2.547 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Suzuki DL650 V Strom XT 2015 Suzuki DL650 V Strom XT 2015

Ja, nu er der allerede en tråd om hvilken adventure maskine der kan anbefales. Og der nævnes DL650 flere gange. Kigger selv på en 2015'er nu.
Har lige trillet rundt i Italien, på min Bonneville fra 2007. Den kørte fuldstændig problemfrit. Og selvom den er behagelig på kortere ture, så fik jeg bare ondt i røv og knæ, på den her lange tur. Så kærligheden er faldet på adventuremaskinerne.
Sådan en DL650, er der overskud nok i den, når den er fuldt læsset (2 personer, store sidetasker og topboks). Ved godt den ikke er en raket. Men vil den brokke sig, på længere ture, ved 120-130 km/t?
Gider jo heller ikke den pludselig bliver kedelig, efter een sæson.
Har også kig på Yamaha XT660Z Tenere og en lidt anden typen, nemlig Honda NC750X. Sidstnævnte er jo super praktisk i hverdagen og som pendler, men tænker den nok føles lidt tam. Og til prisen, SER DL650 XT rigtig fin ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki DL650 V Strom XT 2015
  • #1   20. jul 2015 NC er en scooter/mc, ingen træk overhovedet, langt på literen, god i byen og med det samme den kommer på motorvej pisser benzinen igennem den

• #2   20. jul 2015 Der er jo også DL 1000

• #3   20. jul 2015 Ang NC750, så kan der være noget om det. Den mangler nok overskud, og bliver grådig, når der kommer pres på.

DL1000 er også i tankerne. Bestemt. Men den koster også en sjat mere.
    Nu har jeg egentlig aldrig haft noget med mere end 65 heste. Og har ikke rigtig savnet at have flere heste. Så derfor var håbet at jeg kunne "nøjes" med DL650. Uden læs på, er jeg sikker på det er rigeligt. Det er mere med læs på, om den så vil føles presset.

• #4   20. jul 2015 Køb en DL1000 2-3 år gammel.........

• #5   20. jul 2015 Se evt. min beskrivelse af DL650 på min profil. XT er ikke meget forskellig fra min model hvis man ser bort fra det kosmetiske.

• #7   20. jul 2015 Hvis du er vant til mc'er med samme kræfter som DL'eren, så har du da også en ret god fornemmelse af om du synes den har kræfter nok til bagage og to personer? Det er jo individuelt hvor meget man forlanger før man mener en mc har overskud.

Personligt ville jeg mangle lidt overskud med 130 km/t med bagage og passager, men hvor meget kører man lige med bagage og passager og på motorvej om året? En uge? To, tre? I hvert fald ikke nok til at jeg ville fravælge DL650'eren og betale 70.000,- ekstra for en 1000'er.

• #8   20. jul 2015 1000neren er elendig på grus enda værre en en GS 1200

• #10   20. jul 2015 Har lige været ude og prøve den nye DL650. Selvom den kun har 5 heste mere, end min Bonneville, så trækker den HELT anderledes. Ved 5500-6000 omdrejninger, kommer der lige et ekstra spark fra V2'eren, hvor jeg allerede har skiftet gear, for længe siden på Bonneville. Det føles som om der er væsentlig mere overskud i V Strom. Dog er min Bonneville noget mere smooth. Man skal nok lige vænne sig til en V2'er. Men ellers super nem at køre. Ingen problemer med at køre 150, hvor den stadig er rolig. Eneste minus, er den turbulens der rammer hjelmen, allerede ved 100 km/t. Men det er der råd for.
    Er umiddelbart ikke bange for at DL650 bliver for svag, med fuld oppakning. Og i en snæver vending, skal det sikkert nok også gå med en 50 kilos fotomodel, bagpå. smiley

Den store overraskelse, er nok at den føles meget let, pga. lavt tyngdepunkt. Og at den svinger super nemt.

• #11   20. jul 2015 Du kan få uendelig med skærm tilbehør som du kan prøve at smide på for at ændre turbulensen..
    V2 giver lidt flere vibrationer.
    F.eks de to SV1000'erne jeg har kørt, med og uden powercommander. Så er den med powercommander markant bedre når det kommer til vibrationer/rystelser fra motoren.. Så kunne evt. være en løsning.

• #12   20. jul 2015 vær helt klar over at 650 har nok, og på mange måder er de mere fleksibel og bedre kørende end 1000 -eren

• #13   20. jul 2015 Glæder mig til at høre hvad du ender med at vælge. Alt for mange tråde her ender blindt, og man tænker: Hvordan endte det egentlig........ smiley

• #14   20. jul 2015 Jeg blev faktisk også anbefalet at få den omprogrammeret, fordi den kører lidt for magert, pga. miljøkrav.

Nu havde den kun kørt 30 km. Ved ikke om det også betyder noget.

Mht. turbulens, er jeg ikke bekymret. Der er så mange muligheder der.

Er lidt spændt på at se hvad de vil give for min Bonneville. Kan naturligvis få mere ved at sælge privat. Men omvendt kan de trylle lidt med prisen, den anden vej, da jeg også skal have en god røvfuld udstyr. Så med lidt held, lander vi nok ikke alt for langt fra hinanden.
    Venter spændt, på at få svar i morgen.

• #16   22. jul 2015 Budet var for lavt, på min Bonneville. Men det havde jeg regnet med, i det at det jo er en forhabdler. Havde dog håbet på lidt mere rabat, i den anden ende, så det kunne have betalt sig. Men skulle op med for mange penge selv.

• #18   22. jul 2015 Ja.

Men tror det bliver et privatsalg i stedet for.

Kommentér på:
Suzuki DL650 V Strom XT 2015

Annonce