{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Første cykel valg ? {{forumTopicSubject}}

Hi alle jer lækre motorcykel mennesker der ude...

Har brug for lidt hjælp her... Som overskriften siger så står den på cykel indkøb og efter som det er min den første vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

Valget står mellem en yamaha yzf 600 r6 fra 2003 med 26000km..... Eller en honda cbr600 rr fra 2006 med 24000km ?
Noget jeg skal være opmærksom på ud over service bog, er de kendt for nogle sygdomme eller fejl og mangler, nogen der har nogle oplevelser på de to cykler ?

Glæder mig til at høre fra jer, på forhånd tak for hjælpen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første cykel valg ?
  • #2   11. jul 2015 Vis r6 er en ægte 03 så er det en mega sjov cykel (jeg har haft 2)

• #4   11. jul 2015 ellers prøv at kigge på en susuki gsx 650f fin cykel ikke så dyr at forsikre og køre kanon

• Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #5   12. jul 2015 #3
    Alle kåbe cykler er kørt hårdt, nye som gamle. De er bygget til det.
    Jeg har selv en 600rr fra 2003 den havde kørt ca 28000 da jeg købte den for 3år siden og den har gået 42000 nu og den har aldrig slået en skid forkert, ikke i den tid jeg har haft den ihvertfald smiley
    03 og 06 cbr600rr er samme model og det er også min første cykel og jeg er dælme stadig glad for den. De er dog lidt hårdt for kadaveret at køre langt på smiley

• #6   12. jul 2015 Næh Kasper M, 03 og 06 CBR600RR er nu ikke helt samme model. Selv om de begge benævnes PC37, så repræsenterer 05-06 en (½)opgradering af 03-04, hvor der er ganske mange forskelle i mellem de 2 modeller, f.eks lavere vægt, USD-gaffel med radial-kalipre, bedre mellemområde, anden front- og bagkåbe mm på 05-06.

Personligt synes/tror jeg nu ikke, man får den fulde glæde af en sådan cykel som begynder.

• #7   12. jul 2015 Det er fine begynder maskiner smiley folk der siger de er for voldsomme at starte på ved i min verden ikke rigtig hvad de snakker om smiley man kan sagtens køre pænt på dem og de har effekt langt oppe i registeret.
    Prøv evt også at kigge på Kawasaki zx636r 03-06 de går efter min mening bedst i den klasse. Ellers havde jeg uden tøven valgt hondaen.

Held og lykke mvh Morten

• #8   12. jul 2015 Morten H -

"folk der siger de er for voldsomme at starte på ved i min verden ikke rigtig hvad de snakker om"

Hvem siger det i denne tråd, og hvad baserer du det på? Jeg har solgt en del CBR600'ere til nybegyndere, og det er ikke helt unormalt, at de vender tilbage efter kort tid, fordi de har crashet deres cykel, med skader på enten cykel eller dem selv, og nu skal ha' hjælp. Ja, de kan sagtens køres "pænt", det kan stort set alt jo, så det er et udsagn med relativt lille meningsindhold. Problemet er blot, at det kan en del ikke finde ud af (f.eks på grund af cyklens image), og så er de cykler ikke specielt tilgivende (og her tænkes ikke nødvendigvis kun på effekt), i forhold til så mange andre, de har et relativt snævert fokus, så hvis tanken er blot at skulle tulle rundt, giver det IMO måske heller ikke så meget mening i første omgang.

Men sådan er folk jo så forskellige, folk køber jo af forskellige bevæggrunde/har forskellige motiver......heldigvis, konformitet er kedeligt, og diversitet en styrke smiley

• Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #9   12. jul 2015 Michael S.
    Nej okay, det vidste jeg ikke, troede det var samme cykel nu når man køber stumper til samme model nummer pc37 smiley

• #10   12. jul 2015 #3 johan, det er kun den tidligere model R6 (med karburator) der havde den svaghed. 03-05 modellen er meget rost. smiley

Har selv en 04 Yamaha R6, og den har altså gået 50.000 og kører som en ny maskine, bare husk at overholde service, så holde de mange kilometer, og de er bygget til at blive kørt hårdt, så vær ikke nervøs for det smiley

• #11   12. jul 2015 +1 til Michaels S kommentar, man lærer mere på en lille svagere maskine, som er nemmere at kaste rundt med, og som ikke tager livet af en, hvis man som helt ny får revet den i øret. Jeg kan jo også argumentere at min 900 Blade er letkørt, men jeg har også en røvfuld års øvelse smiley Som ny er en lille let maskine kart at foretrække, hvis altså man vil lære køre teknik smiley

Kommentér på:
Første cykel valg ?

Annonce