2.425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Hyosung gt650 naked? Hyosung gt650 naked?

Over at købe hyosung gt650 naked fra 2012 nogen der har noget godt eller skidt at sige om den? Havde en kawasaki zx6R før men solgte den pga ikk fik kørt nok på den pga jeg fik ondt i ryggen af den. Og vil gerne have en at kunne trille en lille tur i nu og næ. Og hvor man sidder mere oprejst på.
Og faldt så over sådan en.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyosung gt650 naked?
  • #1   7. aug 2015 UNDSKYLD men prøv at søge på hyosung der er nok omkring 1000 tråde om det emne !!!!!!!!, er det for besværlig at søge selv ?????
    mvh


  • #2   7. aug 2015 Jeg har aldrig haft eller kørt en Hyosung.
    Men der kommer aldrig én i min garage - kun baseret på hvad jeg har læst/hørt.


  • #3   7. aug 2015 Næsten alle populære racer mc kan gøres mere rygvenlige ved at montere Superbike-kit fra LSL, AMB, Gimbel, Spiegeler og sikkert andre, de er godkendte og virker perfekt, da der er flere justeringsmuligheder.
    koster omkring 2.500,-


  • #4   7. aug 2015 En 2012 er ikke en 2012, mere sandsynligt en 2008 eller 2009, der er nemlig ikke hjemtaget eksemplarer senere.

  • #6   7. aug 2015 Det med at de kan gøres mere ryg venlig er jo lige meget når den er solgt for længe siden. Og var også for at få en naked motorcykel

  • #7   7. aug 2015 snakkede med en forhandler først på sæsonen, og han havde ikke noget godt at sige om den, der skal hele tiden laves på den og så bliver den for dyr at have i længden

  • #11   7. aug 2015 Vi har en hyosung gt650 ? Den kører fantastisk? vi (min kæreste) har haft den i små 3 år og der har endnu ikke været en eneste reparation på den.

    Jeg håber der er andre, der har eller har haft en hyosung, der deltager i tråden, så du ikke kun hører fra dem, der ikke har været i nærheden af en?


  • #12   7. aug 2015 Jeg har haft en 2007 gtr 650 som jeg kørte ca 17.000 km på, den fik altid masser af tæsk og fejlet sku aldrig noget. Kørte bla. til le mans på den, med bundgas i det meste af tysland.

  • #15   7. aug 2015 #10: Jeg har stadig til gode, at se en SV650 med r2 motor...

  • #17   7. aug 2015 http://www.hyosung.dk/modeller/8001032.htm

    En af mine venner har en og den har kørt på den anden side af 35000 km nu, uden andet end service og slid dele,

    Og ja den kan køre i regnvejr.


  • #18   7. aug 2015 En sv med række motor smiley
    Sådan en må squ være sjælden smiley

    Må jeg ikke forslå du kigger efter en suzuki gsr 600? smiley er rigtig glad for min ihvertfald smiley kilder de helt rigtige steder xD og ikk så dyr igen men stadig god kvalitet smiley


  • #19   7. aug 2015 Er ikk vild med de kåber på er-6f

  • #20   7. aug 2015 Køb Hyo for kr 25.000,- og tab max 10-15 uanset hvor længe du har den!!!!!!!

  • #21   7. aug 2015 Har en Hyosung andre reelle svagheder end at de gamle(før tilbagekaldelse) kunne tabe en vinkel i topstykket?

  • #22   7. aug 2015 Nej, der kan gå ting i stykker som på andre mc, men ellers har jeg ikke hørt noget.

  • #23   7. aug 2015 altså nu har jeg lige været ude at køre på en idag (kort tur) og motoren lyder og opføre sig mest som en Kina atv langsom gas respons

    ejeren siger at den er meget blød i stel /affjedring og helt sikkert ikke nogen sving maskine


  • #24   7. aug 2015 Korrekt at affjedringskomponenterne ikke er af bedste skuffe, som A til B bike er den fin, men du kan opgradere vha andre fabrikater dæmpere.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #25   7. aug 2015 Run forrest run...

    ALT andet end en Hyosung.


  • #26   8. aug 2015 jeg har haft to jeg var super glad for dem den sidste kørt jeg 35488 km på inden den blev totalskadet og der aldrig været problemer med dem

  • #27   8. aug 2015 #10 så du vil stadig foretrække sådan en frem for din nye Aprilia?

    jeg ville heller køre på min fz 750 men fair nok hver sin smag


  • #28   8. aug 2015 Min kæreste har haft 250'eren som er den samme bare med mindre motor. Vi havde så mange problemer med den du drømmer ikke om det. Desuden var samlingerne meget billigt lavet , virkelig en billig lorte cykel

  • #30   12. aug 2015 Jeg har en gt650 naked fra 2010. Den har kørt 25.000 nu. Jeg har næsten kun godr at sige om den. Jeg har måttet opgradere nogle af de elektriske komponenter (ecu og en anden ting jeg ikke kan huske hvad hvad var). Derudover har jeg lige måttet skifte baghjulslejer. Men ellers har der været 25.000 problemfri km kun mæd dæk og kædeskift. På naked udgaven er siddestillingen ret høj og giver mig ikke problemer. På mine gamle cykler har jeg altid fået mange nakkespænfinger efter en times kørsel (jeg er 1.95).


  • #31   12. aug 2015 Nu har jeg lige læst tråeden igennem. Det der var en der skrev med langsom gas respons og for blød affjedring kan jeg absolut ikke nikke genkendende til. Måske det var sådan inden de gik over til injektion/efi. Men hyosungerne er blevet meget bedre med hver ny model. Køb ikke op til 2008. 2010 modeller og frem er rigtig gode køb og lider heller ikke længere af rust problemer eller andet. Generelt er dem der sviner dem folk som har hørt et gammelt rygte og aldrig haft en. Du får i hvert fald ikke lige så meget god mc for pengene nogen andre steder.

  • Lasse F
    Lasse F Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #32   12. aug 2015 Når jeg læser tråden igennem bliver jeg imponeret over hvor mange der har negativt at sige om Hyosung uden at have en? Og de få der har haft og som skriver positivt om dem, bliver total ignoreret...

    Min kæreste her en GT650 fra 2009, den har kørt lidt over 10.000 km og den kører bare - og er mega sjov at køre på, samtidig med at den lyder mega sprød.

    Hvis jeg kan få lov at stjæle hendes gør jeg det gerne og har taget ture på både 60 og 80 km med største fornøjelse.

    Jeg har selv en Suzuki GSX 1400 og Havde sidste år en GSR600 fra 2008. Og jeg må indrømme ingen af de maskiner kan retfærdiggøre deres pris i forhold til Hyosungen når det gælder fun faktor. Indrømmet så sker der ikke meget når man drejer håndtaget, når man er vant til en GSX 1400 - Men så snart vejen drejer så gør Hyosungen det også med største fornøjelse.

    Vi har ingen problemer haft indtil nu og jeg har meget seriøst overvejet at sælge min GSX 1400 og købe en GT650R og så sætte resten af pengene i banken.

    Indrømmet finishen på maling, bolte, ledningsnet og plastik er ikke på samme niveau som mine Suzukier - men det mekaniske kan jeg ikke sætte en finger på.

    Du er velkommen til at smide en pb hvis du her spørgsmål, men jeg tør godt anbefale en Hyosung, så længe man tager den for hvad den er og tager en fra 2009 eller nyere.


  • #33   12. aug 2015 Nu er der så ikke nogen nyere end 2010, der er ikke importeret siden.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #34   12. aug 2015 Ja hvis man bare sætter sin standard lavt nok, kan man sagtens nøjes med en Hyosung.

  • Lasse F
    Lasse F Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #35   12. aug 2015 Nu er jeg ikke en semi-prof banerytter som Sajmon, nok derfor min standart er lav nok til at købe en Hyosung og stadig have det store smil på når jeg kører på den...

    Kan ikke helt se hvordan en kommentar omkring standart skal hjælpe Martin med at finde ud af om han skal have en knallert og køre til ishuset tre gange om året..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #36   13. aug 2015 Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om en rytterfane...? https://da.wikipedia.org/wiki/Standart

    Men jeg har nævnt noget om at hvis man sænker sin standard for hvad "en god MC" er, så kan man sagtens nøjes med en Hyosung.
    Ikke forstået på den måde at den nødvendigvis er mindre sjov end f.eks en brugt SV650, som er dens direkte overmand på alle punkter - og de to cykler er nok de mest sammenlignelige. Den er sikkert rigtigt sjov hvis ikke man ved bedre, og som altid har folk en næsten religiøs evne til blindt at anbefale det de selv kører på - ikke mindst her i tråden.
    Kort og godt:

    1. Funfactor.
    Ja den har 80hk på papiret hvor en SV650 må "nøjes" med 72hk - men i virkelighedens verden ender begge cykler med at have ca 70hk på hjulet når de står på et rullefelt. Hyosung skal til gengæld slæbe på næsten 25 kilo ekstra, har 5nm mindre og væsentligt dårligere affjedring. (Jo den har.)

    2. Økonomi.
    Ja du har færre penge bundet i en Hyosung i form af lavere købspris hvis du køber den fra ny, men oftest skal din afskrivning ganges med 1,5-2 per kørt km i forhold til en brugt SV. Brugtpriserne er det samme - men igen er der ikke meget gensalgsværdi efter 1-2 år og 10-15.000km.
    Service mæssigt er det det samme, medmindre Hyosung'en taber en ventil og totalhavarerer motoren, som det er set før både på de nyere og de ældre. Det siges at efter en vis årgang har de fikset det, men det virker mere tilfældigt end som så.

    3. Tilgængelighed.
    Normale service dele som filtre, kædekit, simple dimser kan man få fat i alle steder - men lige så snart det er mere specifikke og vigtige dele, kan der være lange leveringstider hvis overhovedet forhandleren gider bøvle med at bestille det hjem. Jeg nævner ikke hvem jeg har oplevet det med, for det ville være at hænge folk ud.

    4. Kvalitet.
    Det er, i min verden, super logisk at man får mindre for pengene, når den ene MC (Hyosung) koster under 50% af hvad modparten gør (SV650). Jeg ved godt der ikke skal ret meget til for at flytte forholdet op eller ned, på grund af vores afgift system (1 krone før afgift er jo ca 3 kroner efter afgift) - men stiller du de to cykler ved siden af hinanden, er der overhovedet ingen tvivl om at design og kvalitets afdelingerne hos Hyosung er stort set ikke-eksisterende.
    Og Suzuki er ikke engang det japanske mærke med den pæneste kvalitet. smiley

    Summa summarum:
    Vil du gamble med dine penge og potentielt skulle skrotte cyklen efter 2-3 år enten på grund af at den er sprunget i luften, eller bare har tabt al værdi, så køb du bare en Hyosung.
    Vil du spille på den mere sikre (og generelt mere økonomisk fornuftige) hest, så find dig en SV650. Markedet er oversvømmet med dem, så det er bare at vælge og vrage som køber.

    Jeg skal ikke bestemme det - valget er da folks eget, så alle kan da gøre hvad de lyster.
    Jeg har skruet en del i begge mærker, og jeg gider ikke engang begynde på at fortælle om hvor mange fucked up sære fejl jeg har oplevet med Hyosung, også på eksemplarer med meget få km på tælleren. Jeg har nævnt det i et par tidligere tråde her på siden - bare søg i forum.


  • Lasse F
    Lasse F Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #37   13. aug 2015 Det var da et lagt mere fornuftigt og brugbart svar, der giver folk mulighed til at forholde sig til de udsagn der er kommet tidligere.

    Ikke at jeg er enig med alt hvad du skriver, men du har nogle fornuftige elementer.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #38   13. aug 2015 Det samme svar og mange flere, har jeg givet de første 5 gange før i andre tråde. Dem ville man nemt kunne finde hvis man søgte.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #39   13. aug 2015 Og der er forresten intet af det jeg skriver, som har noget som helst med min banekørsel at gøre.

    Hvad er det helt præcist der får dig til at nævne det, når det er komplet irrelevant?


  • #40   13. aug 2015 puha kan se med alle de svar at det er et farligt emne jeg har spurgt til.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #41   13. aug 2015 Slet ikke - men der er mange ting i den her MC verden, som folk er rimeligt religiøse med. smiley

  • #42   14. aug 2015 Jeg har set nogen billeder i en tysk gruppe, der er nogen løsninger på de motor problemer de har, den ene ventil bliver åbenbart meget varm.


  • #44   14. aug 2015 Allan De to nævner du nævner er ligegyldige nu, da det kun var de tidlige modeller der havde dem. Men det underbygger igen udsagnet om ikke at købe andet end 2010 modellen eller endnu bedre nyere (på den nye model, kan ikke huske om det er fra 2014, er også elektriske opdateret så man ikke får det problem jrg f.eks løb ind i med min. Det var dog pænt nemt at lave. Søgte lidt i nogle forums efter hvilken ecu der passede, fandt den (og en anden ting jeg har glemt hvad har. Tror det har en ensretteren som var brændt af sammen med ecuen) for 300kr på ebay og monterede på omkring en time. Den har kørt perfekt siden smiley
    Men igen : 2004=mange problemer hvoraf det værste er rust og at den smider ventilstyr (dyrt og besværligt)
    2008 (hvor de skiftede til sort stel) : herfra har de gjort meget mere ud ad lakeringen så rust problemerne skulle være væk plus det med ventilstyret er fikset.
    2010: forbedre bremser (i hvert fald på Special modellerne som min) lækkert face-lift plus en del småproblemer er rettet.
    2014: nye elektroniske komponenter plus lidt småting jeg ikke kan huske.
    Så generelt skal der gås efter en så ny model som muligt da de er bliver signifikant bedre fra hver årgang. Desværre er hyosung bare stadig meget plaget af deres rygte fra deres første årgang. Her er min gt650 Naked


    profilbillede
  • #45   14. aug 2015 Og 2014 koster så bare tæt på det samme som SV650, så igen, der vil de fleste vælge SV.

Kommentér på:
Hyosung gt650 naked?

Annonce