{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

Lys i lygten til syn.... {{forumTopicSubject}}

hey alle....
mig og min MC skal til syn/toldsyn Onsdag næste uge....
jeg skulle mene min mc er klar til syn, indtil min "lokale" mc-handler spurgte om det ikke var England den var importeret fra?? jeg svarede jo, og han mente derfor der kunne være en chance for, at den dumpede pga. lyset. i England har den jo kørt i Venstre side af vejen,- altså modsat os i DK. derfor ville lyset også være "justeret modsat".. ved nogen om de går meget op i dette, og decideret måler lysets retning???? jeg ikke oplevet det med min anden mc til syn nemlig. der tjekkede de det bare med "øjenmål.. går de evt. mere op i det når de kan se den er fra England?? PS. det er en Yamaha R1, med lys i begge lygter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys i lygten til syn....
  • #2   13. jan 2005 man kan se på lygteglasset om det lyser den ene vej eller den anden vej, det burde din lokale MC forhandler kunne se på 2 cek, hvis de lægger mærke til det til syn kan du enten få cyklen godkent med bemærkning om at få det rettet eller blive bedt om at stille til omsyn, min vurdering er at det kan bive et omsyn, da det ikker er noget der bare lige skal rettes, men en helt forkert lygte der er monteret

    Jan


  • #4   13. jan 2005 det er ihvertfald nemt at checke, bare kør op til en mur når det er mørkt sæt nærlys på og check om den kraftigeste del af lyste vender \__ eller __/ eller __

    er det en af de to o sidste kan der ikke være nogen problemer smiley


    Jan


  • #5   13. jan 2005 Er det ikke kun blier at der er asymetrisk lys (krav)???

    Jeg mener bestemt ikke at der er det på mc'ere da de som udgangspunkt ligger mere mod midten af vejbanen end biler.

    Nærlyset skal falde 10 cm for hver meter (mener det er sådan ;o)



  • #7   13. jan 2005 Hej Anders H
    Du skal have en anden for lygte på, for når den kommer fra England er den asymetrisk til den forkerte side, det er som Jan Z så ganske udmærket beskriver det. Vinklen som du vil se på husmuren eller hvad du nu kører hen imod er dog ikke så stor som ilustreret men kun 15 grader skråt op til højre. Jeg er overbevist om at din nuværende lygte gør det til venster.
    Hvad justering af nærlyset som Peter K skriver så er det kun 1 cm pr meter.
    Det er iøvrigt stadig lygteglassene der giver lysbilledet. Så det du skal bruge er et lygteglas af den rigtige type.

    MVH
    Bjarne Klit


  • #8   14. jan 2005 Jeg vil ikke gøre mig klog ,men kunne man ikke bytte de to lygter(og dreje den ene alså den der kommer til at sidde i højre side)? jamen jeg spørg bare !for ser de til syn at den er asymetrisk til den forkerte side er de vel nødt til at kassere den efter som det der er monteret skal virke korrekt. tja hvem ved jeg er ikke sikker!
    Hilsen Henrik


  • #9   14. jan 2005 Hej Simon K
    Det er korrekt at der ikke er krav om asymetrisk lys på mc, men det betyder ikke at hvis den er asymetrisk til venstre så dur den ikke! Men som skrevet før så er det kun lygte glaset der skal udskiftes.
    Symetrisk betyder at du har en lysbilled der er lige og uden vinkel på.
    MVH
    Bjarne Klit


  • #10   14. jan 2005 Min mc er importeret fra England, og der var no probs med det til synet, han nævnede/talte slet ikke om det.
    Men som de andre skriver, så prøv at lade en meker går det igennem.

    Mvh
    Martin


  • #11   14. jan 2005 tak for jeres (delte) meninger!... jeg prøver det med muren.... hvis en nem måde at se det på. ville være ked af at skulle udskifte lygte huset.. den skal synes samme sted, som min Gamle GSXR 400 også blev det, og de tjekkede kun om nær, og fjernlys virkede.. men hvem ved, når de kan se denne er fra England... endnu en gang tak

Kommentér på:
Lys i lygten til syn....

Annonce