Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TÜV godkendelse
  • #1   13. jun 2015 Bare kør til syn med det.. Jeg har også lige købt en VS700 med et fremflyttersæt på hvor jeg ingen papirer har.

Kørte til syn og synsmanden sagde intet til det overhovedet.. De har meget mere fokus op at lys,horn,bremser osv. virker.. og at den ikke larmer mere end tilladt.

/Kasper

• #2   13. jun 2015 Jeg har været til syn og det første han spurgte om var dokumentation på fremflytter sættet. Og da jeg ikke har det ville han ikke syne den.

• #3   13. jun 2015 Et billede af fremrykkersættet havde været en stor hjælp.
    Men du kan jo prøve om du kan finde dit her
    http://www.trudensammlung.dietrude.de/index.php?inhalt=gesamt

#1 dit sæt er et Wilhelm Seeger. Der findes også tüv dokumenter online.

• #4   13. jun 2015 Okay det var træls.. så må du nok ud og lede.

• #5   13. jun 2015 Ja men hvor skal jeg lede ???

• #6   13. jun 2015 Du kan kontakte bikeshoppen, mc tech eller Thomas Krebs fra tekcoach.
    De kan måske hjælpe dig med tüv

• #7   13. jun 2015 Tak det må jeg prøve.
    Ellers må jeg prøve en synshal et andet sted og se om de går lige så meget op i det

• #9   14. jun 2015 Tak har læst det. Jeg har skrevet en mail til Thomas krebs så må jeg se om han kan hjælpe.

• #10   14. jun 2015 Du skal vide at der er en verden til forskel på synsmænd. Hvis jeg var dig, ville jeg trille videre til den næste synshal.

• #11   14. jun 2015 Det tror jeg også er det nemmeste. Får at fremskaffe papir på noget fra et firma der gik på røven for flere år siden virker lidt håbløst

• #13   14. jun 2015 Og der er også masser af synsmænd, der er fløjtende ligeglad.
    I min synshal er de ihvertfald. Har testet dem en del gange efterhånden smiley
    Og har aldrig haft papir/tuv på noget.
    Til gengæld skal den være iorden på alle andre måder.

• #14   14. jun 2015 Hvis den først er kasseret og der står et notat i systemet, så er der ikke mange der syner uden papirer.
    Sæt da bare det originale på og syn med det. Det er sådan man gør smiley

• #15   14. jun 2015 Husk nu at SKAT er fuldstændig ligeglade med om den er synet med fremflyttersæt for 12+ måneder siden hvis det ikke er registreret (med TÜV) hos dem. Hvis du vælger at bygge videre senere på enten forgaffel eller bagende, så risikerer du at falde for "Mistet identitet" loven hvis du ikke bringer den del i orden, da du i så fald bryder tre års reglen omkring ombygning af de tre "zoner".

• #16   14. jun 2015 Det får du aldrig.
    Har selv søgt efter Tüv på et MAPAM sæt.
    Efter flere mails endte jeg hos MC-TECH DK der i sin tid importerede og solgte det i Danmark.
    Nedenstående svar modtog jeg på mail:

Hej Steen

Mapam har desværre aldrig haft TÜV og fabrikken lukkede for små 10 år siden

Med venlig hilsen/best regards

Tom Rasmussen
    MC-TECH DK – RIZOMA SCANDINAVIA
    www.mctech.dk
    www.mctech.se
    Phone 0045 47528966

• #17   14. jun 2015 Jeg stod i samme situation og har også haft skrevet til diverse gamle forhandlere. Mapam har ikke haft TÜV-godkendelse var svaret fra flere steder. Dog fik jeg min cykel synet uden problemer, selvom begge synsfolk rendte og kiggede, målte, tastede på deres computer og målte igen.

Her er de svar jeg fik fra dem jeg skrev til:

TradeCCuk:
    Hi, there never was any TUV on mapam they are italian not german? English parts have no TUV either as we do not need it- sorry I cant help you
    -Mike

TG Tech:
    Hej Rasmus,
    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Det må være et sæt af "de
    allerførste", fra dengang der ikke rigtig var krav i DK omkring "TÜV"
    mærkning af f.eks. fremrykkersæt.
    Firma´et MAPAM eksisterer forøvrigt ikke mere, men
    produktionsrettighederne er i dag overtaget af et tysk firma. Jeg vil
    altså kunne levere nye sæt INKL godkendelse, men desværre ikke skaffe
    til den model du har - Som ingen reference mærkning har.
    Beklager.

vh / TG TECH
    Thomas

• #18   14. jun 2015 Rasmus
    navnet på de synsfolk er der nok mange herinde der gerne vil have!

• #19   14. jun 2015 #18
    Det skal folk da få! AL-SYN i Bjerringbro.

• #21   14. jun 2015 Det er ikke selve fodhvilerne der kræver godkendelse, det er fordi bremsepedalen og forbindelsen dertil mm. er ændret i forhold til den originale, at det betragtes som en konstruktiv ændring der er registrerings pligtig

• #22   17. jun 2015 Jeg har nu været hos forskellige synshaller på Sjælland og de er alle helt hysteriske med at jeg ikke har tüv . De siger alle at de har fået nogen over næsen og derfor ikke tør lukke øjnene for det.
    De har da heldigvis ikke skrevet noget nogen steder.
    Så skulle der være en medgørlig synsmand på Sjælland i dette forum , så skriv gerne en privat besked til mig på fb.

• #23   17. jun 2015 Forslag.. Print en tüv på et af de andre FC og køre til syn med de papirer

• #24   17. jun 2015 Står der ikke fabrikat på tüv . Har nemlig fundet ud af Mapam aldrig har haft tüv .

• #25   17. jun 2015 Jo det gør der. Nu ved ikke helt præcist hvordan mapam FC ser ud. Så det gør syndmanden nok heller ikke. Og hvis du vil omgåes reglerne, er det vel ligegyldigt om det er den ene eller den anden måde, du gør det på. Alternativt køre til syn uden at sige der er monteret FC på din mc.

• #26   17. jun 2015 Det ser sådan ud

profilbillede
  • #27   17. jun 2015

profilbillede
  • #28   17. jun 2015 Jeg har ikke kunne finde noget nr nogen steder , kun firma navn

Kommentér på:
TÜV godkendelse

Annonce