1.324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Olie på GS500E - Hælde oven i Olie på GS500E - Hælde oven i

Hej.

Har lige anskaffet mig en GS500E fra 1990.
Den har fået monteres kæde smører - så tjekkede lige olie standen og den er.... flad smiley

Kommer på værksted om 2 uger og får lavet olie skift m.m. men nu kommer spørgsmålet.

Ligger inde med dette: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Olie-og-kemikalier/4-takt/Helsyntetisk-MC-olie-10W40-2000022967/

Hvad ville i sige til at smide det på, når det gælder 2 uger - VED IKKE HVAD DEN HAR KØRT PÅ FØRHEN...

Tak og god vind der ude.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie på GS500E - Hælde oven i
  • #1   16. jun 2015

profilbillede
  • #2   16. jun 2015 skift den da selv, og sig til værkstedet det ikke skal skiftes. smiley havde nok brugt en 10w40 semi syntetisk.

Du skal ALDRIG kører med for lav oliestand

Jeg går ud fra det er motoren....
    Hvis kæden så skal du ha fat i scottoilers blå kæde olie.

• #3   16. jun 2015 er det kæde smøren der er tom eller er det motoren?

hvis kæden så nej en kæde skal ikke havde motor olie men kæde olie

• #4   16. jun 2015 Super fint. Det sker der ingenting ved. Jeg har kørt hele sæsoner på den olie, med min GS 500.
    Venligst.

• #5   16. jun 2015 Kæden skal Ikke smøres smiley

Vi snakker om motor olie.
    Grunden til værksted er at den skal gennem gåes komplet cyklen, samt kædestrammer og meget mere - alt dette imens jeg er på ferie - så jeg klar efter en uges ferie til at komme hjem og nyde vejret her også! så derfor ingen grund til at gøre det selv smiley

• #6   16. jun 2015 Nej har kørt 2 ture de sidste par dage - dog kun 2 x 20-30 km... Men ville blot tjekke til morgen kaffen og bum den var sku flad smiley ville blot sikre mig at det OK at evt. bruge en anden olie de 2 uger.

• #7   16. jun 2015 det er bare lidt misvisende at du snakker om den har monteret kæde smøre
    og så snakker olie stand

eller måske bare mig

men hvor langt regner du med at køre?
    hvis ikke det er 1000 km om ugen går det nok men det bedste ville være at få fat i tidligere ejer og så få en L af det der er på

• #8   16. jun 2015 Som de andre skriver, hæld noget på, næsten lige meget hvad (MC olie) det er ikke så svært at tjekke engang imellem. Det er under alle omstændigheder lettere og billigere end at skifte motor smiley Og når det er en "ny" cykel du ikke kender, så hold øje med det til du har en fornemmelse af hvor tit du skal give den en tår!

• #9   16. jun 2015 hvis værkstedet skal tappe den nye olie, kan de sagtens det, og hælde den aftappet olie på igen. den er stadig så god som ny så ingen grund til at smide den ud, bare man sørger for det er en ren spand og tragt man benytter smiley

• #10   16. jun 2015 Værkstedet laver komplet nyt olie skift og olie filter . og den olie de nu end bruger køber jeg også, så jeg selv kan skifte i fremtiden smiley

Måske jeg fik skrevet det forkert det beklager jeg.
    Jeg tager det olie jeg har og hælder i - igen skal køre 200-400 km max næste uge - så burde ikke være det store går jeg ud fra?:)

• #11   16. jun 2015 Du hælder bare olie på til maks. Om det er den samme type som den der allerede er på motorcyklen, er lige meget da al olie må blandes.
    Der er nogen, der ikke vil blande motorolie af forskellige typer, da de mener at adjektiverne vil modvirke hinanden, men hvis det skulle være et reelt problem, så skulle der godt nok være mange motorer, der var brændt af i løbet af årene.

• #12   16. jun 2015 Ja min holdning er smørrelse er bedre end ingen smørrelse... Om det så er det helt korrekte eller ej, så går det sq nok til en uges småkørsel.

• #13   16. jun 2015 Det er en Suzuki , what Can Go wrong , den 10/40 er garenteret fin så ny filter og blod og afsted igen smiley

Kommentér på:
Olie på GS500E - Hælde oven i

Annonce