{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ÅRETS MC 2015
  • #1   11. jun 2015 muligt den kører godt , men køn er den dælme ikke smiley

• #2   11. jun 2015 Jeg tror at det er en lille fræk " Quark "
    Ham kà man jo kun holde af.

profilbillede
  • #3   11. jun 2015 hvorfor bliver du ved med at poste den mc.

får du % af evt salg .
    smiley smiley
    mvh

• #4   11. jun 2015 #3
    Fordi at jeg havde oprettet den under OT og der fik jeg smæk.
    Det gør jeg åbenbar også her !!!!!!! smiley
    Nej, men jeg tror sgu at det er en fed mc.

• #5   11. jun 2015 Lækker kværn, min mening, pænere end alt det race-pjat der ligner hinanden smiley
    og så er brugervenligheden større - men jeg skulle godt nok vinde mange millioner før jeg brugte den sum på en MC smiley

• #6   11. jun 2015 den er rigtig fed !! og helt sikkert en cykel jeg skal prøve i år , men ja,priser er da helt smiley smiley smiley smiley

• #7   11. jun 2015 Hvis det er en must have så syntes jeg da ikke prisen er så slem !!
    Man har helt sikkert mc i mange år der

• #8   11. jun 2015 #7

ja sådan en rædsel slipper man ikke sådan lige af med smiley

• #9   11. jun 2015 Folk køber da 1200GS i stribe vis, de koster da noget ligende... jeg vil også sige prisen er fin, så længe folk ikke kan finde ud af at stemme LA, må vi betale 3 gange prisen... men jaja. En mc der er værd at prøve smiley

• #10   12. jun 2015 vil godt nok enhver dag hellere have en 1290 super duke... men det er da sikkert en rigtig velkørende kværn!
    Elias, bare vent til du falder af sådan en der i høj fart og selv skal betale sygehus regningen...og bliver fyret fordi arbejdsmarkedets regler er blevet liberaliseret smiley

• #11   12. jun 2015 niels du er meget uviden hvis du tror sygehuset vil blive forringet så meget at vi skulle igang med at betale flere hundrede tusinde kroner for sygehusregningen, hvis LA kom til magten. haha smiley

• #12   12. jun 2015 Inden du griner Elias, så prøv lige at overvej hvilket parti der bliver regeringsdannende sammen med LA...Venstre... der ligger allerede forslag fra liberale partier på brugerbetaling i sundhedsvæsenet...Jeg er enig i den betragtning at der er plads ti lforbedring i den offentlige sundhedssektor, men at privatisere den mener jeg ikke ubetinget er løsningen... dessuden er USA det mest liberale vestligt-orienterede samfundssystem vi kan bruge som eksempel og der er det sindsygt dyrt at ryge ind af døren i sundhedsvæsenet...

• #13   12. jun 2015 ja 100 kr for læge besøg, og et par tusinde for de større operationer.. suk

• #14   12. jun 2015 det kommer du sgu ingen vegne for i the states... jeg er langt hen af vejen åben for privatisering og mener helt bestemt at det værste scenarie er en delvis privatisering..enten det ene eller andet...bare ikke når det gælder f.eks. sundhedssektoren, den skal holdes i det offentlige...
    http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE1288876/sundhed-er-ikke-et-kommercielt-forbrugsgode/

• #15   12. jun 2015 det jeg skrev var LA's brugerbetalings plan til lægen, og jeg mener enda de droppede læge bruger betalingen pga den store modstand, alligevel har de en regnskabplan som det eneste parti der er dokumenteret for at kunne få et godt positivt resultat, så danmark rent faktisk kom i plus i stedet for mange milliarder minus..

• #16   12. jun 2015 Schmulle prøv lige at lav en tråd om kartofler og se om ikk folk kan komme til at diskutere bamse og kylling! smiley

• #17   12. jun 2015 Lige min ord Aze.
    Det er sjovere at holde fokus !
    Dette emne er ÅRETS MC ikke VALG ??

• #19   12. jun 2015 he he godt ord igen mht emnet....
    vi må diskutere et andet sted Elias, tilbage til mc'er smiley
    jeg synes det er sjovt at se at mange af de mc der bliver udvalgt i nyere kåringer er praktiske/ kombi-maskiner... men det er vel den slags der giver kørekvalitet for pengene hvis det skal begrænses til en maskine smiley

• #20   12. jun 2015 Arhhh... den kommer så heller ikke til at holde her hjemme smiley

Tager de ikke pris osv. med i betragtning, når de udvælger årets mc? Hvis man taler om f.eks årets bil, så syntes jeg da tit at kandidaterne er (mere eller mindre) alm. hverdags/familie biler.

Umiddelbart kunne jeg ikke forstille mig, at det var én som der ville blive solgt i voldsomme mængder... men derfor kan det jo godt være en fin mc.

• #21   12. jun 2015 enig i at den er dyr, det kommenterer de vist også på i forbindelse med udvælgelsen, men den er jo blevet kåret så de må mene den er pengene værd!
    salgstallene hverken kan eller skal være bestemmende for årets mc...

• #22   12. jun 2015 Jeg syntes bestemt at prisen også er en meget afgørende faktor.

• #23   12. jun 2015 Det synes jeg da ved gud bør spille ind! smiley Ellers ku man da også sagtens gøre ducati's superleggera til årets mc, skidt pyt med at den koster 1.3millioner her i danmark med vores lorte afgift, for fy for satan hvor er den bare en mis... nej vel? smiley
    Tag i stedet den populære MT07, det er en cykel som selv den almindelige mand kan få råd til! 283.400 er satme mange penge at smide i en hobby smiley

• #24   12. jun 2015 det var salgstallene der ikke skulle spille ind, ikke prisen!
    Prisen er da vel med i deres vurdering?
    f.eks. http://www.magacin.dk/motorcykler/aarets-motorcykel--helt-privat/ar6566/

• #25   12. jun 2015 Der er vel ingen tvivl, at der er flere der vender hovedet, når der kommer en "racer" forbi, som også er i denne prisklasse. Der hører jeg bare ingen der siger "den er sgu alt for dyr"
    Efter min mening er hverdags dueligheden langt den største hos s1000xz og lign. cykler, salgstallene på racer er jo = 0 i forhold til den nye trint.
    Hvis man bruger sin mc, bare en gang imellem til syden, så fås der ikke bedre funfaktor end disse "allroad" Og ja, jeg har haft en R1'er og den bliver bagefter på Stelvio. Hvis I stiller spørgsmål ved dette, så er det fordi I aldrig har prøvet en sådan mc. Læs evt. " Alpen Masters" Motorrad. smiley

• #26   12. jun 2015 Hvis man kører motorcykel for at vende hoveder og "blive set"

.......så gør man det forkert

• #27   12. jun 2015 Hehe tjaa rené, men det er da fedt at have en cykel som alle andre synes er lige så fed som man selv synes smiley

• #28   13. jun 2015 Aze....afgjort, men det bør ikke være et kriterie for valg af cykel smiley

• #29   13. jun 2015 Joooo per, det handler alt sammen om hvad alle de andre synes! Det siger Brian nede i klubben hvert fald!

• #30   14. jun 2015 Super Duke R kunne ikke vinde sidste år pga. prisen, ja sølle 280k for 180hk/189kg cykel med mere udstyr standard end den XR som kommer op over 330k med det udstyr der var på til Årets MC 2015.

Men nu har KTM heller ikke ret mange sponser penge i dansk MC journalistisk.

Det er vel også grunden til Super Adventuren som faktisk er et røver tilbud i forhold til den nærmeste konkurrent, BMW R1200GS Adventure.

KTM 1290 Super Adventure
    Standard:
    LED pakke(kørelys,kurvelys LED blink + baglygte)
    Semi-aktiv undervogn(Sport, Street, comfort og offroad
    Rides modes(Sport, street, Rain og offroad)
    ABS modes(road + offroad + off)
    Traction control(en del af Ride mode + off)
    Kurve ABS(BMW kopiret dette system som ABS pro)
    Kurve traction control
    Dæktryks kontrol
    Fart pilot
    Varme i begge sæder + håndtag
    160 hk/140 Nm
    30L tank
    Køreklar vægt på 229kg (uden brændstof)
    298.000

BMW R1200GS Adventure

Riding Mode Pro (Rain + Road)
    Delintegral ABS (kan frakobles)
    Traction control
    125hk/125Nm
    30L tank
    241 kg køreklar uden brændstof(uden ekstra udstyrs vægt)
    286 288 kr

Skal den matche bare lidt med udstyr:
    Dynamicpaket:
    -Driving mode pro
    -LED blinklys
    -LED Hovedlys
    -Kørelys
    22 765,-

Reisepakke;
    -Dynamic ESA(Elektronisk undervogn)
    -Bordcomputer pro
    -Taskeholder
    -GPS forberedelse,
    -Cruise Control
    38 840,-

LED tågelys (KTM har LED kurvelys)
    7 255,-

RDC (dæktrykkontrol)
    4 685,-

Varmehåndtag
    4 465,-

=364,298,- og så mangler den:
    Varme i sædet
    Kurve ABS/Traction controle der virker ved 30-45graders nedlægnings.
    En del heste krafter

Jeg har sikkert misset noget men det var bare mine 5 cents.

• #31   14. jun 2015 De koster 15.000 euro i Tyskland. 110k DKK - tænk hvis reg. afgiften en dag bliver afskaffet smiley smiley

• #32   15. jun 2015 Hej Kram
    Det er helt ok med mig, at du ikke kan lí BMW, men det med journalisterne og sponser kroner er noget fis.
    Hvis KTM er et røverkøb, hvorfor sælger de så ikke nogle flere cykler ?
    Det jeg syntes er sjovt, at BMW næsten altid er refe'rence cykel og med de salgstal de har, så må de gøre et og andet rigtig ?
    Det var så mine 3 - 4 cents smiley

• #33   16. jun 2015

Der sælges flere KTMer end BMW pt i verdenen.
    Bare ikke i DK.

Jeg har ikke noget imod BMW.

• #34   17. jun 2015 #32 Salgstal? Tja, den mest solgte bil sidste år i DK var en VW Up, så ja, du kan da godt sige BMW er god til at lave "folkevogne" hvis de sælger så godt som du skriver, men salgstal siger jo intet om kvalitet og min MC skal sgu nødigt være en folkevogn smiley

Reference MC'er? Aaaahhh, klap nu lige hesten smiley

• #35   17. jun 2015 Og for lige at få nogle tal på bordet fra de to producenters årsopgørelser:

Solgte KTM'er 2014: 158,760
    Solgte BMW'er 2014: 123,495

Tallet fra BMW er inklusiv scooters.

• #36   17. jun 2015 En stor del af KTMs kage er Motocross cykler, men da de koster ca. 50-70.000 kr u. afgift.
    Det svare jo til en BMW F 800 hvis der skulle afgift på en KTM EXC model.

Benchmark for naked cykler er KTM 1290 Super Duke R
    Benchmark for travel-enduro(19" forhjul) er BMW R1200 GS men KTM vinder nogle test (ikke tyske).

Kommentér på:
ÅRETS MC 2015

Annonce