6.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 80 Svar

Uretmæssig P-bøde på MC? Uretmæssig P-bøde på MC?

Har lige fået en P-bøde for at parkere i noget grus, under en del af det lejlighedskomplekst jeg bor i. Jeg spurgte ved indflytning vores vicevært, som var politibetjent, om jeg kunne parkere der, og det var intet problem for ham, og jeg har således parkeret der de sidste 3,5 år.

Nu har jeg så fået denne her fuldstændigt sindsyge bøde, som jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre med. Jeg har får klaget over P-bøder - én gang fik jeg medhold - den anden fik jeg ikke, og der var ingen mulighed for at anke til højere instans. Begge gange var der over en måneds behandlingstid: Da jeg parkerer der dagligt, og ikke har andre steder at parkere, har jeg ikke mulighed for at vente så lang tid på svar, og få en bøde hver dag, imens jeg venter på svar på om disse bøder skal betales eller ej.

Hvad mener i, og er der nogen der har handlingsforslag, eller har prøvet at gå i retten med lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uretmæssig P-bøde på MC?
  • #1   4. jun 2015

profilbillede
  • #2   4. jun 2015

profilbillede
  • #3   4. jun 2015

profilbillede
  • #4   4. jun 2015 Fremover må du hellere smide et dækken over den, så får du da ikke flere bøder;)

• #5   4. jun 2015 Ud fra hvad jeg ser, på det første billede, er der da en parkeringsplads, hvor du kan stille motorcyklen.
    Eller er det private pladser ?

Mvh

• #6   4. jun 2015 De tilhørte oprindeligt bygningen (3 pladser + én handicap), til ca 65 beboere. De er nu inddraget af kommunen, og er alle handicap. Jeg har desuden haft parkeret lige uden for døren, på de fliser der er i forbindelse med førnævnte parkeringspladser, i ny og næ, og der har jeg OGSÅ oplevet at få en bøde - det var der jeg ikke kunne få medhold i min klage, da de vurderede at det var fortov, skønt der var 5 meter græs imellem vejen og de fliser jeg holder på..

• #7   4. jun 2015 Kan godt se det en skidt situation.

Tja, desværre lander den nok på at du må finde et andet sted at parkere eller flytte til et sted, hvor du har parkerings muligheder til motorcyklen.

Ved godt det en ret grov løsningsmodel, men så må du jo prøve at tage den i retten.

Ser vi bort fra regler, så er det også sindssygt, at du får en bøde ved at parkere, hvor du gjorde ( i min optik ).

Der hvor jeg bor stiller jeg altid mc'en inde ved bygningen, selvom jeg jo skal parkere, som bilerne.
    Har ikke oplevet at få en bøde endnu og den har ikke dækken over sig.

Har også ( diskuteret ) med en fra mit område, da han blev meget provokeret over at jeg holdt og fyldte på bilparkeringen.
    Det er et endeløst drama med parkering af motorcyklen.....

Ønsker dig held og lykke, med din situation ihvertfald.

Mvh

• #8   4. jun 2015 Tænker på om de cykler der står der, ikke også skulle få en bøde? Jesus!!!!

• #9   4. jun 2015 Husk nu det mc dækken for fanden da... så er der ingen bøde

• #10   4. jun 2015 Tja. Jeg fik engang en bøde for at parkere min MC hvor den havde holdt de sidste 2 år. Så skrev jeg til kommunen (i mit tilfælde Frederiksberg). Jeg sagde jeg havde spurgt en P-vagt om jeg måtte parkere der (år tilbage), og fik at vide at det måtte jeg godt. Nu var der så kommet ny vagt, som gav mig bøden. Denne blev dog annulleret, og jeg har parkeret der siden uden problemer.
    Lang historie kort - ring ind og sig du har spurgt en vagt, og sig at vedkommende har sagt at det måtte du godt.

• #12   4. jun 2015 Du skriver det er en del af kommunens grund nu? For i så fald gælder deres regler, også kan din vicevært have lukket nok så mange holdninger ud, men er de i strid mod kommunens regler. Så hjælper det lige fedt.

• #13   4. jun 2015 Nogen af jer siger der bare skal et dækken over, også så slipper man for bøden. Hvordan hænger det sammen?

• #14   4. jun 2015 De må ikke fjerne dækken fra din mc. kun politiet må. Politiet kommer ikke ud efter det. så simpelt er det...

Oplevet det gentagene gange til DHL løb hvor jeg og mange andre mc'er parkere på græsset, alle mc'er uden dække for bøde. og kigger surt på os der ikke har fået som holder lige ved siden af smiley

• #15   4. jun 2015 Ha ha ha smiley fedt nok den skal jeg huske

• #16   4. jun 2015 Lige en reminder om at der kom nye (dumme) regler for parkering i DK sidste år. Nu må vi ikke længere parkere på fortov og pladser men skal bruge båse. Nogen steder. Og det er lidt op til hver kommune med undtagelser.

• #17   4. jun 2015 Kan vitterligt ikke se problemet i at du holder i det grus der. Og lyder da vildt fedt at i kun har 3 pladser til 65 beboere, medmindre det kun er 3 MC pladser, men flere andre alm pladser.

• #18   4. jun 2015 Er der nogen der kan linke til noget nærmere information om det med at de ikke må løfte i dækkenet?

og gælder det også hvis man lægger noget hen over sin bil? smiley

• #19   4. jun 2015 En mc må ikke engang pakere i en bil bås eller liende. De skal pakere i mc båse. Og de er graties ifølge loven. Problemet er at ingen kommuner laver dem da de tager plads som kan bruges til en bil bås som de kan tage penge for..... Lorte land

• #20   4. jun 2015 #19 Det er ikke helt rigtigt Fenris, det er lige før at du SKAL parkere i en "bilbås" smiley
    http://www.fdm.dk/biler/love-regler/parkering/parkeringsregler-mc

• #21   4. jun 2015 du må godt parkere i en bil bås, du skal bare sørger for der er plads til to motorcykler så det skam lovligt og bil båsen bliver automatisk til en mc holde plads. Havde rigtig mange problemer med det inde i odense by midt der er vist kun 4 5 mc pladser så vidt jeg husker så har forhørt mig om det og man skal bare holde helt til den ene af siderne så der kan holde 2 motorcykler... og den med dækken havde jeg aldrig hørt om før den vil jeg da til og bruge....

• #22   4. jun 2015 Jeg er så skide træt af det.. Hvorfor skal jeg nu tvinges ud og spilde brændstof og tid, på at konkurerre med bilerne om en plads.. En plads som er totalt spildt på en MC, da det smarte ved denne, jo netop er at man bare kan trille op og holde i gruset..

• #23   4. jun 2015 Jeg vil næsten sige at den holder udenfor hvor p-vagten må uddele bøder, Kommer an på hvem der ejer grunden og hvad de har givet selskabet tilladelse til.

• #24   4. jun 2015 sælg mc og køb en bil, så er du fri for problemet

#23 en pvagt er gående, ergo kan han gå overalt, hvis du læser bøden som der er vist et billede af så kan du også se hvilke § som er overtrådt

• #25   5. jun 2015 #24: hvilke paragraffer der PÅSTÅES at være overtrådt!

Hvad vil du da men jeg er parkeret på? Cykelsti? Gangsti? Helleanlæg? Fortov? Nej vel?
    Det efterlader "yderrabat", som må være det som denne P-vagt har vurderet gruset under soveværelserne i vores bygning, inde imellem søjlerne - så principielt inden for husets mure, til at være..

• Mikael C
    Mikael C Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #26   5. jun 2015 Jeg har hørt, at det er politiet der skal give bøder, hvis man holder på fortov.! Er der nogle der kan bekræfte dette? Jeg bor i Kbh. Og parkerer ALTID på fortov, da det er min opfattelse, at politiet ikke gider at tage sig af den slags.

• #27   5. jun 2015 Mikael. Den tvivler jeg stærkt på. Som jeg skrev ovenfor trådte der nye parkeringsregler i kraft sidste år. Nok for at "simplificere" for politi og P-vagter. Så mon ikke de private vagter ikke også må skrive bøde til den slags.

• #28   6. jun 2015 Silas,

Jeg hverken bor eller arbejder i Ålborg. men jeg er jo parkeringsvagt i Københavns kommune, kan du ikke poste nogen flere bilder på afstand så jeg kan se selve vejensforløb, området. Det er meget svært at se om dette er en "Privat plads til huset" eller rent faktisk er offentligt vej. Punkt 24 er fortov, cykelsti, rabat. Og som udgangspunkt ser det ud som at denne parkeringsvagt har skrevet dig for 24 ment på rabat.

Men Silas, det ser ud som at du bor ved et 2-3 etage ejendom korrekt? De pladser som du siger er indragne, og nu lavet til Handicappladser, men har ni aldrig haft en MC plads tilknyttet området her? Når du kør ind til dette område, er det der skilte med eksempelvis Parkeringsforbudzone? eller er det ingen skiltning (kun for/ved selve parkeringspladserne). Har du læst bekendtgørelsen for Ålborg komune og hvad du må i henhold til at parkere din MC?

Ekempelvis. idag må en MC i Københavns kommune gerne parkere i en bilbås, kanstens parkering eller på en opmærket MC bås/plads. MC må "ikke" stå på fortovet, der kan man risikere at få en afgift, og man tager selv chansen hvis man alligevel vælger at parkere sin MC der.

Mvh

Og Elias,

Godt at se du blevet lidt bedre på lovgivningen. Bare for at du sætter din MC garage over din cykel betyder ikke at du går fri for en afgift/bøde. Ja korrekt, det er kun politiet som må fjerne overslaget, men tro mig jeg har også set dem gør det i København mange gange. Det skal så men kun en mistanke til det en eller andet, så kigger de sku..:)

• #29   6. jun 2015 Mikael C,

Det er delvis korrekt. Politiet kan også skrive for at du parkere din MC på fortovet. men 98% af tilfælde vil det være en parkeringsvagt som udsted en afgift hvis du nogensin fået en eller får en til din MC eller bil, når vi taler Københavns kommune. Og bare for at mennesker har opfattelse om at politiet ikke gider er ikke korrekt. At politiet mange gange har andre mer vigtige opgaver er korrekt, men de både kan og gør.

• #30   6. jun 2015 hans det er bare et spørgsmål om at vikle sit cover ordentligt fast med stropper. har et cover med 6 små låse (man kan så tage dem af) benytter mig altid af 4. så skal de under mc'en forskellige steder og klipse dem op først, for at kunne få det af, og derefter skal de klipse dem på igen. Det er der sq ingen p-vagt der gider. smiley

evt. kan man bruge små hængelåse så det slet ikke kan komme over nummerpladen før man har låst, låsen op

• #31   6. jun 2015 Har lige fundet et en god idé: jeg har 2 motorcykler - den ene er bare ikke helt færdig endnu, men når den bliver det, parkerer jeg bare begge i én bås, og da jeg jo kun kan køre på en ad gangen, holder den anden altid pladsen: voila; så nemt var det at tvinge mig til at optage en hel parkeringsbås i centrum af Aalborg for bestandig. Klap jer selv på skulderen Aalborg kommune.

• #32   6. jun 2015 #30

Har set en få løftet bagenden af coveret op så de lige kunne se nummerpladen, de har så skrevet bøden og sat den rundt om forgaflen i stedet. Så jo man kan godt få en bøde selvom der er et cover på.

• #33   6. jun 2015 ja men de minimere da for bøden væsentligt..

• #34   6. jun 2015 Ja eller man kunne parkere der hvor man nu må parkere?

• #35   6. jun 2015 Som er næsten umuligt med de nye regler i kbh. hvorfor gøre noget så tåbeligt, når det "ulovlige" hverken skader, eller genere?

• #36   6. jun 2015 Og bor man i et område hvor det ikke er muligt at parkere lovligt med sin mc inden for rimelighedens grænser kan man ansøge om at få tegnet en.

• #37   6. jun 2015 Det er da slet ikke umuligt, du finder bare den nærmeste bilbås og parkere frit, det må man gerne i Københavns kommune.

• #38   6. jun 2015 #35 ???? Netop de nye regler har åbnet for uanede p muligheder for MC, før måtte MC ikke parkeres i en bil bås, det må de nu, samtidig med at der ikke er fjernet en eneste MC bås, så umuligt ? nej meget bedre nu smiley

• #39   6. jun 2015 #38

Præcis, og bor man et sted uden mc-bås i nærheden, så kan man ansøge om det hos kommunen og få tegnet en. Har selv fået det gjort :-), der gik 3 uger, også lå der et brev i postkassen om at ansøgning var godkendt, og de havde tegnet en stor fed mc-bås med plads til en 3-4 MC'ere.

• #40   6. jun 2015 Smukt smiley

• #41   7. jun 2015 Yep, har den dog for det meste for mig selv, og den er lige ude foran hoveddøren smiley

• #42   7. jun 2015 nu er pointen at man skal undgå at betale for en bås på 1½ x 4 meter når ens køretøj ikke fylder mere end en 2 cykler. Hvis man skal i parken / strøjet eller andet.

• #43   7. jun 2015 Du skal.da heller intet betale?

• #44   7. jun 2015 skal man ikke betale i kbh for at parkere i bilbås i byen?!

• #45   7. jun 2015 Nej, de har lempet reglerne i kk fordi man ikke kan sætte sin b-billet retmæssigt.

• #46   7. jun 2015 http://www.kk.dk/artikel/motorcykler

• #47   7. jun 2015 Hahaha #44, det lyder som om du har spildt en del penge på p-billetter? smiley

• #48   7. jun 2015 Elias,

I bil ja, men pt nu skal du ikke betale p-billet på MC.

• #49   7. jun 2015 nej har aldrig købt en p-billet smiley

• #50   7. jun 2015 når papir billeten forsvinder en gang til næste år og du kun kan købe billet digitalt, så er der ingen undskylning for at MC ikke kan have en billet og derfor skal vi så også til at betale for at parkere i KBH.

• #51   8. jun 2015 #48, på private p-pladser kan de sagten forlange at du skal løse billet og kan du ikke det eller den ikke kan sidde fast. Ja så må du lade være med at parkerer der.

• #52   8. jun 2015 En kort vudering er, at du holder udenfor reguleringsområdet beskrevet i færdselslovens § 1 - tag sagen i retten sammen et martrikelkort, der viser, at du holder på et privat område/areal/ejendom og se hvad der sker..

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #53   8. jun 2015 #52 - Enig

Man kan ikke helt se, hvor "afsides" du holder, men tommelfingerreglen er, at færdselsloven kun gælder, hvor folk de almindeligvis færdes (uanset om det er på gåben, i bil mv.).

Dvs. hvis du holder et sted, hvor der aldrig går eller cykler nogen, så er du udenfor færdselslovens område, og så kan kommunen stikke deres bøde op i røven.

• #54   8. jun 2015 Få fat i vagtens fotodokumentation smiley

• #55   8. jun 2015 #53

Arhh det passer nu ikke helt, området skal være indhegnet og aflåst så udefra kommende ikke kan komme ind på arealet før du kan sige at færdselsloven ikke er gældende. En gammel forladt p-plads på Lars tyndskids marker der ikke bliver brugt, der er færdselsloven altså stadig gældende?? (bare et eksempel).

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#56   9. jun 2015 #55 - det er selvfølgelig ikke korrekt.

Hvornår har du sidst set en indhegnet og aflåst kornmark? Nej vel - og den er utvivlsomt ikke omfattet af færdselsloven, selvom den ikke er lukket af.

Når det er sagt, så fortolkes færdselslovens område meget vidt, så det er sikkert mest sandsynligt, at trådstarter holder indenfor lovens område - men der er jo ingen grund til at give op på forhånd smiley

• #57   9. jun 2015 mig bekendt gælder færdselsreglerne også på en kornmark smiley du må principielt ikke køre mere end 80 km/t og selvom du har en markræser der fræser rundt på en kornmark, skal der mig bekendt stadig være nummerplade på, den skal indregistreres og den person der fører den skal have kørekort. Medmindre kornmarken selvfølgelig er hegnet ind og aflåst så udefra kommende ikke kan trænge ind på området der bliver kørt på! Bevis gerne jeg tager fejl, men kom med en kilde på det smiley

• #58   9. jun 2015 Parkering på privat område er grundejerens problem - her gælder gælder der ikke regler mht. parkering - jf færdselsloven. Derfor anvendes EuroPark mfl. der arbejder efter privatretslige regler (Den opsatte skiltning) og ikke færdselsloven

• #59   10. jun 2015 Hvor jeg bor fik jeg viceværten til at sætte et MC p-skilt op. Det kan de vel også gøre der?

• #60   10. jun 2015 Silas jeg bor 200 meter fra dig ved Friis med mulighed for at parkere mc, vis det har nogen interesse så skriv en pm smiley

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#61   10. jun 2015 Nu er det vildt off topic, og jeg beklager på forhånd - men færdselsloven gælder ikke på en kornmark.

Jeg gider ikke at bevise noget, det har jeg prøvet før uden nogen resultater udover at blive kaldt vigtig-per, så hvis vi er uenige, så er vi uenige.

Prøv dog at overveje, hvorfor man må køre en traktor, som ikke er indregistreret, på en kornmark - uanset om du kun er 15 år gammel - men ikke på vejen.

• #62   10. jun 2015 ...eller fræse rundt i en bil uden nummerplade.

• #63   10. jun 2015 Fornemmer ligesom diskussionen har taget en drejning....

• Keld C
    Keld C Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #64   10. jun 2015 Hvis du har en aftale med viceværten - hvad så med at få smækket et MC P-skilt op på den mur - så er der ingen problemer med de regler i FÆL som bøden henviser til (og som du tilsyneladende får problemer med alt efter hvilken P-vagt der kommer forbi)

• #65   10. jun 2015 #61

Nu har jeg også kørt truck et par år, hvis sådan en ikke er indregistreret må den kun kører i et indhegnet område?

Og nej det er ikke for at kalde nogen vigtig per, og indrømmer gerne jeg ikke tager fejl. Jeg er selv ikke 100% sikker, derfor spørgsmålstegn efter hvert indlæg. Jeg har intet imod folk retter på mig hvis de har ret og jeg tager fejl. Der skal bare stå beviser bag! Det værste der kan ske er jo man lære noget smiley

Men lad den ny bare ligge.

Edit: lol den besked lød arrogant ! Der skulle stå, jeg indrømmer gerne jeg tager fejl**

• #66   10. jun 2015 Parkeringsvagterne i Aalborg kommune er ansat ved beredskabet. Deres boss er ubøjelig. Han har fastholdt en bøde til en mand der holdt på sin egen grund på Annebergvej, fordi mandens fliser i indkørslen ikke adskilte sig nok fra fortovsfliserne. Hvordan ved jeg det er sandt ? Jeg var selv ansat ved beredskabet på det tidspunkt, og hørte ham bande på at manden ikke slap for bøden. Ligeledes er han skideligeglad med, om parkeringsbåsenes opmærkning er dækket af sne. Ifølge ham er det ikke p-vagternes problem, men bilisternes.

Jeg synes P-vagterne er problemet. For 3 uger siden fik min underbo en p-afgift for at holde i en p-bås: Parkeringsvagten vidste ikke hvor mange parkeringspladser der skulle være !

• #68   10. jun 2015 Du er blevet pålagt en afgift efter færdselslovens § 28, stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti eller fortov. Tilsvarende gælder for midterrabat, helleanlæg og lignende. Køretøj, hvis tilladte totalvægt ikke overstiger 3,5 t, kan dog, medmindre andet bestemmes i en lokal bekendtgørelse, standses eller parkeres med en del af køretøjet på fortov, såfremt dette ikke er til fare eller ulempe for færdslen på fortovet. 1. pkt. gælder ikke cykler og tohjulede knallerter.
    Efter dine billeder at dømme, er der ikke tale om cykelsti, gangsti eller fortov.
    Jeg vil mene, at der må være tale om en overtrædelse af Lov om mark- og vejfred. Lovens § 17 lyder således:
    Færdsel på fremmed grund
    § 17. Den, som uden ejerens tilladelse eller anden hjemmel færdes på anden mands grund eller som færdes ad en privat vej, hvor det ved færdselstavle eller andet lovligt opslag er tilkendegivet, at færdsel eller færdsel af den pågældende art er forbudt, straffes med bøde.

For at kunne blive straffet efter denne bestemmelse skal grundejeren anmelde forholdet til politiet.

I øvrigt kan kommunen ikke udstede parkeringsafgifter (i daglig tale parkeringsbøder) på privat område, f.eks. en p-plads tilhørende Bilka.
    Det er jo derfor de hyrer Carpark og lign. til at passe deres p-arealer.

Jeg synes du skal klage, ved godt det er svært at få medhold, men jeg synes du skal gøre forsøget. Den afgift er helt hen i vejret, og jeg mener ikke der er lovhjemmel til at udstede den.
    Problemet er, at det er en afgift, hvorfor sagen ikke kan indbringes for retten. Betaler du ikke går sagen i fogedretten, og jeg ved ikke, om man der tager stilling til afgiftens rigtighed.

• #70   11. jun 2015 hvadså der hvor der påkræves p billet hvad gør man så, jeg fik at vide den gang jeg tog kørekort at mc eller en cabriole ikke skulle havde en p billet da folk bare kunne tage billeten, noget af det sidste jeg hørte var en der havde pakert sin scooter 45er i kældren bytoget horsens han havde ikke p billet han fik en bøde ??

• #71   11. jun 2015 Hvad angår Cabriolet, så er de ikke undtaget for p-billet, de kan bare køre taget på, der står ikke nogen steder i loven at man har ret til ikke at trække billet bare fordi ens bil skal stå og se lækker ud... MCér er PT undtaget som en sær regl på at købe p-bilet, men det er kun lige indtil at (og vi snakker KBH kommune) det digitale p-billet system er oppe og køre ultimo 2016, så er der ingen undskylning for at ikke skulle købe en billet, så kommer alle kommentarene med at man bare kan trække et dækken over MC´en, ja korrekt, men man skal bare være klar over at politiet må gerne fjerne mc garragen ved mistanke om at der kunne forgå noget krimminælt, men mon dog det vil ske hele tiden smiley

• #72   11. jun 2015 I princippet kunne dette nævnes som årsag til parkeringen. den skal bare flyttes efter 18 timer:
    færdselslovens § 2, nr. 17, er parkeringsbegrebet defineret. Det fremgår heraf, at parkering er enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering. Et køretøj, som hensættes, fordi det på grund af uheld eller teknisk fejl ikke er i stand til at forsætte kørslen forsvarligt, anses for parkeret 18 timer efter, at det er hensat.

• Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #73   11. jun 2015 Da jeg tog mc kort i 2012 fik vi at vide at man ved parkering med mc eller cabriolet skal købe en p-billet, og bære den på sig, så den kan fremvises hvis man møder p-vagten eller får en bøde tilsendt... !

Om de nye regler er ok eller ej er hvis meget blandet... syntes lidt den sunde fornuft er ved at slippe op i vores samfund... hvorfor optage en p-bås hvis der er 4 m bred fortov, hvorfor så ikke parkere op langs husmuren sammen med den million cykler og knallerter som holder der... hvorfor genere bilister? Men mens folk bliver dummer og dummer, så bliver man nødtil at lave flere og flere regler... Syntes det er synd og skam...

Men jeg ville også klage over den bøde og ville gå rigtig langt for at få ret! om ikke andet så har de da måtte arbejde og bruge pengene på lønninger... og så er de 510kr nok rimelig godt givet ud for det løber prisen nok hurtig op i og der over.

• #74   11. jun 2015 Sæt den ind i opgangen , indtil selskabet får anlagt en mc parkerings plads på et fliseareal.

• #75   11. jun 2015 #72 i det tilfælde skal du fremvise regning fra et værksted, evt. kvitering på bugsering, det er ikke nok man bare siger at den var brandt sammen.

• #76   11. jun 2015 #75 De kan vel ikke kræve at man får ordnet/bugseret af professionelle? Man har vel lov til selv at hente og reparere sin mc selv?

• #77   11. jun 2015 Jeg var til beboermøde for nylig, og foreslog også at der blev lavet MC bås, men skønt vi på et tidspunkt var 3 der havde MC (pt er jeg den eneste), er det ikke noget der bliver handlet på..
    Når jeg har klaget, sender jeg nok billeder og klagebesked videre til boligselskabet og evt fonden der ejer bygningerne..
    Det er kun en lille måned siden vi var til det møde, og på daværende tidspunkt sagde de at de ikke havde hyret P-vagter..
    Dem der har bil og bor i bygningen holder i øvrigt også ulovligt parkeret på fliserne ved siden af handicap P-båsen, men de får ingen bøder.. De har en seddel i ruden der fortæller at de bor i bygningen, men det er nu stadig ikke meningen at de må parkere der (længere).. Jeg har selv fået en bøde netop ved siden af den handicapbås i bil, men den fik jeg "frikendt", da det netop er privat grund..

• #79   12. jun 2015 #76 ja man må da gerne reparere sin mc selv, men man skal også kunne bevise at den var brændt sammen...

• #80   12. jun 2015 Du får fat i viseværten, aftaler med ham hvor du må parkere, får fremstilet og monteret et skilt, så får du ikke flere bøder, så må du kæmpe videre med de gamle smiley

• #81   13. jun 2015 Pt er det sådan at holder man på en privat p-plads der styres af Carpark eller et andet parkeringsselskab så SKAL man have en billet uanset om man er på MC eller ej. Har du ikke billet eller mulighed for at sikre biletten så må du kører fra pladsen med uforrettet sag og finde en anden parkeringsplads som tillader gratis MC parkering.

Endvidere så gælder reglen for cabrioleter stadig. Biletten skal IKKE blive i bilen hvis at man har taget nede, men man skal dog løse billet og have den på sig for at kunne forevise den til p-vagten eller bruge den til at få den uberettigede p-afgift omstødt.

• #82   13. jun 2015 Danger Dane, lige den med cabrioletten er desværre forkert, en p-vagt står ikke og venter på at du kommer ud fra feks. biografen og kan forvise din billet, og det nytter ikke at komme med en billet senere, efter du har fået en afgift, også selv om den var gyldig på tidspunktet, den kunne jo have ligget i din vens bil, der er kun to ting du kan gøre med en cabriolet, 1. på med taget. 2. har du ikke noget tag ? bare ærgeligt, find et gratis sted at parkere... Kbh kommune er fuldstændig lige glad med om din bil har et tag eller ik.

• #83   14. jun 2015 Martin, det var så det jeg fik at vide da jeg tog MC kørekort tilbage i Oktover 13. Og mener faktisk stadig det står sådan i færdselsloven.

• #84   14. jun 2015 Læs sidste afsnit i brevet, der er ingen undskylning for ikke at køre taget på.

Af færdselslovens definitioner i § 2, pkt. 2 fremgår definitionen på en bil: ”Bil: motorkøretøj, der er forsynet med 4 eller flere hjul eller med bælter, valser, meder eller lignende, samt motorkøretøj på 3 hjul, hvis egenvægt overstiger 400 kg”.

En ATV er således defineret som en bil og skal følge reglerne for disse mht. bl.a. kørekort og parkering.

Hvis man ønsker at parkere (sin ATV) et sted, hvor parkeringen er tidsbegrænset, skal man være opmærksom på bekendtgørelse nr. 327 af 29/4-2003 om parkeringsskiver.

Af bekendtgørelsens § 1 fremgår: ”På steder, hvor adgangen til parkering er tidsbegrænset, og hvor der ikke er opstillet parkometre eller er stillet krav om særlige parkeringsbilletter og/eller parkeringstilladelser, må kun parkeres biler, som er forsynet med parkeringsskive”.

En ATV skal, jfr. det ovenstående være forsynet med en parkeringsskive, hvis den parkeres, hvor der er tidsbegrænset parkering.

Den kommunale parkeringskontrol i Københavns kommune oplyser i sagens anledning, at ”Det samme gør sig gældende i Københavns Kommune, når det gælder betalingsparkering, jf. bekendtgørelse om standsning og parkering i Københavns Kommune §§ 6-7.

Når det gælder betalingsparkering, gøres det ofte gældende fra ejere af cabrioleter mv. at p-billetten bliver fjernet af uvedkommende eller blæser væk. Vi oplyser generelt om, at der bilistens eget ansvar, at sikre sig at køretøjet holder lovligt, og at det er muligt at betale med mobiltelefon, så det ikke er nødvendigt, at placere en p-billet synligt på køretøjet”.

Med venlig hilsen
    Ole Vinther Hansen
    Politiassistent
    Sektionen for Vejsager
    Gammel Køge Landevej 1,
    2500 Valby
    Tlf. +45 3314 1448
    Direkte: +45 3521 3756
    Lokal: (11) 3756
    E-mail: xxx@politi.dk
    Web: www.politi.dk/koebenhavn

Kommentér på: