forsikring voldsomt!

Hvorfor er det ikke sådan her i dk? Jeg nægter på at vi laver flere skader end de unge sverige!

Jeg har selv kørt firmabil i seks år og jeg har aldrig lavet så meget som en bule eller ridse! Hvorfor skal jeg så straffes når jeg skal forsikre en bil/mc?

/Kristian

• #14   12. okt 2006 simon du skal ikke låne i banken men hos mcfinans det er billigt næsten samme som banken men det smarte er når du låner hos dem kan du få en meget billig og jeg mener billig mc forsikring hos loyds ,tag og find en forhandler og snak med ham om det

• #15   13. okt 2006 Bendy: Det har jeg også overvejet, men problemet er jo, at jeg fx aldrig finder en Fireblade til 70k ved en forhandler.. Der koster sådan en kværn jo hurtig 10k mere!!

• #16   15. okt 2007 Jeg føler med dig mester, jeg er 22 og ny på MC også.

Er ved at ringe rundt for at høre om en kawasaki zx-7r og det eneste sted jeg har fundet med kasko indtil vidre var 20k ved topDK smiley

• #18   15. okt 2007 Det kan jo smutte! smiley

• #20   16. okt 2007 jeg er ny på siden.

Søge funktion, elsker den haha smiley sorry he.

Kommentér på:
MC-forsikring til en ung herre!?!??

Annonce