1.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

VZR M1800 sygdomme / modeller VZR M1800 sygdomme / modeller

Hej Forum.

Jeg har længe godt kunne tænke mig en VZR, og tiden er så kommet til at skulle finde den rette maskine smiley så jeg håber der er nogen her på forumet der er kyndige i sådan en bandit smiley

Jeg kan læse at der skulle være problemer med koblingen på årgange fra K06 og op til K10, så det er lige om man tør springe på en model fra før K10.

Hvad er forskellen på de forskellige årgange ud over at kobling skulle være opgraderet, er det kun farver eller ?

Er der noget bestemt man skal kigge efter når man er ude at kigge/prøve sådan en cykel, her jeg tænker på om de har nogle sygdomme eller lign man skal være obs på.

Mvh Brian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VZR M1800 sygdomme / modeller
  • #1   30. jul 2015 Hejsa Brian.

Du skal ikke være så bange for kobling og gearkasse fra 07 og frem.......Det var den fra 06 der havde de problemer. Jeg har haft en 07 som jeg solgte i 13, den havde jeg ikke nogle problemer med. I morgen skal jeg hente en fra 12.......Har fundet ud af at jeg ikke kan leve uden en M1800 smiley

Mvh Carsten

profilbillede
  • #2   30. jul 2015 Hej Carsten.

Ja jeg mente nok det kun var K06 der skulle have de problemer, men faldt så over en artikel hvor der stod det var helt op til K10.
    Stort set alle de brugte der er til salg er jo fra før K10, og havde ikke lige planer om at købe en sprit ny.
    Så er det jo bare at holde fingrene fra en K06 med mindre den er med opgraderet kobling smiley

• #3   30. jul 2015 Den ser fin ud smiley

• #5   30. jul 2015 Jeg mener at i 10 flyttede de omdr-tælleren ned i forlygte som eneste ændring.

Ang. koblingen var der problemer på de første modeller (bla. min 07) problemet var at koblingen ikke fik smørelse nok og ved kobling skift får man den nye "model" i.

Gearskiftet er hårdt fra 1. til 2. hvis man køre den hårdt (høje omdr) men sådan er de...... man kan i USA købe et andet gearhjul (uoriginal) som skulle hjælpe.

Alt i alt en lækker cykel med sine særheder som man "elsker" eller hader

• #6   31. jul 2015 Er der nogen der ved hvordan man kan se om det er en model K06 K07 K08 etz etz ?
    Mange af dem der er solgt de seneste år er jo overgemmere, så man kan jo ikke gå ud fra første indregistrerings år.

• #7   11. aug 2015 Så fik jeg også en vzr m1800r i garagen smiley
    Jeg syntes faktisk at den ligger ret godt på vejen.

Kommentér på:
VZR M1800 sygdomme / modeller

Annonce