forsikring af 100hk? forsikring af 100hk?
Hej allesammen - jeg skal prøve og gøre det kort.
Jeg sad og diskuterede med min storebror omkring motorcykler for leden, - vores diskution faldt på, at nu når jeg har det mellemste kørekort til mc - så HVIS jeg købte en fx zx6r eller en hayabusa eller blackbird eller noget i den dur - og så ringede til forsikringen og sagde - jeg havde sådan en, og den ville jeg gerne have forsikring på.
Ville de så nægte mig det?
grunden til vi diskuterede det er pga jeg mener - at forsikringen potientielt er "ligeglade" med hvad du forsikre - så længe de bare får deres penge. ?
Jeg har fx haft forsikret min gamle bmw ½år mens jeg ikke havde kørekort?
Min bror sagde hans kammerat med en zx6r, den kunne han ikke få forsikret - før den er droslet? eller han var 25år?
Så det vil simpelthen sige - så skal du ud og have måling på din mc - og så skal forsikringen se den?
nogle der kan op og ned på hvordan det rigtigt er?
PS - ved selvfølgelig godt - at HVIS man nu er 19 - køber en gixer1000 og man så faktisk godt kan forsikre den - så dækker det SELVFØLGELIG IKKE...
Det ved jeg/vi godt - spørgsmålet var bare - KAN MAN?
Håber ikke jeg trak den for langt ud - syntes det var lidt svært og forklarer.
Vh Racer Skinken
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Du kan have MEGET svært ved at finde et selskab som vil kasko forsikre en RR maskine til personer under 25. ansvar er i de fleste selskaber ikke det store problem,
Og medmindre du gør noget andet ulovligt end ikke at have et korrekt kørekort så bør forsikringen dække ( et af de mest debatterede emner på mcg, og trods meget søgning er det endnu ikke lykkedes nogle af os at finde en sag hvor ansvars delen ikke har dækket......)
Med de nye mc regler kan man på A2 kort max drosle fra 96hk, så din brors kammerat må huske laaaaaangt tilbage, til den tid hvor man droslede til 25kw uanset oprindelig kræfter
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
De vil ikke nægte dig det, men bare sætte en pris som er så høj at du smider røret på - ikke baseret på dit kørekort, men ancennitet og alder.
Ansvarsforsikringen gælder ALTID, selvom du er f.eks 19 og forsikrer en udroslet superbike med 200hk. Om den bortfalder, afhænger kun af hvordan du opfører dig i trafikken - ikke om du har kørekort.
Det er KUN politiet der har nogen som helst interesse i om din MC overholder de regler loven foreskriver omkring kørekortet.
De 100hk i snakker om han skal drosle til hvis ikke han er 25, er der meget få forsikringsselskaber som har en regel for. Man bruger ikke en effektmåling, men dokumentation for et eventuelt droslingskit, som basis for om den er droslet eller ej. Dvs han skal finde et neddroslingskit som er 100hk eller derunder, og så skal det monteres og anføres på reg attesten - og alt det papirnusseri skal forsikringen så bruge til at beregne en skyhøj pris. Det gør de fordi statistikkerne siger han kører galt meget hurtigt.
Det er nemmere bare at ansvarsforsikre den til at starte med.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
jeg er 22(18 dage endnu) og kan heller ikke kasko forsikre en r6 (ca 125hk 165 kg tør 0,7575...hk/kg) men min FZ1 (ca150hk 198kg tør 0,7575..HK kg) ps motor bygget på en r1 blok
altså ca samme kraft / vægt forhold men meget mere moment (hvis ellers jeg kunne holde forhjulet ned ville den æde 600 R modeller som snaks :P) skal kun give 6500 i kasko
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
forsikring af 100hk?