Suzuki DL650 V Strom XT 2015 Suzuki DL650 V Strom XT 2015
Ja, nu er der allerede en tråd om hvilken adventure maskine der kan anbefales. Og der nævnes DL650 flere gange. Kigger selv på en 2015'er nu.
Har lige trillet rundt i Italien, på min Bonneville fra 2007. Den kørte fuldstændig problemfrit. Og selvom den er behagelig på kortere ture, så fik jeg bare ondt i røv og knæ, på den her lange tur. Så kærligheden er faldet på adventuremaskinerne.
Sådan en DL650, er der overskud nok i den, når den er fuldt læsset (2 personer, store sidetasker og topboks). Ved godt den ikke er en raket. Men vil den brokke sig, på længere ture, ved 120-130 km/t?
Gider jo heller ikke den pludselig bliver kedelig, efter een sæson.
Har også kig på Yamaha XT660Z Tenere og en lidt anden typen, nemlig Honda NC750X. Sidstnævnte er jo super praktisk i hverdagen og som pendler, men tænker den nok føles lidt tam. Og til prisen, SER DL650 XT rigtig fin ud.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
DL1000 er også i tankerne. Bestemt. Men den koster også en sjat mere.
Nu har jeg egentlig aldrig haft noget med mere end 65 heste. Og har ikke rigtig savnet at have flere heste. Så derfor var håbet at jeg kunne "nøjes" med DL650. Uden læs på, er jeg sikker på det er rigeligt. Det er mere med læs på, om den så vil føles presset.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
Personligt ville jeg mangle lidt overskud med 130 km/t med bagage og passager, men hvor meget kører man lige med bagage og passager og på motorvej om året? En uge? To, tre? I hvert fald ikke nok til at jeg ville fravælge DL650'eren og betale 70.000,- ekstra for en 1000'er.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
Er umiddelbart ikke bange for at DL650 bliver for svag, med fuld oppakning. Og i en snæver vending, skal det sikkert nok også gå med en 50 kilos fotomodel, bagpå.
Den store overraskelse, er nok at den føles meget let, pga. lavt tyngdepunkt. Og at den svinger super nemt.
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
V2 giver lidt flere vibrationer.
F.eks de to SV1000'erne jeg har kørt, med og uden powercommander. Så er den med powercommander markant bedre når det kommer til vibrationer/rystelser fra motoren.. Så kunne evt. være en løsning.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
Nu havde den kun kørt 30 km. Ved ikke om det også betyder noget.
Mht. turbulens, er jeg ikke bekymret. Der er så mange muligheder der.
Er lidt spændt på at se hvad de vil give for min Bonneville. Kan naturligvis få mere ved at sælge privat. Men omvendt kan de trylle lidt med prisen, den anden vej, da jeg også skal have en god røvfuld udstyr. Så med lidt held, lander vi nok ikke alt for langt fra hinanden.
Venter spændt, på at få svar i morgen.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
Men tror det bliver et privatsalg i stedet for.
Suzuki DL650 V Strom XT 2015