{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Jyden
Jyden
Tilmeldt:
1. jan 2014
Emner: 15 Svar: 80

Muligvis ny mc {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja ved godt det er endnu en tråd i en efterhånden overfyldt "kategori"
Men forsøger mig alligevel, pt. kører jeg Honda NTV 650, behovet er en mc der udover søndagsture også kan bruges som transportmiddel for mig, dvs. motorvejskørsel skal ikke være ulideligt..
Ntv'en gør det fint, men overvejer stærkt en mc med kåbe.

Jeg har overvejet følgende modeller.

Suzuki RF 600
Suzuki gsx750F
Honda VFR 750 F
Yamaha FZR 600
Kawazaki ZZR 600

Ovenstående skulle gerne give et prej om det prisleje vi ligger i.

Drømmen er en Ducati Monster, men kan ikke forsikre sådan en pt. Ved godt det er en helt anden boldgade, men burde jeg spare pengene og vente et par år, så der er råd til drømmecyklen og en billig bil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muligvis ny mc
  • #1   11. jul 2015 En VFR750F RC36 er klart den bedste af dem du nævner, selvfølgelig også den med flest kræfter. VFRén er utrolig pålidelig og afslappet at køre, selvom den er lidt tung.
    Men hvor meget kåbe har du brug for ? Min erfaring er at hvis ikke man kører stærkt nok, på en cykel med kåbe og fremover lænet kørestilling, så vil jeg meget hellere køre på en nøgen. Hvis budgettet kan strækkes til det, så vil du nok få en bedre og mere driftsikker mc, ved at vælge noget nyere som, Kawasaki ER6F eller Yamaha Fazer 600s.


  • #2   11. jul 2015 Selom Monsterén er fed og drømmecyklen, så er den ikke den mest optimale at pendle på, set ud fra et økonomisk synspunkt.

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #3   11. jul 2015 Du skal få min Monster til en fornuftig pris smiley
    Så har du også penge til forsikringen.

    Jeg kan i øvrigt fortælle at en Monster (med nok motorkraft) er en glimrende pendlermaskine.
    Jeg har kørt 2x45 km på snoede landeveje med et bredt smil på, hver dag vi har haft tørvejr i år.
    Med den store 916 motor jeg har kører man ca. 17 km/l ved blandet kørsel.

    En Monster til bykørsel kan dog ikke anbefales. Koblingen er for tung, og den store V2 motor har det bedst med omdrejninger over 3000 rpm. Og så kører du allerede 60 km/t smiley


  • #4   11. jul 2015 Jeg har da en cbr 600 f2 pc25 - kanon maskine til alt. Den er ikke listet til salg, men kan købes meget billigt ift. Dem der er annonceret. Bor i Randers.
    SMS eller ring hvis du ønsker billeder mv. 26118114


  • #5   11. jul 2015 Giv evt. et bud på min ?

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #6   12. jul 2015 Tak for svarene, men tråden er ikke en købs annonce, mere et spørgsmål om vejledning smiley

Kommentér på:
Muligvis ny mc

Annonce