Afgift på mc fra tyskland {{forumTopicSubject}}
Hej mcg..
Jeg har et spørgsmål angående afgifter på motorcykler impoteret fra tyskland.. og JA har læst i mange andre tråde.. og dette har givet gjordt mig meget i tviv...
for alle modsiger hinanden.. så hvem skal man tro på...
Står nemlig og skal til at hente en motorcykel på lørdag i tyskland... en neddroslet gs 500 da jeg lige har fået kortet...
Nogle siger at de ligger 180% oven i anskaffelses værdien
Andre at anskaffelses værdien er underordnet men at skat har en fast pris for årgang og kilometer..
og har tjekket vuderinger på skat.dk og det holder ikk rigtig... ?
og ja har tjekket andre tråde men folk er ikk enige...
så hvis du ved hvad du snakker om så skriv endelig... ellers lad være
på forhånd tak
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 130
hvordan bliver markedsværdien fastsat..
for nu tjekkede jeg lige dba. og prisen variere jo meget...
der vel også forskel på om det er med eller uden kåbe
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 189
Jeg har selv gået og overvejet at hente en tysker (men købte dog en i DK i stedet). men gå ind på www.skat.dk, vælg "Borger", Vælg "Motorkøretøjer", Vælg " Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer", Vælg "Vurderinger"....her kan du så indtaste mærke, model og årgang og så se de konkrete afgifter maskinerne er blevet pålagt i afgift.
SE, dét er da fakta!!
God fornøjelse med din tysker
sep 2006
ja har også selv siddet og kigget på den side... men flere modeller fra samme årgang har jo helt forskellige afgifter.. og det ser ud som om de er lavet ud fra anskaffelses prisen... og det jo det som folk siger at skat er ligeglade med nu... ?
sep 2006
ja men er det ikk noget med at for nylig blev der lavet en ny lov med at skat skulle sætte afgiften 180% over det man har anskaffet den til.. og så ville man ku få 5%tilbage eller af med 5 % mere hvis man sendte den til noget vudering ?
sep 2006
du sir du selv har importeret en gs 500 e... noget du vil ud med hvad du gav for den j tyskland, og endte med at stå dig i i danmark... ?
sep 2006
det du gav der lød jo udemærket... var det så efter de gamle eller nye afgifts regler ?
sep 2006
jeg har menlig kig på en gs 500 e...fra 94 kørt 30.000 kilometer. til 8500 kr...
så var det jo lige hvad den kom til at stå i med afgift i danmark..
har også kig på en med kåbe som har ca samme årgang og kilometer og pris.. men den kommer der vel mere afgift på ?
sep 2006
så kan man vel bar pille kåben af en med kåbe når den skal toldsynes ?
sep 2006
men kan godt høre det er lidt noget bøvl med det import...
sep 2006
sep 2006
men nej tror ikk det sku være så meget til forskel mere...
men jo tak... og mange tak for dine gode råd... det var til at forstå... og du har jo selv erfaring med det så godt du kunne hjælpe...
når jeg får købt maskinen skal jeg nok smide den herind...
men skal li op til køreprøven i morgen først..
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
dec 2005
dec 2005
Afgift på mc fra tyskland