9.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

køre MC i Tyskland - regler køre MC i Tyskland - regler

godaften.
jeg har besluttet at tage en tur på MC til Tyskland 2-3 dage.
Men er der nogle regler og andet jeg skal være opmærksom på?
her tænker jeg om de er nazi mht til larm (jeg har ikke db - killer til den)? om man skal have én del eller hele reg attest med osv.

gode råd og erfaringer modtages meget gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køre MC i Tyskland - regler
  • #1   5. aug 2015 Brug ikke ordet Nazi i Tyskland. Det kan give store problemer.

• #2   5. aug 2015 det skal jeg nok lade være med smiley

• #3   5. aug 2015 mener der skal være db killer i

• #4   5. aug 2015 Du skal have del 1 af registreringsattesten med.

• #5   5. aug 2015 orker bare ikke at sætte original udstødningen på smiley kan man lave en db killer selv?
    så nupper jeg første del med smiley

• #6   5. aug 2015 ja det vil jeg da tro du kan hvis du er handy

• #7   5. aug 2015 jeg må give det et forsøg smiley

• #8   5. aug 2015 Chancen for at blive stoppet er jo lille. Jeg ville personligt ikke smide en DB-killer i min Akrapovic potte grundet en tur sydpå smiley

• #9   5. aug 2015 det generer mig ikke at blive stoppet eller få en bøde. det er mere det med kørselsforbud jeg helst ikke vil ud i smiley
    xenonlyset bliver afmonteret, går ikke ud fra det også er ulovligt i Tyskland smiley
    det er min første rigtige tur til Tyskland på Mc, og vil gerne være forberedt bedst muligt smiley

• #10   5. aug 2015 Hmm det kan jeg fuldt forstå, men det er vel bare at hoppe op på kværnen igen ved kørselsforbud når man står på de tyske veje og betjenten er kørt smiley Ej, kan godt forstå dig. Kan du ikke finde tyske mc regler på nettet? smiley

• #11   5. aug 2015 jeg leder og leder, men synes bare jeg finder de samme ting igen og igen smiley

• #12   5. aug 2015 Få dB killer i, det kan blive en træls omgang, de kan gi dig forbud så du ikke må køre længere, og lige nøjagtig larm går de rigtig meget op i

• #13   5. aug 2015 Hvis du har standart potterne liggende så tager det 15 minutter at skifte. det kan du vel godt afsætte i tid hvis du har afsat 3 dage til mc tur.

Mvh

• #14   5. aug 2015 jeg ville hellere undgå det, men er der risiko for kørselsforbud må jeg hellere gøre det.
    nogen der kan anbefale en god GPS? med sving funktion?

• #15   5. aug 2015 tomtom rider har "snoede ruter" funktion og har testet den ca 10000 km i rundt i Europa de sidste 2 år. så kan skrive under på at det er en super funktion som gør turen fra A til B meget sjovere smiley du kan vælge om den skal tage små, mellem eller store veje på det snoede ruter alt efter hvor meget tid du har.
    De er oven i købet lige kommet med en ny model.

• #16   5. aug 2015 kender du model navnet? det lyder meget interessant smiley

• #17   5. aug 2015 tomtom rider 400

• #18   5. aug 2015 modellen jeg har hedder Tomtom Rider og den nye hedder vist Tomtom rider 400

• #19   5. aug 2015 er potten E mærket ??

• #20   5. aug 2015 dog har jeg ingen erfaring med den nye men mon ikke den klare det mindst ligeså godt som den "gamle"

• #21   5. aug 2015 #19 det ved jeg faktisk ikke, jeg må lige ud og kigge i morgen.
    jeg må i elgiganten og kigge gps i morgen smiley

• #22   6. aug 2015 Hils ikke på nogen ved at slippe styret, det giver de store bøder for. Hilsen med finger til hjelm anser de for fuckfinger og det giver stor bøde.

• #23   6. aug 2015 Selv med et e-nummer kan de gi kørsel forbud,
    Ved ikke med de danske reg papirer, men i de tyske står der hvor mange dB din MC må larme ved hvis antal omdrejninger,
    Og det kan de gå efter,

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    maj 2013

Emner: 11 Svar: 82
    #24   6. aug 2015 Mht. db-killer. Jeg har den altid bare med i oppakningen, så kan du bare sætte den i hvis politimanden siger du ikke må køre (kørselsforbud) før du har dæmpet støjen, for det er det de siger hvis den larmer for meget.

• #25   6. aug 2015 Det er sgu helt vildt saa paranoide folk er herinde.
    Jeg bor rent faktisk i Tyskland og det er ikke anderledes her end i Danmark. Hilser med jaevne mellemrum paa folk ved at slippe styret og jeg filtrere ogsaa trafikken, UDEN problemer.

Saa laenge du ikke koere med bulderpotter er det ok, og dem kan man ogsaa hoere her omkring ret ofte. Hvis de ikke er helt aandsvagt hoeje tror jeg ikke du kommer i problemer.

Derudover har de ogsaa en del fart kamera, men de fleste fotografere kun forfra.

• #26   6. aug 2015 er på ingen måde paronoid .... men det hjælper ikke noget at have en db killer i ,hvis ikke potten er E mærket . Har selv hørt og læst mange skræk historier, men aldrig mødt nogen som er røget i problemer i tyskland ...

• #27   6. aug 2015 mine larmer 105 bd og har aldrig haft problemer i tykland så længe man ikke gasser op i byerne skal det nok gå bare husk at når man har tanket mcen så på med hjelmen hvis du bare skal på restepadsen s de bliver vildet sure hvis hjelmen sidder på sidespejlen eller på tanken lool

• #28   6. aug 2015 Tyskland er i oevrigt et stort land og det er meget forskellige hvor strikse polizei er alt efter i hvilken delstat man er i.

• #29   6. aug 2015 Fordi potten har et e-nummer betyder det ikke den er godkendt til din maskine, det der betyder noget er hvor meget den lamer,
    Jeg hat selv boet i Tyskland i 10 år nu, og kør selv meget i Streetfighter miljøet, der er rigtig mange skræk historie,
    Men ville det ikke være træls at få ødelagt en ferie pga pptter der larmer for meget ?

• #30   6. aug 2015 Men som Nicolaj siger så der meget forskel på landsdelen

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #31   6. aug 2015 Som skrevet ovenfor, så er STØJ det helt store nummer! Uagtet om du har e-mærket, lokal DK godkendt udstødning osv. osv. osv. - så måler de ganske simpelt på stedet, og hvis de skønner, at du støjer for meget, så får du en værste case en økonomisk hilsen og kørselsforbud! I bedste case (og oftes) ingen økonomisk byrde men løftet pegefinger SÅFREMT du har medbragt din DB-killer! Så mit råd til dig vil være, at du smider killeren på fra starten! Næsten alt andet er de total græsk-katolske med.....(læs: nyd turen) smiley

• #32   6. aug 2015 Hvor meget politi tror i at der er i Tyskland? Ikke nok til at de stopper alle motorcyklister med dansk nummerplade de spotter på deres vej. Ja reglerne er som de er. Ligesom i DK.

Det jeg prøver at sige:
    Jeg kører med en ulovlig baglygte med integreret blinklys herhjemme, jeg kører med en potte som larmer for meget til syn.
    Bliver jeg stoppet når jeg blinker til højre når jeg kører foran en mc-betjent? Nej det gjorde jeg ikke.

Det KAN ske. Men som jeg sagde før - chancen er minimal. Chancen for at en tysk patruljevogn ligger sig bag dig på motorvejen er lille i forvejen, og at de vinker dig ind hvis du kører pænt er ENDNU mindre.

Loven er, som i det meste af EU. Jeg har også kørt i Tyskland på mc. Jeg kommer aldrig til at smide en DB-killer i af den grund. Chancen for at en tysk betjent opdager det (og hvis han gør er han sikkert pisse ligeglad) og giver kørselsforbud er cirka lige så stor som chancen for at vinde i lotto.

Gør hvad du føler er rigtigt - kør afsted på en 3 dages ferie i det tyske uden at lave noget om på din kværn (men hav så i mente at der er 0,1237468% chance for at du bliver stoppet)

God ferie! smiley

• #33   6. aug 2015 Tysk politi holder noget mere på vejene end det danske, plus de er noget hårde end det danske,
    Jeg ville ikke ta chancen personligt, men sådan er vi Alle forskellige smiley

• #34   6. aug 2015 Jeg synes man ser politiet i tyskland ca. lige så meget som man gør i DK smiley
    Har lige været på bilferie til Kroatien igen denne sommer. Det var det almindelige.

Men ja, det er vi smiley Siger heller ikke det er det smarteste, siger bare hvad jeg ville gøre og hvorfor jeg har den indstilling smiley

• #35   6. aug 2015 De holder tit på afkørsler og raste pladser bare tit man ikke ser dem, forskellen er bare de kan gi dig kørsel forbud og så har men et problem,
    Så sent som til formiddag læste jeg at en var blevet stoppet på en r1 med andre blink, de havde et e-nummer men ikke det rigtige det kostede 50 euro i bøde og anmærkning på maskinen

• #36   6. aug 2015 Mathias, du er en skidt knægt: smiley

"Det jeg prøver at sige:
    Jeg kører med en ulovlig baglygte med integreret blinklys herhjemme, jeg kører med en potte som larmer for meget til syn. "

• #37   6. aug 2015 Haha hold da kæft smiley Jeg underbygger bare mine argumenter. At min mc konstant er ulovlig (som så mange andre) og politiet stopper ikke mig grundet blinklys og larmende potte smiley Det er normalt kun hvis du laver lort og kører 220 på landevejen at de går den igennem når du nu alligevel har fucked det hele op smiley

Sådanne små hyggelige styling ting er politiet ofte ligeglade med, medmindre du spiller smart over for dem når de stopper dig eller kører sindsygt smiley

• #38   6. aug 2015 Ja i Tyskland er den anderledes,de går mere op i det er godkendt, har abe og tüv

• #39   6. aug 2015 Ja okay, så har jeg vel bare været heldig da jeg kørte dernede med en patruljevogn i røven smiley Du har nok kørt der mere end jeg har anyway.

• #40   6. aug 2015 Med alle de historier må det sikreste da være at køre til tysk syn inden man bevæger sig rundt der nede da de jo åbenbart ikke anerkender det danske syn.. Jeg tror nu ikke de kan forlange en dansk mc skal leve op til de tyske krav. Selvfølgelig må den ikke larme for meget, men det må den jo heller ikke i dk..men kræve en mc skal leve op til tysk krav istedet for dansk, tror jeg ikke de kan.

• #41   6. aug 2015 Den motorcykel er godkendt til at larme en hvis antal dB, og dem skal man bare følge så der ingen problemer

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #43   7. aug 2015 @Mathias S: Ja, du har indtil videre, været meget heldig ift. kørsel i tyskland! Og det handler faktisk ikke om lys, fart eller støj.... Det handler i sin enkelthed om, at HVIS du bliver stoppet med larmepotte, og du ikke har mulighed for at dæmpe skidtet, tja, så kan jeg udstede statsgaranti for, at du IKKE får lov til at køre 1mm længere! Kørselsforbud på stedet! OG det er fakta! Så pointen fra min side var i sin enkelthed blot, at har du en DB-killer, så medbring den....just in case! Og har du den ikke, så indstil dig på, at du i worstcase må trække hjem.....fra tyskland! smiley

Og så ved jeg ikke lige hvorhenne i tyskland du færdes mest....men hvis du bruger tyskland som gennemkørsel til dine feriedestinationer og udelukkende færdes på Autobahn, så har du helt ret.... etaten er bestemt ikke så "karry" på de strækninger! Anderledes forholder det sig på B og C veje....der er støj underlagt "ingen tolerance" - spørg bare dem der færdes f.eks. harzen, swartzwald eller thüringer området.....eller dem som har passeret mod Holland til MotoGP!

• #44   7. aug 2015 turen går til Harzen smiley
    potten larmer for meget og har ingen DB killer, dog ligger den originale et sted. Den er bare såå kedelig smiley

• #45   8. aug 2015 God tur! Pas på derude, men nyd turen! smiley

• #46   12. aug 2015 Jeg har kørt mange tusinde km i Tyskland med både bil og motorcykel som larmer så meget at de ikke måtte køre på de danske baner i sin tid, men det siger heller ikke så meget med de skarpe regler herhjemme.

Men er aldrig blevet stoppet dernede pga larm på trods af at jeg har kørt forbi politiet flere gange..

• #47   12. aug 2015 Jeg har kørt en del i Tyskland og er flere gange blevet stoppet i mc-razzier, hvor alle mc'er bliver kaldt ind.

De checker kørekort, registreringsattest, dæk og udstødning.

Man skal så lige huske at man skal have 0,6 mm mere dækmønster end i DK

• #48   12. aug 2015 Tag en pose grydesvampe med. Dem af stål. Larmer den for meget, putter du dem i. De skal nok ryste i stykker hen ad vejen.

• #50   12. aug 2015 Jeg har selv kørt mange ture i Tyskland og Østrig. Har både i år og sidste år set flere politi razziaer, hvor de kun chekkede dB. Jeg har dog kun oplevet det i bjergene. Aldrig på autobahn. Men i turing nyt var der for et par år siden en artikel om nogle danskere på harley'er der kørte igennem Tyskland. De blev stoppet i razzia. Og jeg mene at næste alle fik konfiskeret deres udstødninger. De måtte forlade stedet på ladet af en autotransporter. Så jeg køre selv altid nogle andre fløjter i mine udstødninger der ikke larmer for sindsygt, når vi skal den vej syd på. Gider ikke få ødelagt en ferie på det grundlag.

• #51   12. aug 2015 Lige nøjagtig

• #52   12. aug 2015 Konen og jeg er netop kommet hjem efter en tur gennem Harzen og videre ned til Augsburg. Hun kører Yamaha XVS1300 med 2in1 Vans & Hines Jeg kører Suzuki VL1500 med Vans & Hines Ovals (en på hver side). Begge larmer da en del, men vi oplevede ingen problemer. Vi kørte ved siden af, foran, bagved, og holdt ved siden af Politiet. Vi passerede også en Politi Razzia uden vi blev vinket ind. Fra Tysk FDM har vi en mail hvori der står at hvis MC er godkendt i DK er den det automatisk i DE. Den fik vi efter at have været i kontakt med den Tyske ambasade. Så jeg frygter ikke mere at køre MC gennem Tyskland. Alle motorcyklister vi mødte hilste ved at slippe styret med den ene hånd lige som vi selv gjorde, så de er åbenbart ikke bange for at få bøder for at hilse smiley

• morten o
    morten o Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 7
    #53   12. aug 2015 Hej, jeg er lige kommet hjem fra mc træf i det sydlige Tyskland, jeg køre på Harley en gammel shovel head med fri udblæsningB) og der var ingen problemer med det.B)

• #54   14. aug 2015 Kører jævnligt i Tyskland på Harley der larmer 110dB. Er aldrig blevet stoppet i 21 år. De står mest ved HD træf og laver lydcheck. Ikke så meget på vejene. Og regler for lyd er de samme i hele EU. Du må kun larme det antal dB din MC er typegodkendt med. Ved min står der 80dB på typegodkendelsen.
    Kør fornuftigt som i DK og så er chancen for at blive stoppet stort det samme.
    Men pas på ved træf. Der er de om sig. Men det er DK politi også ved ting som Bakken-åbning osv.

• #56   17. aug 2015 Man må ALDRIG køre rundt med den nederste del af registreringsattesten, den skal ligge derhjemme i en låst skuffe, allerhelst i bankboksen hvis man har sådan en. Sådan en koster i øvrigt kun et par hundrede om året. Den øverste del af registreringsattesten dokumenterer hvem der ejer køretøjet, den nederste del gør at man kan omregistrere det. Surt show hvis MC'en bliver stjålet og hele attesten, del 1 og del 2, ligger i tanktasken smiley

• #57   26. aug 2015 er lige kommet hjem fra Harzen Østrig Italien og Harzen igen uden problemer dog i goslar kørte de lige bag ved os men vi blev ikke holdt ind

• #58   26. aug 2015 Jeg bor selv i Tyskland så ved hvor hårde de kan være, personligt gad jeg ikke risikerer en ferie blive ødelagt pga af et par dB killer

• #60   27. aug 2015 Ja det har jeg, jeg havde ikke DB killer. men noget gitter, et spænde bånd og nogle af de der metalsvampe. der var ingen problemer smiley

Kommentér på:
køre MC i Tyskland - regler

Annonce